Jump to content


Photo

BU


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
98 replies to this topic

#1 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 14 November 2002 - 10:02

ok, za one koji su na BU studirali, radili ili koji o njemu uopste imaju neko misljenje zanima me sta mislite o sledecim tvrdjenjima:

1) za razliku od americkih univerziteta, BU* nije samo za bogate posto je (skoro) besplatan.

2) BU nije dovoljno specijalizovan. ako na njemu ista treba menjati, specijalizacija treba da se poveca.

3) BU je tesko studirati i to je pozitivno. vazna funkcija studija nije samo znanje vec i selekcija. sistem rokova otezava studiranje ali ako.

4) pozicija asistenta (tenure-track koji se dobija sa BS-om) treba da postoji.

5) glavni problem BU je novac.

6) da mogu (ponovo) da biram radije bih studirao na BU nego na nekom dobrom americkom univerzitetu. na BU se vise nauci.

*pod BU mislim na organizaciju osnovnih studija.

[ Izmena poruke: Sioran na dan 2002-11-14 10:03 ]

#2 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 14 November 2002 - 10:40

"za razliku od americkih univerziteta, BU* nije samo za bogate posto je (skoro) besplatan."
Nisam znao da su americki uni. samo za bogate. Mislim da nisu. Australijski su definitivno za svakoga (sto ne znaci da su besplatni - postoje beskamatni krediti koje ne vracas dok to finansijski nisi u stanju).

"BU nije dovoljno specijalizovan. ako na njemu ista treba menjati, specijalizacija treba da se poveca."
Ne. "Osnovni" univerzitet u drzavi, sto je BU u SRJ, treba da je najjaci u fundamentalnoj nauci i takvim kursevima, dok superspecijalizaciju (Bachelor in Food Science for Hamburgers i slicno) treba ostaviti malim (polu)privatnim univerzitetima. Tako je ovde i odlicno funkcionise.

"BU je tesko studirati i to je pozitivno. vazna funkcija studija nije samo znanje vec i selekcija. sistem rokova otezava studiranje ali ako."
Uf, ovde je malo previse pretpostavki! Da li je BU tesko studirati? Ako je tako (a ne znam da li to moze da se kaze) ne vidim zasto bi to bilo nesto pozitivno. Funkcija studija jeste sticanje znanja i vestina, kao i priprema za radno mesto. Sistem rokova mozda nekome otezava studije (meni nije), ali arhaicni sistem ocenjivanja na BU treba menjati iz korena, bez obzira na rokove.

"pozicija asistenta (tenure-track koji se dobija sa BS-om) treba da postoji."
Mislim da se tenure dobija sa MS-om (odnosno manje-vise automatskim napredovanjem iz pozicije asistent-pripravnika u asistenta posle magistrature). Tako je bilo barem sa mnom. Ceo sistem akademskih zvanja treba preispitati i sinhronizovati sa svetom (sada to nije slucaj). U nekoj buducoj Srbiji ljudi iz inostranstva ce se prijavljivati da rade kod nas, i obratno (sto i sad imamo) i bitno je da postoji uporedivost zvanja.

"glavni problem BU je novac."
Vidim zamku, ali reci cu - da. Znam da se oko ovoga ne slazemo, ali bih da te podsetim da se u prirodno-tehnickim naukama nigde ne moze stici samo reorganizacijom (cime ne kazem da ona nije potrebna, naprotiv, organizacione promene koje ja imam na umu su pre revolucija nego evolucija). Glavni problem univerziteta u Australiji je novac. Osim u par (srecnih i retkih) zemalja, to vazi u celom svetu. Ne vidim zasto bi SRJ bila izuzetak. Premda su, da veselje bude vece, tamo i mnoge druge stvari katastroficne.

"da mogu (ponovo) da biram radije bih studirao na BU nego na nekom dobrom americkom univerzitetu. na BU se vise nauci."
Kad bih mogao da biram, osnovnu i srednju skolu bih voleo da zavrsim na Novom Zelandu, a univerzitet i poslediplomske u Americi.

PS. Mnoge od promena za koje se zalazem su, barem na papiru, i predvidjene za BU. Mada, kako cujem, ide trapavo i tesko, sto sam i ocekivao.

#3 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 15 November 2002 - 05:52

Sioran:
ok, za one koji su na BU studirali, radili ili koji o njemu uopste imaju neko misljenje zanima me sta mislite o sledecim tvrdjenjima:

"1) za razliku od americkih univerziteta, BU* nije samo za bogate posto je (skoro) besplatan."
Komsija je u pravu.

"2) BU nije dovoljno specijalizovan. ako na njemu ista treba menjati, specijalizacija treba da se poveca."
Da. U mojoj struci su prve dve godine fundamentalne, a posle se ide na uzu specijalizaciju-za research, industry, itd..Mislim da to kod nas nije realno jer sistem skolstva prati potrebe drustva i zato se uvode specijalizacije.

"3) BU je tesko studirati i to je pozitivno. vazna funkcija studija nije samo znanje vec i selekcija. sistem rokova otezava studiranje ali ako."
Studiranje treba da bude takvo da se tezina baci na sustinu i onda ne dodjes u situaciju da od sume ne vidis drvo. Nas su terali da pamtimo gomilu formula bespotrebno, jer se zaboravi za 15 dana. Ovde je sistem open books, drugim recima obucavas se da razumes i da znas da koristis literaturu. Niko ti u stvarnom zivotu nece traziti da izvodis neke formule, bitno je da znas da se sluzis literaturom i da to primenis.

"4) pozicija asistenta (tenure-track koji se dobija sa BS-om) treba da postoji."
Ovde je sistem drugaciji. Posle BS je 1 godina honours, a posle toga PhD, a za one sa slabijim ocenama na BS je masters. Sve u svemu razlika je da je PhD pocetak, a ne kruna karijere kao u Bg.

"5) glavni problem BU je novac."
Novac jeste problem, svugde, ali na BU daleko je veci problem moral, organizacija, disciplina. RULES koji se postuju. Npr., hiljadu puta mi je doslo da zaplacem kako se trace pare na Kongrese i Konferencije (citaj turizam) umesto da se kupi nesto od opreme sa kojom moze nesto pametno da se uradi (kontrola!).Takodje ne postoje jasne i precizne definicije poslova koje asistent ili bilo ko treba da obavlja (organizacija!) nego funkcionise stihijski. Asistent radi kojekakve poslove za profesora, po pravilu.... (Zato sam sam napala komsiju profesora na topicu Srbija, bad, bad natasha leci frustracije :sad: ) Nikad ne znas sta ustvari treba da radis.To je ovde nepojmljivo, svaki detalj je veoma precizno regulisan. A da ne pricam ono asistent do 40-te..... Nema kriterijuma koji stimulisu.Sve zavisi od necije dobre volje, ne postoji - ja sam postigao to i to, evo crno na belo i zato hocu to i to zvanje. Ne, nego je sve stvar dobre volje mocnih ljudi-da li ce se oni smilovati ili nece. Jedna od mojih koleginica se bila vratila iz Holandije, sa top istrazivanja, ma samo sto joj nisu dali da brise pod (sta ona hoce, lako je tamo u Holandiji kada ..., neka malo vidi kako je nama ovde i sl.).
Nema nista bez organizacije, discipline i moralne obnove.To je po meni kljucno. A naravno, ni bez para,to je jasno.
Ja bih reformu zapocela tako sto bih uvela da neko svira klavir u menzi. I organizovala bih maskenbal (kao sto to ovde radimo)-sesiri, perike, drangulije. He, he, zamislite rektora prerusenog u Elvisa Prislija. Sve u cilju spustanja bogova na zemlju-freedom and democracy rules.

"6) da mogu (ponovo) da biram radije bih studirao na BU nego na nekom dobrom americkom univerzitetu. na BU se vise nauci."
Kako komsija kaze.


P.S. Mozda malo preterujem. Sto bi rekao Majkl Korda u knjizi Moc -zapamtite, karijere se prave ulizivanjem, ne radom i znanjem :wink:

[ Izmena poruke: natasha na dan 2002-11-15 06:34 ]

#4 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 16 November 2002 - 00:05

Naši studenti u proseku studiraju duplo duže nego njihove kolege u Evropi

Ostare studirajuci

BEOGRAD - Efikasnost naših fakulteta izuzetno je niska, zakljucak je Evropske asocijacije univerziteta. Približno 11 odsto studenata u Srbiji završi studije za pet godina, a još 10-15 odsto njih za osam godina. Ti podaci su za strucnjake EAU šokantni s obzirom na to da je u evropskim zemljama prosek studiranja godina za godinu, a ne najmanje duplo kao što je kod nas, tvrdi Alojz Kralj, clan EAU i bivši rektor Univerziteta u Ljubljani. On svoju tvrdnju zasniva na istraživanju koje su strucnjaci te asocijacije sprovodili na svim univerzitetima u Srbiji pocev od marta prošle godine.

- Ocigledno je da profesori u Srbiji sami odlucuju koliki ce nastavni plan i program biti, šta ce da sadrži i slicno, a da ih pri tom niko ne kontroliše. Videli smo i da studenti koji se nezadovoljni stanjem na fakultetu pobune, time uglavnom ne postižu ništa. To dovodi do toga da gube volju da intervenišu, a gube i poverenje u pravicnost i sistem. Videli smo i da studenti nisu zadovoljni ni udžbenicima iz kojih uce, a profesori tvrde da je to zbog zakona koji nalaže da svaki profesor mora imati svoj udžbenik iz kog predaje - rekao je Alojz Kralj na konferenciji za novinare povodom završetka konferencije „Univerziteti Srbije u evropskom obrazovanom prostoru“.

Organizacija univerziteta je zastarela, nastavio je Kralj. On bi trebalo da bude ustanova koja radi za potrebe društva i da sluša zamerke društva, a ne da stalno govori svoje mišljenje. Univerzitet treba da ima piramidalnu strukturu kako bi svako mogao da bude kontrolisan, a vrh bi kontrolisao ministar. Nikako ne bi smeo da ima horizontalnu strukturu kada svaki fakultet radi ono što misli da treba.

Kako je izjavila Marija Bogdanovic, rektor BU, na konferenciji su sumirani zajednicki i najvažniji problemi univerziteta u Srbiji i utvreni oni koji se moraju pod hitno rešavati.

Na konferenciji o reformi univerziteta, kako je rekla Sofija Pekic, dekan Poljoprivrednog fakulteta, napokon su okupljeni svi cinioci reforme, predstavnici fakulteta i univerziteta, studenti, Vlada i Ministarstvo prosvete.

- Strucnjaci Evropske asocijacije preporucili su nam i da izvršimo restrukturiranje univerziteta. Za Beogradski univerzitet su nam preporucili da bude centralizovan jer još nismo spremni za to da svaki fakultet „živi“ odvojeno. Prvo moramo da napravimo jak univerzitet, jaku centralu koja bi imala status pravnog lica u koju bi se ulivala sredstva koja daje država. Fakultetima bi ostalo da se brinu o organizovanju nastave, nauke, ali i o prihodu koji bi dobijali od prodavanja svog znanja, odnosno njegovog transfera u privredu, industriju i kod svih ostalih kojima je to znanje neophodno.

J. S.

(Blic, 16.11.02)


#5 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 16 November 2002 - 00:32

Indy:
Naši studenti u proseku studiraju duplo duže nego njihove kolege u Evropi


Volio bih da cujem statistike i u ostatku Evrope?
Sto se tice Slovenije u firmi mi je sem direktora sve "studentarija"... a neki su dooosta stariji od mene.
Negdje sam procitao da je i Njemacka oko 8 godina? Tacno?

Inace odavno je dr Janez Pazuka donio nepobitne dokaze da nije toliko dobro diplomirati na Bu koliko studirati na BU.

_________________
Svako od nas jeste jedinka, ali ako si resio (nije bitno da li si zeleo ili morao) da zivis u odredjenom kolektivu, drzavi, to znaci da moras i sam da preuzmes deo sledovanja, i onda kada se placa i onda kada se naplacuje. Ne razumem sta je tu sporno?!

[ Izmena poruke: Jr na dan 2002-11-16 00:33 ]

#6 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 16 November 2002 - 01:21

moj utisak je da je jedan od glavnih uzroka tog beskonacnog studiranja sistem rokova, a razlog je sledeci: ljudi generalno su skloni odlaganju neprijatnih zadataka, medju kojima je i ucenje. americki univerzitet pomaze studentima da savladaju ovu svoju sklonost tako sto ih tera da uce - a tera ih tako sto im neprekidno daje obaveze koje se ne mogu beskonacno odlagati (tipa domaci svake nedelje), znaci u nekoj meri im odredjuje kako da provode vreme. nas univerzitet, s druge strane, ucenje potpuno prepusta studentskoj samodisciplini, ocekujuci otprilike da student sam sebe natera u oktobru da sprema ispit za jun.

takodje mislim da je nas univerzitet ludacki specijalizovan - ako x imas 40 ispita iz x, prakticno nista sa strane. zato je tesko promeniti fakultet (to jest, sta izaberes u osamnaestoj to ti je), stvara se nefleksibilna radna snaga a neku zivotnu monotoniju da i ne pominjem.

na kraju mislim da funkciju asistenta treba ukinuti, to jest, da je to jos jedna stvar koju su amerikanci (i verovatno drugi) mnogo bolje resili. ono sto kod nas rade asistenti ovde rade postdiplomci koji su tu privremeno; kada dodje do izbora za docenta oni nemaju nikakvu prednost u odnosu na ostale kandidate koji se prijavljuju za tu poziciju. a pazi kod nas! mozes i u penziju da odes kao asistent.

#7 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 16 November 2002 - 03:03

Nisu sami rokovi problem po sebi. Problem je sistem ocenjivanja znanja (srpski receno assessment). Nijedan predmet na univerzitetima u Australiji, za koji ja znam, se ne ispituje "odjednom". To stvara nepotreban psiholoski pritisak i cak traumu. Sem toga, ako ispit donekle treba da oponasa zivotnu situaciju, retko gde to ima u poslu da "sve dolazi odjednom". Obicno se svaki posao radi svaki dan po malo.

Sem toga ovde je dosta ispita "open book", sto znaci da mozes da koristis (odredjenu ili bilo koju, kako kada) literaturu za vreme ispita. Posto imas 2-4 sata za ispit, onda je jasno da moras da znas gde je sta, ako ces da stignes da odgovoris na broj pitanja dovoljan da prodjes. A ako vec znas gde je sta, onda je to za mnoge predmete i dovoljno, jer ionako kad radis, ti normalno konsultujes strucnu literaturu. Zasto traziti od studenta da memorise ono sto normalno NIKO ne drzi u glavi?

Dakle, skoro svaki predmet je podeljen u vise "modula" koji se ocenjuju. Svaki od njih nosi odredjen postotak ukupnog uspeha. Na kraju se sve sabira, tako da se stres po glavi studenta znatno smanjuje.

Takodje, ovde su vrlo retki usmeni ispiti, koji opet imaju jednu svoju varijantu stresa i gde je moguce za odredjene studente da jednostavno "blokiraju" od straha. Barem 10-20% studenata iz mog iskustva prilikom usmenog ispitivanja ispoljava takve simptome (drhtanje ruku i glasa, crvenilo u licu, i tome slicno).

Kolicina nepotrebnih predmeta na BU je znatna. Razlog je jednostavan, naime, niko nema pojma sta sa osobljem koje predaje nepotrebne predmete! Apsolutno je sigurno da medju nastavnicima i saradnicima BU treba da padne odredjena kolicina "tehnoloskih viskova", "relokacija" ili "prekvalifikacija". Postojeci sistem po kome su studenti prinudjeni da uce nesto samo zato da bi profesori mogli da primaju platu je van svake pameti.

Po mojoj odokativnoj proceni, na pojedinim kursevima se, bez ikakvog gubitka kvaliteta studija (cak i sa dobitkom) slobodno moze izbaciti cak citava godina studija! Dodje mu taman tacno, buduci da su mnogi "BS" (ili BSc kako mi ovde pisemo) kursevi ionako trogodisnji u dobrom delu zapadnih zemalja (ne svuda, recimo u Francuskoj mislim da su 4).

Asistent, i da li ga ukinuti. Svakako da se slazem da treba ukinuti asistent-pripravnika (znam ljude koji su bili na takvom mestu, dakle PRIPRAVNIKA u trajanju po 6-7 godina!). Neka vrsta "asistenta" ovde u Aus. postoji, zove se nesto kao Associate Lecturer, sto moze da se posmatra i kao neki "nizi docent".

Posebno pitanje je status poslediplomaca, koji je ovde u Aus. dramaticno drugaciji. PhD studenti su ovde de facto "osoblje" na univerzitetu, to cak vazi i za "Honours" studente, sto bi mi rekli IV godinu (oni koji rade diplomski) koji se ovde sirokogrudo smatraju za poslediplomce. Mnogi od njih imaju kancelarije (koje, doduse, dele, ali opet) u zgradama fakulteta.

Mogao bih ja nadugacko i nasiroko o ovim razlikama (od kojih su neke dramaticne, a druge su cak zapanjujuce male - kao hronicna besparica), ali da ne duzim vise.

#8 max

max
  • Members
  • 579 posts

Posted 16 November 2002 - 03:41

Prva i osnovna stvar koja mi pada na pamet kada uporedjujem ovaj univerzitet ovde i one nase u Yu je da je ovde neuporedivo lakse poloziti ispit! Zvuci banalno ali posto sam jedan od onih koji "popravljaju" prosek u broju godina(i fakulteta) studiranja :smile: pa samim tim i naoruzan iskustvom, mogu samo da konstatujem da se ovde osnovne trogodisnje studije zavrsavaju sa onoliko truda koliko je dole potrebno da se ocisti godina na medicini/gradjevini.
Ispiti na drustvenim naukama su uglavnom sastavljeni iz tri dela:
-pisani rad koji se radi kod kuce-izbor jedne od dve zadate teme i rok od dve nedelje-rad mora biti ne manji od 15 strana i ne veci od 20
-pisani rad na fakultetu(bez upotrebe literature)-izbor jedne od tri teme u roku od 8 casova
-usmeni deo koji moze da vam koriguje max 20% od ocena prethodna dva rada.
Zanimljivo je da vam na radovima ne stoji ime i prezime vec studentski ident. broj a profesor koji ocenjuje radove ne sme biti sa vaseg univerziteta i sve su sanse da nikada i ne saznate ko vas je ocenjivao!
Postoji 40 razlicitih ocena koje mozete dobiti pocevsi od najnize koja je 5.0 pa do 1.0 koja je vise teorijska jer se ne pamti da je neko zaradio na drustvenim naukama.
Post-dip. imate pravo da uzmete iz onog predmeta iz kojeg ste ocenjeni sa 2.5 pa na bolje.
I da skratim, s obzirom da je studiranje besplatno, osnovne studije polako dobijaju status nase srednje skole-nesto sto nije obavezno ali se podrazumeva- pa se Norge lagano pretvara u moderno Rimsko carstvo gde Pakistanci voze, Svedjani grade, Kinezi spremaju klopu a Norvezani postaju nacija sociologa, pisaca, slikara, muzicara...

#9 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 16 November 2002 - 04:57

ja mislim da rokovi definitivno jesu problem, iz razloga koje sam navela. u americi se na mnogim ispitima znanje ispituje "odjednom", samo sto ispitivanje odjednom ne znaci i da si ga ucio odjednom, kao sto je kod nas najcesce slucaj. ako npr. 40% ocene ode na domace koje si radio svake nedelje, onda nisu potrebni nadljudski napori da bi se ispit polozio, cak i kada se na njemu ispituje celo gradivo.

sto se tice open booka ja ga na vecini ispita nisam imala. cesto postoji nesto tipa jedna stranica kao podsetnik, i to mu dodje kao neka legalna zamena za "puskice". pa i sam si rekao da to i nije neka prednost, imajuci u vidu ograniceno vreme.

ja sam protivnik usmenih ispita. ne toliko zbog stresa, nego zato sto u ocenu ulaze faktori koji nemaju veze sa znanjem.

sto se tice sadrzaja ispita i programa studija mislim da je sustina sledeca: ispiti se prilagodjavaju znanju profesora umesto obrnuto.

ne znam sta je u australiji lecturer, u americi je to uglavnom privremena pozicija, opeterecan predavanjem i bez prostora za napredak. problem sa asistenturom je sto je ona generalno tenure-track pozicija, a ljudi se na nju biraju kad zavrse fakultet, znaci kad o njihovom istrazivackom potencijalu znamo vrlo malo.

opet ne znam za australiji - u americi postdiplomci svakako nisu faculty. pod staffom se generalno podrazumeva nesto drugo, razne sekretarice, ponekad istrazivaci i postdocovi. ph.d. studenti generalno nisu ni jedno ni drugo, iako naravno imaju svoje kancelarije (ja sam imala svoju i kao undergrad).

#10 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 16 November 2002 - 06:02

2 Sioran:
oko domacih...
problem sa domacim je problem negativne selekcije. Drasticno destimulise onih 2% od kojih zavisi buducnost.

Sioran:eek:pen booka
Vecina vas je cula za zorana lucica, istina u vezi sa Cesidom a ne kao profesora Geometrije na PMF-u.
Ima interesantan sistem ocjenjivanja. Izvuces listicu, pogledas pitanja koja su sva iz ne bas debele knjige, kazes KOLIKO vremna ti treba da se spremis i on ode... imas pravo da radis sta god hoces od koristenja njegove biblioteke od svojih "puskica" ili da odes na pivo do nekog kafica da se malo opustis (sto je uradila i jedna od rijetkih 10-ki). Posle x sati koje si sam odredio on sjedne na stolicu a ti dobijes kredu u sake i vozi misko.
Treba li da napomenem da su geometriju prebacili na II godinu jer su je dok je bila
na cetvrtoj 90% Studenata ostavljali za zadnji ispit kao najtezi?


Sioran:
usmeni ispiti. ne toliko zbog stresa, nego zato sto u ocenu ulaze faktori koji nemaju veze sa znanjem.

Ulazi profesor. A on moze da te mrzi zar ne?
Cudno ali nikad nisam naletio na profesora koji me mrzi. Asistenti? Da. Profesori - jok. Ako se ispostuje procedura covjek u normalnim uslovima dodje na mjesto pofesora vec kad je manje vise dokazao sebi i svijetu sve sto je imao namjeru i malo se uzdigne iznad toga...
I stres... Da li je neko od vas dosao u situaciju da je u 12 nocu dovucen u gradsku pekaru jer je prekrasni uredjaj koji si im napravio "poludio"? Juris logove tvog ceda koje je "ma savrseno radilo kad vam kazem" kolega ti skace svud oko tebe sa osciloskopom da vidi da nije crklo sto od elektronike... imas oko sat da nadjes sto si zabrlja inace bukvalno nema leba u tvome gradicu sjutra ujutro? Jesce Kiflice one su sa druge trake?
Bem ga ako ces nekome da potpises da je sposoban da bude inzenjer moras malo i to da provjeris zar ne? Ili makar kako ce se ponasati ako mu (neki buduci njegov)student uvali kosku o kojoj nikad nije razmisljao?

Sioran:
(ja sam imala svoju i kao undergrad).
Cisto da se pohvalim kad mi je dekan svratio u moju htio je da se mijenja samnom. Istina ja sam je dobio od Instituta za tehnicka Istrazivanja al to je samo par spratova razlike.

#11 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 16 November 2002 - 06:13

ne mislim da profesori mrze studente, pogotovo ne na BU gde sa njima imaju vrlo sporadican kontakt. ali mislim da usmeni ispit uvodi niz nepotrebnih faktora (pol, izgled, garderoba, maniri, raspolozenje, izbor pitanja) u ocenu. ne vidim nista pozitivno u usmenom ispitu.

"Bem ga ako ces nekome da potpises da je sposoban da bude inzenjer moras malo i to da provjeris zar ne"

ne. ne mislim da inzenjer bez iskustva treba da bude sposoban da popravlja peci po pekarama, niti mislim da su za to nasi svezi diplomci sposobni (i ja imam potpisano da sam inzenjer, bas na BU, a daleko sam od toga da bih mogla da popraljvam pec).

#12 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 16 November 2002 - 06:29

Prvo da kazem da se slazem sa Sioran da bi asistenta trebalo ukinuti potpuno i uvesti sistem kao u Americi i ovde u AU. To nece biti lako, jer podrazumeva mnogo dublje organizacione reforme i stroga pravila ponasanja. Recimo ja sam magistrirala za 4 godine (bombardovanje included) i to se smatra za uspeh, zato sto jednostavno nije moguce uraditi sve to brze. Fizicki neizvodljivo. Ima naravno i objektivnih prepreka, ali mnogo vise subjektivnih. Npr. imala sam jako puno teaching hours, plus sam obavljala celokupne sekretarske, daktilografske, printerske, prevodilacke i strucne poslove za njihova Visocanstva prof. Dr.(sto je ovde u AU nepojmljivo), pa mi je moja magistratura bila kao nesto u slobodno vreme. Mislim, mogla sam ja da kazem necu, ali je pitanje da li bi i kada uopste magistrirala: pravo jaceg, ili igras kako ti kazu ili odlazis (otisla, ali posle magistrature, ha!). Mogla sam da se jedino da se zalim bogu ili dobrim prijateljima. Ovaj sistem iz Amerike i AU podrazumeva stroge definicije i pravila i to bi bila revolucionarna promena.

Sioran:
"ja mislim da rokovi definitivno jesu problem, iz razloga koje sam navela. u americi se na mnogim ispitima znanje ispituje "odjednom", samo sto ispitivanje odjednom ne znaci i da si ga ucio odjednom, kao sto je kod nas najcesce slucaj. ako npr. 40% ocene ode na domace koje si radio svake nedelje, onda nisu potrebni nadljudski napori da bi se ispit polozio, cak i kada se na njemu ispituje celo gradivo."
Potpuno se slazem. Ako se uvedu obavezni kolokvijumi, polaganje ispita odjednom je samo formalnost.

"sto se tice open booka ja ga na vecini ispita nisam imala. cesto postoji nesto tipa jedna stranica kao podsetnik, i to mu dodje kao neka legalna zamena za "puskice". pa i sam si rekao da to i nije neka prednost, imajuci u vidu ograniceno vreme."
Korisno je, po meni, za kilometarska izvodjenja formula i resavanje racunskih zadataka.

"ja sam protivnik usmenih ispita. ne toliko zbog stresa, nego zato sto u ocenu ulaze faktori koji nemaju veze sa znanjem."
Slazem se. Samo bih dodala da su ovde svi ispiti pismeni testovi i ocenjuje ih 5-6 profesora, svaki je zaduzen za svoju oblast i pravi se zbirna ocena. Prednost ovog sistema ocenjivanja, pored toga sto se ocenjuje stvarno znanje, je i suzbijanje korupcije, jer ako i potplatis jednog, ne mozes da potplatis svih 5.

"opet ne znam za australiji - u americi postdiplomci svakako nisu faculty. pod staffom se generalno podrazumeva nesto drugo, razne sekretarice, ponekad istrazivaci i postdocovi. ph.d. studenti generalno nisu ni jedno ni drugo, iako naravno imaju svoje kancelarije (ja sam imala svoju i kao undergrad)."
Kod mene ovde sve funkcionise po ugovoru, cak i post-docovi, stvarni staff su oni koji su bas utemeljeni.

#13 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 16 November 2002 - 06:33

Sioran:
.....spit uvodi niz nepotrebnih faktora (pol, izgled, garderoba, maniri, raspolozenje, izbor pitanja) u ocenu...

od kojih vecinu taj neko vuce kroz citav zivot... Ne bih cak ni jedan odbacio... primijetio sam vrlo veliku povezanost izmedju toga kako neki asistent/profesor izgleda i njihovih predavanja/vjezbi bez uvrede al se narocito odnosi na pripadnice ljepseg pola

Sioran:
ne. ne mislim da inzenjer bez iskustva treba da bude sposoban da popravlja peci po pekarama, niti mislim da su za to nasi svezi diplomci sposobni (i ja imam potpisano da sam inzenjer, bas na BU, a daleko sam od toga da bih mogla da popraljvam pec).

nije pec jedino sto ima u pekari :grin:...a i njoj ne treba neko programiranje :grin:...

Jedan pametan sa tri imena nekad kaza
"bolji i veci boljijema i vecijema"
Pored svog odliva u bijeli svijet desilo se da sam sa 22 godine bio medju prvih (i jedinih) pet ljudi u CG koji umijahu napisat program za neki mikrokontroler...
Al ni to nije tema. Kako se neko ponasa pod stresom je vrlo vazna osobina koja manje vise ostaje konstantna citavog zivota. dzaba i sto godina iskustva problem je kad moras da u realnom vremenu nesto "izmisliti". Iskustvo samo proredjuje takve situacije.
Ne kazem da je to nesto od cega treva da odlucuje izmedju 5 i 6 ali izmedju 8 i 10?

_________________
Svako od nas jeste jedinka, ali ako si resio (nije bitno da li si zeleo ili morao) da zivis u odredjenom kolektivu, drzavi, to znaci da moras i sam da preuzmes deo sledovanja, i onda kada se placa i onda kada se naplacuje. Ne razumem sta je tu sporno?!

[ Izmena poruke: Jr na dan 2002-11-16 06:37 ]

#14 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 16 November 2002 - 06:39

naravno da izgled, manire i sposobnost da funkcionises pod stresom vuces za sobom celog zivota. ono sto je pitanje je da li ti treba da dobijas ocenu za to ili za svoje znanje.

a zaista ne vidim kako usmeni ispiti razvijaju ili otkrivaju sposobnost da u realnom vremenu nesto izmislis bolje nego sto to rade pismeni ispiti.

#15 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 16 November 2002 - 06:51

Sioran:
a zaista ne vidim kako usmeni ispiti razvijaju ili otkrivaju sposobnost da u realnom vremenu nesto izmislis bolje nego sto to rade pismeni ispiti.


Vrlo prosto.
Na usmenom i u realnosti imas dvosmjernu komunikaciju
Ti i Profesor
Ti i "nesto sto nece da radi"
Dobar usmeni (a vjeruj mi da znam prosjek mi je 9.6 a pismeni debelo ispod :cool: je dijalog sa profesorom u kome u vrlo vjerovatnoj situaciji da zalutas imas orjentire za korekciju.
Cak i ako je profa od onih cutljivih ne moze da sakrije oci ili izraz lica.
isto kao sto ce da reaguje ono na cemu radis.

Sa druge strane papir je nesto bijelo u sto mozes da pises sto hoces a njemu svejedno.

I neznam jel samo meni ali tabla mi je drasticno kreativnija (slobodnija?) od papira.