Jump to content


Photo
* * * * * 1 votes

Beograd je Srbija-sve ostalo je nista


  • Please log in to reply
3816 replies to this topic

#46 Artur Dent

Artur Dent
  • Members
  • 8,603 posts

Posted 22 April 2009 - 14:08

ne mora baš kruševac.
gde god.
čajetina, prolom banja, niš...
ne pravim pitanje.

Ja pravim. Krusevac je stara prestonica, a nema potencijala za ekonomski boost kakav ima Kragujevac.
  • 0

#47 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,867 posts

Posted 22 April 2009 - 18:19

Hajde da prestonicu prebacimo u Krusevac, ne mogu vise da slusam price o sirotoj "provinciji" koju maltretira zli "Beograd". I da se decentralizuje Srbija, kao bonus.

-----------------------------------

Pa da li je poenta u tome....?
Znas...pripadne Ti malo muka od ovolikih.."srca" Srbije...zila kucavica....
Nije problem u tome da Bgd bude glavni grad...problem je sto se tretira kao jedini...
  • 0

#48 eagles

eagles
  • Banned
  • 1,445 posts

Posted 22 April 2009 - 18:25

Problem nije Beograd , problem su Beogradjani ! Jos nisam sreo tako uobrazene ljude kakvi su Beogradjani. Oni sve znaju najbolje . Mi iz unutrasnjosti smo za njih seljaci !?!?!
  • 0

#49 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,867 posts

Posted 22 April 2009 - 18:32

Problem nije Beograd , problem su Beogradjani ! Jos nisam sreo tako uobrazene ljude kakvi su Beogradjani. Oni sve znaju najbolje . Mi iz unutrasnjosti smo za njih seljaci !?!?!

--------------------------------------
Pa mozda to i nisu ustvari Beogradjani....
Pre bih rekao da su to "nasinci" u Beogradu pa ih je strah
da kroz "nas" ne vide "njih"...
Pravi Beogradjani su svet....
Ovi drugi su....Beogradjaniiiii...(vratice se rode).... :ph34r:
  • 0

#50 Marko

Marko
  • Members
  • 2,046 posts

Posted 22 April 2009 - 18:36

Meni to izgleda kao ozbiljan problem Srbije, monopoli propalih preduzeca.
Iako susjedne zemlje uopste nisu idealne po tom pitanju, mozemo primijetiti da u Hrvatskoj radi 5-6 medjunarodnih aerodroma, u CG 2, u BiH 2 ili 3. U Srbiji radi samo jedan aerodrom.
JAT-u je udobnije da putnici iz Nisa i toga regiona dolaze u Beograd, pa dalje putuju njihovim avionima. Koliki bi tek problem za JAT bio da se Nis otvori za low-cost kompanije. Zato je u vrijeme SCG i iz Podgorice i Tivta postojala samo avio-linija za Beograd i gdje god da krenes morao si u JAT.
Aerodrom u Nisu (i putnicki i kargo) ima trziste i mogucnost da dobro funkcionise, ne treba ih sprjecavati u ime JAT-ovih i drugih monopola.
  • 0

#51 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,867 posts

Posted 22 April 2009 - 18:49

Kad smo kod aerodroma..Niskog..sa cenjenim imenom Konstantin Veliki

ALternativa Beogradu....zbog magle npr...u toku prosle dve zime je bez problema prizemio sve sto nije moglo
u Beogradu...znaci tu smo negde....
Alternativa Sofijskom aerodromu...2006.g.kada je renoviran aerodrom u SOFIJI Nis je primio skoro sve sto je trebalo da sleti na Letisce Sofija....vremenske prilike u Nisu i Sofiji su skoro identicne pa se retko desi da je u Sofiji magla a u Nisu ne.....
Moguca alternativa aerodromu Petrovec-Skoplje...2 sata voznje...a moze i za Pristinski...
  • 0

#52 steins

steins
  • Members
  • 7,357 posts

Posted 23 April 2009 - 09:21

U see dead people...


Ali priznaj da si zbog njega postao zdravstveni delatnik.



moja interna fora.......nevermind........

pod b.......ne, nisam zbog njega....mada priznajem da ne razumem ideju.....:ph34r:
  • 0

#53 Artur Dent

Artur Dent
  • Members
  • 8,603 posts

Posted 23 April 2009 - 11:24

-----------------------------------

Pa da li je poenta u tome....?
Znas...pripadne Ti malo muka od ovolikih.."srca" Srbije...zila kucavica....
Nije problem u tome da Bgd bude glavni grad...problem je sto se tretira kao jedini...

Naravno da je problem sto ga neki tretiraju kao jedini, ali meni je problem i sto je glavni. :ph34r:
  • 0

#54 rubinstein

rubinstein
  • Members
  • 27 posts

Posted 29 April 2009 - 01:49

Da li mislite da niski gradonacelnik Simonovic (DS) moze nesto da odluci dok centrala ne aminuje...jok

Mogao bi ako bi malo rizikovao. Evo, kad je o ovoj temi reč, Boško Ristić je najpoznatiji decentralist i regionalist sa ovih prostora, zalaže se povremeno u javnosti za formiranje nove AP koju je nazvao Moravskom (prvi put pre tačno tri godine u intervjuu za traš nedeljnik Svedok). Nedugo zatim išli smo mi iz jedne nevladine u Nišu da pitamo šta možemo zajedno da uradimo da bi do realizacije došlo, a on je kazao, parafraziraću, da ne sme mnogo da talasa, i da "ne može protiv centrale". Odnosno da ne može mnogo da istrči kontra stavova DS-a (koju više nego očigledno ne zanima ovo pitanje).

Šta tek očekivati od Simonovića koji je podmladak NVO Protekta, koja se decentralizmom i regionalizmom bavi kao biznisom.

S druge strane, od koje partije očekivati nešto drugo? Retoričko pitanje. Znam kako tamo stoje stvari i ne vidi se volja za delovanjem u pravcu koji bi odgovarao građanima ovog podrčuja (protiv njihovog znanja, jer - da se ne lažemo - građani centralizmom najugroženijih područja još uvek smatraju da je decentralizacija drugo ime za separatizam; što i jeste razlog zašto DS ne aktivira to pitanje).
  • 0

#55 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,867 posts

Posted 30 April 2009 - 19:49

Dozvole stranim čarterima samo za niški aerodrom

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije dao je dozvolu turskim čarter avio-kompanijama „Atlas“ i „Pegazus“ za liniju Niš-Antalija-Niš, ali ne i za letove iz Beograda. Turski „Skaj erlajnz“, koji je tražio dozvolu samo za Beograd, odbijen je, rečeno je „Blicu“ Direktoratu.

Što se tiče egipatskih čarter kompanija „Lotus er“ i „Er Kairo“, i njihov zahtev je odbijen, dok su „Koral blu“ i „Er Memfis“ još u proceduri.
Tuniska kompanija „Nuvel er“ dobila je, međutim, dozvolu da leti za Beograd zahvaljujući međudržavnom sporazumu Srbije i Tunisa.
Dobijanje ovih dozvola nije rešenje za problem oko čarter dozvola za strane kompanije.
Kako turskim kompanijama nisu izdate dozvole, vazduhoplovne vlasti Turske sada su čvrsto rešile da ni srpskom avio-prevozniku ne dozvole obavljanje čarter letova dok se spor ne reši. „Jat ervejz“, slično kao i prošle nedelje, nema dozvolu za subotnji let za Antaliju, a kako „Blic“ saznaje, Turci ovoga puta neće popustiti.

:ph34r: :) :D
  • 0

#56 CowBoy

CowBoy
  • Members
  • 4,206 posts

Posted 30 April 2009 - 22:57

Hajde da prestonicu prebacimo u Krusevac, ne mogu vise da slusam price o sirotoj "provinciji" koju maltretira zli "Beograd". I da se decentralizuje Srbija, kao bonus.



Ovo o decentralizaciji nije lose, a ovo drugo... Kragujevac bi postao Beograd, a Beograd bi propao kao Kragujevac. I jedno i drugo u najgorem smislu te reci.

Bez aerodroma, diplomata, cinovnika na drzavnim jaslama, ministarstava, savetnika, medija, medijske infrastrukture, predstavnistava velikih preduzeca, velikih uvoznika, trgovinskih centara, transportnih firmi, sprotskih klubova, njihovih infrastruktura, firmi koje prate celu centralizovanu skalameriju usluznim delatnostima (agencije, konsalting, etc), - iz Beograda bi izasle i pare pa bi ostala samo



kozhurica.

Sto u sustini nije lose na prvi pogled, jer bi se iz Bg iselio i novobogataski primitivizam - ali, sa druge strane, Bg bi zaista ostao bez para, suh i mlitav.


btw, nisu Beograd (Srbiju) ovakvim napravili oni koji u njemu zive generacijama - Srbiju su centralizovali dosljaci koji izmedju ostalog vole da kupuju kuce i stanove po Dedinju i krugu dvojke.

Edited by CowBoy, 30 April 2009 - 23:12.

  • 0

#57 melankolic

melankolic
  • Members
  • 25,300 posts

Posted 30 April 2009 - 23:04

Ovo o decentralizaciji nije lose, a ovo drugo... Kragujevac bi postao Beograd, a Beograd bi propao kao Kragujevac. I jedno i drugo u najgorem smislu te reci.

Bez aerodroma, diplomata, cinovnika na drzavnim jaslama, ministarstava, savetnika, medija, predstavnistava velikih preduzeca, velikih uvoznika, transportnih firmi, sprotskih klubova, njihovih infrastruktura, firmi koje prate celu centralizovanu skalameriju usluznim delatnostima (agencije, konsalting, etc) - iz Beograda bi izasle i pare pa bi ostala samo



kozhurica.

Sto u sustini nije lose na prvi pogled, jer bi se iz Bg iselio i novobogataski primitivizam - ali, sa druge strane, Bg bi zaista ostao bez para, suh i mlitav.


btw, nisu Beograd ovakvim napravili oni koji u njemu zive generacijama - Srbiju su centralizovali dosljaci koji izmedju ostalog vole da kupuju kuce i stanove po Dedinju i krugu dvojke.


nesto nisam primetio da se starobeogradjani bune zbog toga sto je danas bg "sve a sve ostalo su sitnice" nego mi se cini da se isti bune sto bg nije nesto sto oni misle da je bio dok nisu dosli neki zli ljudi koji su pokvarili njihovu (dugo vremena negovanu) gradjansku idilu.
  • 0

#58 Milivolt

Milivolt
  • Banned
  • 996 posts

Posted 01 May 2009 - 00:49

Beograd je čudo !
I sve ostalo je čudo !
  • 0

#59 JKT

JKT
  • Banned
  • 2,554 posts

Posted 02 May 2009 - 08:14

JAT je javno preduzece te dok god isti bude imao takav status situacija se nece menjati a svi mi moracemo da placamo najvece aerodromske takse u evropi (mozda i u svetu). I tako dok je n.pr. taksa na Beogradskom aerodromu u proseku 12.000 dinara na aerodromu Charles de Gaulle u Parisu je prosek za taksu oko 60 EUR... ali boze moj, obzirom da nam je standard visok ko se vozi avionom taj moze i da placa.

Low Cost letove nedaj boze da uvedu... nije u interesu JAT-a, a o letovima ce verovatno poceti da brinu kada jedan od aviona iz flote formirane jos za vreme Mose Pijade padne negde usred evrope i pobije sve putnike.

Inace evo jos jedne informacije o brizi JAT-a prema svojim putnicima... pocetkom Juna prosle godine vracam se iz Paris-a JAT-om i nakon vise od 8 sati sedenja u avionu zbog "zakrcenosti uzletnih pista" kako nas je obavestio stjuart gospoda iz JAT-a nas obavestavaju da se let pomera za sutra jutro te svi kud koji do jutra... naravno razlog je zakrcenost pista... ali, preko prijatelja iz Air France dobijamo informaciju da avion nije dobio odobrenje da uzleti obzir da je tehnicka komisija aerodroma CDG trazila da se zamene svi tockovi na avionu (navodno je stanje na tockovima bilo takvo ko i da nisu postojali) kako nebi doslo do kurslusa prilikom uzletnog rulanja ili jos gore prilikom sletanja aviona u BGD. Francuzi kazu da ih je najvise iznendaio komentar pilota JAT-a "sta vas briga u kakvim avionima mi vozimo nase putnike"


Prvo, hajde da najzad rascistimo da Jat i Aerodrom BEG nisu ista stvar (btw, BGD je Bagdad). Jat na primer najvise trpi od tih visokih aerodromskih taksi.

Drugo, niskobudzetnim kompanijama niko ne brani da dodju u Srbiju vec jednostavno one nemaju interes. Da bi mogle da rade sa niskim cenama, moraju da imaju maksimalno punjenje, a to je za sada u siromasnoj Srbiji, sa vizama za maltene sve zemlje, nemoguca misija.

Trece, Jatova flota jeste starija ali niti je stara niti godiste aviona ima ikakve veze sa bezbednoscu. Avio saobracaj je veoma regulisan i kontrolisan, postoje programi odrzavanja koji su odobreni od nacionalnih vlasti, a koji su usladjeni sa medjunarodnim vlastima, i koji moraju da se postuju 100%. U propisima ne postoji podela na nove, stare i najstarije avione, nego na "airworthy" i one koji to nisu.

Cetvrto, nijedan aerodrom ne ucestvuje u odrzavanju aviona, to je u iskljucivoj nadleznosti operatora. Tako da nema sanse da je ne znam ko iz CDG ocenjivao tehnicku ispravnost Jatovog aviona ili im nalozio da zamene tockove. To bi bilo kao da pumpadzija nece da mi natoci gorivo u auto jer smatra da su mi gume celave ili jer nemam prvu pomoc i trougao...
  • 0

#60 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,867 posts

Posted 02 May 2009 - 08:23

Drugo, niskobudzetnim kompanijama niko ne brani da dodju u Srbiju vec jednostavno one nemaju interes.



Što se tiče egipatskih čarter kompanija „Lotus er“ i „Er Kairo“, i njihov zahtev je odbijen, dok su „Koral blu“ i „Er Memfis“ još u proceduri.
  • 0