Jump to content


Photo
- - - - -

Favoriti iz senke - 3. deo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 18 February 2009 - 06:01

Govorimo o vozacima koji su bili pri vrhu ali nikada na vrhu, koji uprkos pobeda i rezultata nikada nisu uspeli da osvoje titulu.

Jedan veliki sampion iz jedne prilicno razlicite vrste auto-trka je jednom prilikom izjavio kako je biti drugi isto sto i biti prvi medju gubitnicima. Ko je onda naj "luzer" u istoriji F1?

Kandidati:

- ser Sterling Mos - 4 puta drugi i 3 puta treci u prvenstvu, 16 pobeda u 11 sezona - imao tu nesrecu da vozi protiv Fandja

- Roni Peterson - 2 druga mesta i 1 trece, 10 pobeda u 9 sezona - tragicno poginuo kad je bio na vrhuncu karijere

- Rubens Barikelo - 2 druga i 1 trece mesto uz 9 pobeda u 16 sezona - Sumaherov "barikelo", sta drugo reci za njega

- Zaki Iks - 2 druga mesta, 8 pobeda u 13 sezona - legenda belgijskog auto-sporta i trka 24h Le Mana

- Dejvid Kultard - 1 drugi, 4 puta treci, 13 pobeda u 15 sezona - uprkos voznji za neke od najdominantnijih timova svoga vremena ostao je bez titule

- Karlos Rojteman - 1 drugi, 3 puta treci, 12 pobeda u 11 sezona - veoma brz, veoma uobrazen, cesto pucao pod pritiskom, danas uspesan politicar

- Rikardo Patreze - 1 drugi, 2 puta treci, 6 pobeda u cak 17 sezona - dugo vremena rekorder po broju trka u F1

- Felipe Masa - 1 drugi i 1 treci, 11 pobeda u 6 sezona do sada - jos uvek aktivan i sa realnim sansama da u buducnosti osvoji titulu i napusti ovo drustvo

- Toni Bruks - 1 drugi i 1 treci, 6 pobeda u 6 sezona - verovatno prerano odlucio da "okaci volan o klin"

- Klej Regaconi - 1 drugi i 1 treci, 5 pobeda u 11 sezona - karijera prekinuta teskom povredom

- Brus Meklaren - 1 drugi i 1 treci, 4 pobede u 13 sezona - tragicno poginuo testirajuci sportski prototip za Kanam seriju

- Hajnc Harald Frencen - 1 drugi i 1 treci, 3 pobede u 10 sezona - drugo mesto "osvojio" nakon sto je Sumaher diskvalifikovan za sezonu 1997.

- Hoze Frolan Gonzales - 1 drugi i 1 treci, 2 pobede u 9 sezona - vise uspeha je imao na nezvanicnim F1 trkama nego na zvanicnim

- Zil Vilnev - 1 drugi, 6 pobeda u 6 sezona - tragicno poginuo, verovatno najtalentovaniji vozac koji je ikada seo u bolid F1

- Mikele Alboreto, 1 drugi, 5 pobeda u 14 sezona - vozio sve sto ima tockove, poginuo testirajuci za 24h Le Mana

- Edi Irvajn - 1 drugi, 4 pobede u 10 sezona - imao priliku kad se Sumaher povredio, i propustio je u velikom stilu

- Didje Pironi - 1 drugi, 3 pobede u 5 sezona - karijera prekinuta teskom povredom, kasnije poginuo vozeci trke camaca

- grof Volfgang fon Trips - 1 drugi, 2 pobede u 6 sezona - tragicno poginuo u sezoni kada je izgledalo da mu je titula nadohvat ruke



(Kao sto vidite listu kandidata sam rangirao po statistici, ali ne morate nuzno da je uzimate u obzir; kao sto rekoh ranije biramo najupecatljivijeg, ne nuzno i najuspesnijeg medju njima.)

#2 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 18 February 2009 - 11:35

Razmišljao sam o tome da postavim i ovaj topić, ali istovremeno sam očekivao da ćeš nastaviti, odlično. "They came close, but they never made it" - moguć podnaslov.

Ako izbacimo sa spiska Coultharda, Barrichela i Irvina kao klasične vodonoše, još Massu koji ima šanse da se ispiše sa ovog spiska sam, ostaju samo veličine, giganti.

Po rezultatima, bez diskusije Sir Stirling Moss, kao što si sam napisao, imao je tu nesreću da vozi protiv Ascaria i Fangia, sigurno ostavio najupečatljiviji trag u istoriji F1 od sviju koje si naveo. Lično, ja bih glasao za bar dva vozača, sticajem okolnosti oba su vozili za Ferrari, i oba su ili u Ferrariju ili po nesreći u njemu poginuli/završili karijeru. Prvi je svakako Gilles Villeneuve, a drugi je Didier Pironi, on je trebalo da bude prvi Franja koji je uzeo titulu, a ne "profesor".

Još jedan trkač mi fali na ovom spisku, iako nema tako markantne rezultate kao svi ostali koje si tu naveo, a to je Elio de Angelis, doduše "samo" jedno overall 3. mesto. Slab sam na Italijane, šta da radim...

#3 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 18 February 2009 - 18:11

Naravno Mos je ovde neprikosnoven, pravi sampion bez titule, ali ako njega preskocimo medju ostalima se po meni izdvaja Bruks.

Nije imao ni 30 kad je odlucio da prestane da se takmici, u vreme kad je Fandjo uzimao titule u svojim kasnim 40-tima, sto znaci da je za ono vreme bio jos veoma mlad - razlog je to sto je bio svedok nekih uzasnih scena nakon nesreca koje su se desile na trkama koje je vozio i to ga je pokolebalo. Inace je bio strasan talenat, tako svi koji su ga gledali kazu.

Zatim Roni i Zil, koji su nastradali, Roni je bio pakleno brz u bilo sta da ga stavis, jednostavno nije mario za aetap i te stvari. Kazu za njega da je bio velika postenjacina i dobricina, ali i pomalo tupav (otuda i problemi oko setapovanja, covek jednostavno nije znao; takodje neki od "prljavijih" vozaca su cesto znali da ga "navuku" da promasi kocenje pred krivinama jer su znali da ce da nasedne na njihove trikove), mada svi koji su ga videli u bolidu kazu da je to bilo nesto posebno, da se vec na prvi pogled izdvajao od ostalih. Mada licno mislim da Roni ne bi uzeo titulu do kraja karijere ni da su stvari posle drugacije - za 1979. je imao ugovor sa Meklarenom a u dolazecem periodu to bas i nije bila sampionska sredina (sve dok ekipu nije preuzeo Ron Denis i doveo Laudu koji je "izgurao" na svojim ledjima testiranje Porseove masine i tako doneo titule 1984-85. i sa Prostom postavio temelj dominaciji tokom 80-tih).

Zil - sta reci, takav talenat se radja jednom u istoriji, ali covek je definitivno bio lud. Gledajuci ga (kako tada kad sam bio klinac tako i kasnije na snimcima trka) ne mogu da se otmem utisku da je njegova karijera od pocetka do kraja bila "samoubistvo na odlozeno" i da je jednostavno kad-tad morala da ima tragican kraj. Tacno se secam gde sam stojao kad sam saznao da je poginuo, i secam se kolika je to bila tragedija i tuga - moze da se meri samo sa onim kada je Sena poginuo, s tim sto je Sena imao 3 titule, a i bila su druga vremena pa su se ljudi odvikli od takvih stvari, dok je zil "na papiru" bio samo jedan od mnogih a pogibije na auto-trkama su jos uvek bile skoro uobicajena stvar.

Meni je u ovom drustvu najslabiji Frencen, slabiji i od "vodonosa", a i njegovo drugo mesto (koje ga je i kvalifikovalo za ovu listu) je doslo samo zbog diskvalifikacije Sumahera nakon onog u Herezu '97.

Mozda bi ovde mogli uvrstiti i nesrecnog Johena Rinta, koji je tragicno nastradao dok je vodio u sampionatu (kao i fon Trips skoro deceniju ranije, i to skoro na istom mestu na stazi u Monci!) pa je sampion postao naknadno, i poput svih vozaca na ovoj listi nikada nije imao prilike da proslavi svoju titulu...

#4 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 18 February 2009 - 20:51

Ako izbacimo sa spiska Coultharda, Barrichela i Irvina kao klasične vodonoše, još Massu koji ima šanse da se ispiše sa ovog spiska sam, ostaju samo veličine, giganti.


Promaknuo mi je Frentzen u spisku :ph34r:

#5 MikiVeliki

MikiVeliki
  • Members
  • 1,988 posts

Posted 18 February 2009 - 21:07

Promaknuo mi je Frentzen u spisku :ph34r:


Masa nije klasicna ali je svakako vodonosa ... :) To mu je i Bog rekao na zadnjoj trci ... (ne volim ga pa to ti je ...)

#6 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 18 February 2009 - 21:21

Svaka čast Radoje!! Uživancija čitati!