Jump to content


Photo
- - - - -

Majstori umetnosti


  • Please log in to reply
231 replies to this topic

#226 Atreid

Atreid
  • Banned
  • 8,210 posts

Posted 16 March 2018 - 04:26

Ne znam gdje ovo da stavim, pa evo ovdje. Uskoro otvaranje jedne sjajne izlozbe u Museum of Modern Art u New Yorku https://www.dezeen.c...medium=referral

 

https://www.independ...y-a8178471.html

https://www.moma.org...xhibitions/3931

 

 

:)


Edited by Atreid, 16 March 2018 - 04:29.

  • 0

#227 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 18 September 2018 - 01:42

...
 
 
>> ... 11 August 2007
Ah, ti Austrijanci...
Kategorija: Kultura, Svet
 
Bernhard: Ja sam uvek živeo samo od onog što sam radio, nikada nisam dobijao neku subvenciju, nikada se oko mene niko nije trudio, do dana današnjeg. Ja sam protiv svakog subvencionisanja, protiv svakog redovnog plaćanja, umetnicima ne treba dati ni groša. To bi bilo idealno i onda bi možda nešto od toga i ispalo. Umetnicima bi trebalo vrata, kroz koja žele da prođu, potpuno zatvoriti i zaključati. Ništa im ne treba dati, treba ih ostaviti pred vratima. To se nije uradilo i zato imamo lošu umetnost i lošu literaturu. Oni se provuku do nekih novina, do nekog ministarstva, nastupe kao da su geniji, i dobiju svoj stan, svoje papire i osigurani su do kraja života. I onda više ne mogu da napišu ni jednu dobru knjigu.
 
Flajšman: To znači da treba ukinuti svaku podršku?
Bernhard: Nikakva podrška umetničkom radu! On mora sam sebe izdržavati. Ne treba subvencionisati ni velike institucije. Tu bi trebalo da deluje trgovački princip "opstani ili umri". Zato je ovde i došao kraj svakoj umetnosti, zato što sve ima podršku. Ne bi bilo moguće da se prave takve budalaštine koje ljudi prave da se iza toga ne kriju subvencije koje su ih potpuno uništile.
 
Flajšman: A šta je sa pozorištem, sa recimo Burgteatrom?
Bernhard: I to sve treba ukinuti. To treba da bude trgovački posao, izdvojiće se male opere koje mogu same sebe da finansiraju, i sve će onda postati prirodno. Ukratko rečeno: ukinuti svaku subvenciju i podršku. Ja mladom umetniku ne bih dao ni 10 šilinga, apsolutno ništa! Neka uradi šta zna, pa će ili uspeti ili neće. Tako sam i ja. Samo što je Austrija jedna država subvencija, tu je sve subvencionisano, svaka tupava glava je prenatrpana i bandažirana subvencijama, a oči i usta su im nakljukani državnim parama, tako da ništa više ne vide, ništa više ne čuju, i onda ništa više i nisu.
 
Flajšman: A u drugim zemljama nije tako?
Bernhard: Verujem da nije. Ovde je to preko svake mere preterano. A ako toga ima u drugim zemljama, onda ima u mnogo manjoj meri. Samo pisac koji izdržava sam sebe, koji mora da radi, može nešto i da postigne. Ali, onaj koji zna da ne mora ništa da radi zato što će mu prvog doći plata od Ministarstva ili neke druge institucije – to je strašno. Svi sede samo kao usedelice i čekaju da im stigne od Minsitarstva, i pletu.
 
Flajšman: Ali, najveći deo davanja su troškovi osoblja? Bilo bi vrlo surovo kada bi se počelo sa masovnim otpuštanjem?
Bernhard: Pa, ti ljudi se moraju otpustiti. Moraju malo da živnu, i tako se samo leševi motaju po velikim pozorištima. To su hiljade ljudi koji u osnovi nisu nizašta, i samo su izdržavani. Pozorišta moraju sama sebe da izdržavaju, a naročito nacionalna pozorišta. Već je ta reč – nacionalno – čista glupost. Pozorište treba da bude u nekoj zgradi u kojoj će plaćati zakupninu i sve ostalo. Jedna od tih uobičajenih krilatica – a inače su krilatice sve redom odvratne – ovde bi odlično legla: "stesati (na pravu meru)". Svakog pojedinačno treba stesati na pravu meru, i to toliko ga stesati na pravu meru sve dok od njega ništa ne ostane. Kad neki glumac odigra dobar komad, onda će ljudi doći i sve će moći samo od sebe da opstane.
 
Flajšman: A kad neko pozorište kaže da Tomas Bernhard traži previše novca i mi nećemo da mu damo tolike tantijeme?
Bernhard: Ja sam trgovac i uvek tražim onoliko koliko nešto vredi. Kao što je moj pradeda rekao: kilo putera kod mene košta toliko, a ako vam je to mnogo, vi idite drugde... Kada neko nešto napravi, onda on tačno oseća koliko to vredi i ti tu stvar možeš dobiti ukoliko platiš cenu koju on traži. Ukoliko nećeš da platiš – onda zdravo! I kod mene nije ništa drugačije.
 
Verovali ili ne, ove stvari ne govori neki libertarijanski profesor ekonomije iz Amerike, nego veliki austrijski pisac Thomas Bernhard.
 
Hm, Austrija...
at Saturday, August 11, 2007 posted by Ivan Jankovic  ... <<
 
...

  • 0

#228 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 24 September 2018 - 12:26

...

 

Gledam Net - vidim neki anonimni ceski 'umetnik' izveo performans nad 'umetnicom' M. Abramovic i natakao joj oko vrata njen portret / pocepao sliku.

 

Rekao - 'u ime umetnosti'.

:twak:

 

Pa se digla frka / dreka oko 'napada'.

 

Nije mi jasno kako nekima koji brane 'umetnicu' koja je citavog zivota provocirala publiku raznoraznim 'performansima', sto cesto nije imalo veze sa umetnoscu, odjednom dizu glas protiv takvih 'performansa'?

 

Ovo je iz neke 'galerije'

 

Attached File  massaging breasts radni.jpg   37.51KB   0 downloads Attached File  men with erections in national costume.jpg   45.25KB   0 downloads

 

:rotflmao:

 

Nisam hteo zbog Moderacije da kacim 'necenzurisano', no ako nekoga interesuju 'performansi' MA, neka u pretrazivac ukuca 'Balkan erotic epic'.

Btw, taj 'performans' je medju drugim performansima i na ... Pornhubu.

 

B-)

 

...


  • 0

#229 ironside

ironside
  • Members
  • 3,781 posts

Posted 12 April 2019 - 15:51

Na današnji dan prije 100 godina u Dessau-u je osnovana najznačajnija i najvažnija umjetnička, arhitektonska i graditeljska, što? škola, institucija.

Ne želim, ne pokušavam nabrajati sve te divove. Mies, Gropius, Kandinsky, Meyer, Stam... u godinama sam pa već i zaboravljam.

 

Chicago, Tel Aviv, Buenos Aires, pa čak i Zagreb.

 

Kad bih bio neskroman, dodao i bih par svojih zgrada.

 

Umjesto toga, za našeg banovanog MELiS-a

 


  • 2

#230 ironside

ironside
  • Members
  • 3,781 posts

Posted 14 April 2019 - 11:46

Na današnji dan prije 100 godina u Dessau-u je osnovana najznačajnija i najvažnija umjetnička, arhitektonska i graditeljska, što? škola, institucija.

Ne želim, ne pokušavam nabrajati sve te divove. Mies, Gropius, Kandinsky, Meyer, Stam... u godinama sam pa već i zaboravljam.

 

Chicago, Tel Aviv, Buenos Aires, pa čak i Zagreb.

 

Kad bih bio neskroman, dodao i bih par svojih zgrada.

 

Umjesto toga, za našeg banovanog MELiS-a

 

Spoiler

 

Edit: naravno Dresden, nešto Pariza, i Prag. U Berlinu, osim par kuća u Prenzlauer Berg nije ostalo ništa.

 

Reichsminister Joseph Goebbels, zadužen za propagandu je 1934. dekretom ukinuo Bauhaus, a Mies van der Rohe, Walter Gropius i ostala bulumenta umjetnika okupljena oko Schule Bauhaus je izbjegla u Amerike.

 

Arhitekt Mendelsohn je '34 izbjegao iz Njemačke u Ameriku, pa '49 otišao u Izrael, pa mu se tamo nije svidjelo - odmah je stigao u ratnu zonu -a arhitekti to baš i ne preferiraju en général), pa se vratio u hladnoratovsku USA, pa se opet vratio u Izrael, pa je tamo gradio Tel Aviv, pa opet rat, pa mu je i to dodijalo, konačno se vratio u Heimat Deutschland, SAD, gdje je i umro.

 

Rođen u Prusiji, školovan u Bavarskoj, umro u Americi u Californiji.

Pametan čovjek i neopisivo pragmatičan.

 

Edit: isprika - nije umro u Njemačkoj, već u San Franciscu, jer je valjda procijenio da je američka medicina superiorna poslijeratnoj njemačkoj.


Edited by ironside, 15 April 2019 - 10:25.

  • 1

#231 ironside

ironside
  • Members
  • 3,781 posts

Posted 25 April 2019 - 13:49


  • 1

#232 GoldenMich

GoldenMich
  • Members
  • 120 posts

Posted 26 April 2019 - 01:28

Kakav perfemans !  


  • 1