Staza Interlagos po četvrti put zaredom daće nam odgovor na pitanje o šampionu.
Interlagos su izgradila dvojica građevinskih preduzimača, Carlo Pintacuda i Attilio Marinoni, koji su proveli nekoliko meseci u Evropi trkajući se u tek kupljenim automobilima Alfa Romeo. Po povratku u Brazil kupuju veliko parče zamlje na jugu Sao Paola i planiraju izgradnju velikog stambenog naselja. Međutim ispostavilo se da zemljište ne ispunjava standarde za gradnju kuća i 1936. odlučuju da izgrade stazu.
Sve do samog početka ’70-ih staza nije vožena u F1 šampionatu. 1971. održana je nezvanična trka F1, a dve godine kasnije održana je prva koja je bodovana u šampionatu. U prve tri godine Brazilci su odneli i pobede, Emerson Fittipaldi dve, a zatim i Carlos Pace po kome je staza i dobila ime nakon njegove pogibije u avionskoj nesreći 1977.
Moglo bi se reći da je mesto održavanja trke u Brazilu zavisilo od toga da li je trenutno najpopularniji brazilski vozač iz okoline Rio de Janeira ili Sao Paola. Na početku osamdesetih Fittipaldi se povlači, a Brazil dobija novog heroja- Nelsona Piqueta. Tada se i GP Brazila premešta iz Sao Paola u Rio na stazu Jacarepagua. Deset godina kasnije, Senna je na vrhuncu slave i gradonačelnik Sao Paola počinje razgovore sa Bernie Ecclestoneom o vraćanju trka na Interlagos. Uloženo je oko 15 miliona $, a u rekonstrukciji učestvuje i sam Senna.
Ovo je posebna trka za sve brazilske vozače u F1 i čini se da će uvek dati svoj maximum. Dve trke ostaće upamćene, Piquetov trijumf 1982. u duelu sa Rosbergom i Sennina 1991. u borbi sa u daleko moćnijim Williams- Renaultom. Obojica su se jedva popela na postolje od potpune izmorenosti. Pet vozača je slavilo na domaćoj stazi: Fittipaldi, Pace, Piquet, Senna i Massa.
Kao i sam Brazil, ova trka je puna iznenađenja, pa se dešavalo da na poligonu vrhunske tehnologije padne reklamni pano na vozača (Alesi 2000.), ili se tokom treninga na stazi pojavi pas lutalica. Oko staze se nalaze naselja sa izrazito siromašnim stanovništvom što je dovelo do niza pljački i razbojništva tokom trkačkog vikenda. Na meti su bili i neki od članova Toyotine ekipe 2006.
Staza ima nekoliko krivina neobičnih naziva: Laranjinha-narandža, Pinheirinho-malo borovo drvo itd.
Broj krugova: 71
Dužina staze: 4.309 km
Broj krivina: 15
Rekord kruga: 1:11.473/Juan Pablo Montoya/Williams-Bmw/2004
Edited by alpiner, 29 October 2008 - 08:09.