Jump to content


Photo
- - - - -

Favoriti iz senke - 1. deo


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 13 February 2009 - 08:31

Malo da razbijemo dosadu do pocetka sezone - ideja je da biramo ne nuzno najboljeg, mozda najupecatljivijeg, ali ne medju ociglednim kandidatima (Sene, Sumaheri i ostali Fandjovi) nego medju vozacima na koje se redje obraca paznja.

Za pocetak - ko je naj Japanac u istoriji F1?

Kandidati:
1. Masahiro Hasemi - u svom jedinom startu na debiju japanskog tima Kojima na prvoj zvanicnoj VN Japana u trci koja je odlucivala sampiona odvezao je najbrzi krug.
2. Ukyo Katayama - najuporniji, sa 95 startova iz 97 pokusaja, 5 osvojenih poena.
3. Aguri Suzuki - prvi Japanac koji se popeo na podijum (jednom), 64 starta iz 88 pokusaja, 8 poena; takodje prvi japanski vozac koji je kasnije postao gazda jednog F1 tima.
4. Takuma Sato - najprofitabilniji, sa 44 osvojena boda i 1 podijumom iz 90 startova
5. Satoru Nakajima - prvi tata medju japanskim vozacima, 16 bodova i 1 najbrzi krug iz 74 starta
6. Kazuki Nakajima - prvi sin medju japanskim vozacima, 9 bodova iz 19 trka
7. Shinji Nakano - 2 boda u 33 trke
8. Toranosuke Takagi - 32 starta, bez bodova
9. Taki Inoue - 18 startova, bez bodova, svima poznat kao lik na koga je naleteo safety car - dvaput!
10. Sakon Jamamoto - 14 startova, bez bodova
11. Yuji Ide - 4 starta pre nego sto mu je oduzeta superlicenca zbog nekompetentnosti

Edited by Rad-oh-yeah?, 13 February 2009 - 08:46.


#2 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 13 February 2009 - 09:33

Dobro ti je ovo Radoje!

Iz raznih intervjua sa japanskim vozačima sam stekao utisak da je za njih ikona Ukyo-san. malo me je to zainteresovalo, pa sam saznao da je i planinar, što me je oduševilo, i da je savladao 6 od 14 vrhova preko 8000m!

Mnogo mi se svideo intervju sa Kazuki Nakajimom prošle godine, u vreme Fuji trke, kad je pričao o Ukyu, svaki put je rekao Ukyo-san, još je rekao da se penje na Fuji otprilike svake nedelje, fantastičan tip.

A što se tiče F1, iskreno, nijedan od ovih nije ostavio za sobom neki upečatljiv trag, možda bih izdvojio ipak Masahira Hasemija iznad ostalih.

#3 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 13 February 2009 - 10:08

Masahiro Hasemi je zaista vredan poštovanja, ali čovek je vozio samo tu jednu trku u F1.

Njegov profil bi trebalo dopuniti sa još nekoliko stvari. One je i pobednik VN Japana 1975, ali ta trka nije bodovana za šampionat što realno govori i o konkurenciji. Sledeće godine umalo nije uzeo i pole position, ali je napravio grešku i kvalifikacije završio kao deseti. Na kraju trke bio je van bodova.

U nekim drugim serijama postigao je zaista impresivne rezultate. Pobednik je 24h Daytone, GP Macau, višestruki je šampion japanskog Touring Car špampionata i prvenstva japanskih prototipova...zaista vredno poštovanja!!!

Ova imresivna lista mogla bi da se zaokruži činjenicom da je veoma sposoban poslovni čovek zavidnih organizacionih sposobnosti i da je vlasnik fabrike automobilskih delova i da je gotovo tokom cele vozačke karijere imao i svoj tim.

#4 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 13 February 2009 - 15:48

Masahiro Hasemi...
On je i pobednik VN Japana 1975, ali ta trka nije bodovana za šampionat što realno govori i o konkurenciji.

Pre 1976 se VN Japana vozila kao Formula 2 koliko je meni poznato. Ali Hasemi je definitivno legenda japanskog autosporta.

Ja se lomim izmedju tate Nakajime i Satoa - Nakajima bese prvi Japanac koji je uspeo da napravi nesto nalik karijeri - pre njega se sve zavrsavalo na samo 1-2 trke, i to najcesce bez da su se i kvalifikovali, izuzetak je Hasemi i njegov rezultat. On je i otvorio vrata Aguri Suzukiju i Katajami koji su mozda i ostavili vise traga. Istina, verovatno je trebalo da ima i nesto bolji rezultat ako uzmemo u obzir sta su u istoj opremi postizale njegove kolege.

Sto se tice Takume naseg nasusnog, meni on jako nedostaje u F1 i nadam se da cemo ga jos gledati. On je zaista jako talentovan, ali jos vise i divalj i nedisciplinovan zbog cega nije nista veliko ni napravio. Mene je inace najvise impresionirao vozeci za Super Aguri, kada je iz onog krsa izvlacio zaista nemoguce - pogledajte samo koliku je razliku pravio po krugu u odnosu na kolege iz tima.

#5 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 13 February 2009 - 18:09

Pre 1976 se VN Japana vozila kao Formula 2 koliko je meni poznato. Ali Hasemi je definitivno legenda japanskog autosporta.


He is the most recent Japanese driver to win his home grand prix, winning it in 1975, when it was a non-Championship race.
Tadašnje GP trke koje se nisu bodovale u šampionatu su podrazumevale automobile iz različitih klasa, F1, F2, F5000...

I još malo da dopunim priču o tom fenomenalnoj kvalifikaciji Hasemia i najbržem krugu. Ključ ovako dobrog rezultata bile su nadmoćne Dunlopove kišne gume koje su bile korak ispred konkurencije.

Na toj trci još jedan Japanac je pokazao majstoriju...Kazuyoshi Hoshino u privatnom Bridgestone Tyrrellu(ovo je bio debi za ovog proizvođača pneumatika u F1). Startovao je kao 21. i jedno vreme, desetak krugova, bio treći dok ga nisu izdale gume u drugom delu trke.

Trka za pamćenje!!

Edited by alpiner, 13 February 2009 - 18:49.


#6 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 13 February 2009 - 18:32

Trka za pamćenje!!

Definitivno! Totalno luda kulminacija jedne totalno lude sezone.

(a bogami su ovu trku zapamtile i mnoge stjuardese tokom proslave sampionske titule nakon nje :ph34r: )

#7 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 13 February 2009 - 18:54

Sto se tice Takume naseg nasusnog, meni on jako nedostaje u F1 i nadam se da cemo ga jos gledati. On je zaista jako talentovan, ali jos vise i divalj i nedisciplinovan zbog cega nije nista veliko ni napravio. Mene je inace najvise impresionirao vozeci za Super Aguri, kada je iz onog krsa izvlacio zaista nemoguce - pogledajte samo koliku je razliku pravio po krugu u odnosu na kolege iz tima.



Ja bih sada nešto napisao o tome kako je pokazao nedavno auspuh jednom neimenovanom vozaču, ali jedan neimenovani 4umaš bi možda mogao da se malkice ljutne na mene :ph34r:

#8 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 13 February 2009 - 19:06

Moš' slobodno...tada je vozio McLaren :ph34r:

#9 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 13 February 2009 - 19:08

Moš' slobodno...tada je vozio McLaren :ph34r:

:)

#10 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 13 February 2009 - 19:41

Moš' slobodno...tada je vozio McLaren :ph34r:


:D


To sto je doticni na toj jednoj trci radio je bilo sve samo ne voznja :D :)

#11 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 13 February 2009 - 19:47

Koliko se sećam nešto je eksperimentisao sa kočnicama što se nije dobro završilo.