Jump to content


Photo
- - - - -

GP Kine


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
52 replies to this topic

Poll: GP Kine (23 member(s) have cast votes)

Ko je pobednik?

  1. Massa (5 votes [23.81%])

    Percentage of vote: 23.81%

  2. Hamilton (9 votes [42.86%])

    Percentage of vote: 42.86%

  3. Raikkonen (1 votes [4.76%])

    Percentage of vote: 4.76%

  4. Kovalainen (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

  5. Kubica (2 votes [9.52%])

    Percentage of vote: 9.52%

  6. Alonso (4 votes [19.05%])

    Percentage of vote: 19.05%

  7. Neko od nenavedenih (0 votes [0.00%])

    Percentage of vote: 0.00%

Vote Guests cannot vote

#31 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 19 October 2008 - 10:40

Čestitke navijačima McL.

Danas nije moglo bolje, ostaje još teoretska šansa u Sao Paolu, gde bi moralo da bude ili P1-P7, ili P2-bez bodova. Malo verovatno.

Konstrukterska titula je naša.

#32 Vincenzo

Vincenzo
  • Members
  • 2,720 posts

Posted 19 October 2008 - 11:36

Cestitke i od mene. Skroz zasluzeno!

Cudi me da se pre konferencije za stampu Ferarijevci nisu dogovorili sta ce da pricaju, jer ne verujem da bi dopustili da Masa ispadne onako smesan sa pricom da je pojacao tempo u zadnjih 15 krugova, a zatim i prestigao Kimija :)
Jel moguca tu neka kazna? :ph34r:

#33 Uzice

Uzice
  • Members
  • 1,741 posts

Posted 19 October 2008 - 12:30

Trka mozda jeste bila predvidiva al se niko ne zali da je bila dosadna. Verovatno, jer svi imaju pojedine razloge da budu zadovoljni.
Navijaci McLarena jer verovatno crnac uzima titulu. Ferrari osvaja titulu u konstruktorima pa je na neki nacin izbalansirano Masino ne osvajanje vozacke.
A navijaci Renaulta, pre svih Alpiner i navijaci Alonsa i Renaulta, pre svih ja, zato sto je spanac celu trku pratio crvene a to moze da znaci da ce ubuduce imati konkurentan Renaultov bolid a njemu je to dovoljno za titulu.

Sezona jos nije gotova al svi su izgledi da se na poslednjoj trci tesko moze nesto znacajnije promeniti.
Jedino ako nas Weber stvarno iskreno pocne da navija za Lewisa.

Edited by Uzice, 19 October 2008 - 12:39.


#34 Vincenzo

Vincenzo
  • Members
  • 2,720 posts

Posted 19 October 2008 - 12:59

Znam da nije direktno vezano za trku, ali da li ste izvalili onu "izmaglicu" u Shangaju?
Jadni oni Kinezi sta udisu, da dodju na dve nedelje u Bor i Majdanpek doziveli bi to kao preporod u vazdusnoj banji. (i ako rade kopovi :ph34r: )

Da je stvarno pala kisa, ne bih se iznenadio da je bila zelena.

#35 fancy

fancy
  • Members
  • 7,551 posts

Posted 19 October 2008 - 13:01

...
Cudi me da se pre konferencije za stampu Ferarijevci nisu dogovorili sta ce da pricaju, jer ne verujem da bi dopustili da Masa ispadne onako smesan sa pricom da je pojacao tempo u zadnjih 15 krugova, a zatim i prestigao Kimija :)
Jel moguca tu neka kazna? :ph34r:

Za izliv gluposti - definitivno je poželjna :D

Čestitke navijačima Hamiltona, on je definitivno vanserijski vozač. Potez trke - Alonso na pravcu anihilira Kovalainena. :D

Ironija je da je - iako Ferrari osvaja konstruktorsku titulu gotovo sigurno - ovo za njih sezona za brzi zaborav. Plašim se da će uslediti niz loših sezona za crvene u svetlu promena koje se u F1 najavljuju.

#36 Mean Machine

Mean Machine
  • Members
  • 203 posts

Posted 19 October 2008 - 16:03

Citam ranije komentare (Ferrarijevci) i njihovo predvidjanje za trku i upucene kritike Luisu. I stvarno bi bilo zalosno da nije toliko smesno! Ovom trkom je zapravo HAM i pokazao kako treba voziti, kako se treba ponasati, sve ono sto jedan buduci sampion treba da poseduje! Jedna stvar koja ga jos vise velica, ja se ne secam kada je Heiki poslednji put pomogao Luisu u ovakvim situacijama kao sto su danas uradili crveni, covek se sam izborio za bodove i sam je dosao do vrha. Dok je u istoriji Ferrarija uvek bilo naredjivanja iz tabora ko osvaja koje mesto, sad vec bezbroj puta!
I da, konferencija posle trke... one izjave Masse... No comment!

Cekamo Brazil, pa da lepo stavimo tacku na ovu sezonu i novog svetskog sampiona Luisa! :ph34r:

PS
A da zaboravio sam, jos moramo da strepimo, posto verovatno dolazi neka kazna Hamiltonu (+25 sekundi, 10 pozicija nazad u Brazilu, oduzimanje bodova....) samo da vidimo koji je sad razlog!!!

#37 BB 1211

BB 1211
  • Members
  • 806 posts

Posted 19 October 2008 - 17:19

Ferrari osvaja titulu u konstruktorima pa je na neki nacin izbalansirano Masino ne osvajanje vozacke.

Mislim da je Ferrariju,a i svim drugim ekipama daleko vaznija konstruktorska titula od vozacke.
Jel ono bese 80 miliona $ konstruktorska? :ph34r:
Vozaci mogu i da odu i sa sobom ponesu i br.1,a konstruktorska titula i lova ostaju. :)
A i nije svaka vozacka titula jednako vredna.Eventualna Massina titula ove godine za mene nikako nema istiznacaj kao Alonsova 2006. ;
Ne kazem da stojim 100% iza ove tvrdnje,ali meni tako izgleda.

#38 stex

stex
  • Members
  • 995 posts

Posted 19 October 2008 - 19:28

Najveći smehotres je kad se Hamiltonu raspao pehar, tj ispalo mu dno :ph34r: Made in PRC :)

#39 OCTAVIAN

OCTAVIAN
  • Members
  • 251 posts

Posted 19 October 2008 - 21:28

Najveći smehotres je kad se Hamiltonu raspao pehar, tj ispalo mu dno :ph34r: Made in PRC :)


Dabogda da mu se i posle naredne trke raspadne pobjednicki pehar :D

#40 Supercuber

Supercuber
  • Members
  • 348 posts

Posted 19 October 2008 - 21:54

Ja se ne secam kada je Heiki poslednji put pomogao Luisu u ovakvim situacijama kao sto su danas uradili crveni, covek se sam izborio za bodove i sam je dosao do vrha.


Refresh memory,
Hockenheim, 18 - 20 Jul 2008 , uz Team Radio Kovalainenu " da ne pravi probleme Luisu".

#41 Allen Konigsberg

Allen Konigsberg
  • Members
  • 264 posts

Posted 20 October 2008 - 00:51

Evo opet odlicnog teksta. Izvor: e-novine.com

Formula 1:Velika nagrada Kine
Objavljeno: Ned, 19. 10. 2008. 12:41

NE BAŠ VISOKO IZNAD

Komentar izvesnog Fadila, vojnika bosanske federalne armije, izrečen tokom jednog od mnogobrojnih primirja, aprila 1993, možda bi najbolje mogao da opiše današnju trku iz ugla gledalaca željnih trkanja i uzbuđenja- „J.. o mir, dosadno!”

Branislav Zukić

Posle četiri trke prepune svakojakih dešavanja, vozači su nas skoro pa navikli na to da moramo da gledamo sve ono što Formulu 1 inače čini najgledanijim sportom na planeti, pa otuda i blaga nota razočaranja posle Velike nagrade Kine. A i kišu ne dočekasmo. Od početnih 40%, šanse za dažd su tokom trke klonule na 20%, da bi na kraju sasvim iščezle. Nismo dobili osmog pobednika trke ove sezone, nismo prisustvovali situaciji da pol-pozicija ne znači i osvajanje prvog mesta na kraju i nismo videli Trulija kako iza sebe slaže vozić jer je morao da odustane u veoma ranoj fazi trke.

Na stazi koju je kreirao u tom poslu najpoznatiji projektant, Nemac Tilke (nije štamparska greška, ne misli se na nekoć uglednog kolumnistu koji se sada verovatno razume i u taj posao, pošto zna sve o svemu), nismo videli ni ništa od onoga što bi moglo da se dovede u vezu sa samim poreklom staze. Napravljena sa namerom da izgledom napominje na kineski znak Shang („visoko iznad”), staza je projektovana tako da ima onu beskrajnu prvu krivinu, čijim besprekornim prolaskom može da se stekne lepa prednost već u prvom sektoru i jedan veoma dugačak pravac, sem startno-ciljnog, koji je idealna prilika za preticanje. Savršen vikend Luisa Hamiltona (pol-pozicija, pobeda i najbrži krug) učinio je svoje – kada vozač u najbržem bolidu ne napravi nijednu grešku, trke umeju da budu neuzbudljive – za detaljnije informacije o ovoj nepopularnoj grani Formule 1 dovoljno je u Google ubaciti pojmove „Michael Schumacher” i „season 2004” ili „Ayrton Sena” i „season 1988”, recimo. Britanac se ovom pobedom, devetom u karijeri, izjednačio sa direktnim konkurentom za titulu, Felipeom Masom, po broju pobeda – obojica ih sada imaju po pet, ali je najznačajnije to što Luis u poslednju trku u Brazilu, gde je Felipe skoro nedodirljiv, ulazi sa značajnom prednošću od 7 bodova. Ušao je i prošle godine sa istom prednošću, s pravom će reći mnogi, pa je šansu propustio, ali se čini da je sada situacija drugačija. Konkurent je prošle godine bio Finac ne baš previše poznat po eksplozivnom temperamentu i u brazilsku odiseju Luis je ušao posle velike kineske greške.

Sada je Britanac godinu dana stariji i toliko iskusniji da će sebi teže dozvoliti neku neoprostivu grešku, a za protivnika ovaj put ima temperamentnog Felipea, koji je već nekoliko puta u karijeri pokazao da ne ume baš uvek da se rve sa velikim pritiskom, a ono što ga očekuje za dve nedelje pre se može krstiti nekim augmentativom – biće to, sasvim sigurno, pritiščina. Na kvadrat. S druge strane, Ferrari je u završetku sezone 2007. bio u uzlaznoj formi, a trenutna forma italijanske ekipe može se nazvati svakako samo ne uzlaznom. Luisu Hamiltonu je ovo prva pobeda posle velike nagrade Nemačke, koja je održana, da podsetimo, 20. jula, pa je i to značajan plus i veliki podsticaj za završni korak ka osvajanju prve titule svetskog šampiona.

Kada već pomenusmo Hockenheim, nameće se neizbežna paralela sa ovom trkom. Setićemo se da je tamo Hamilton do pobede došao pretekavši klupskog kolegu Kovalainena, što je diglo veliku prašinu, najviše zbog toga što je McLaren uvek važio za tim u kojem nema tzv. klupskih naredbi. Pravilo o zabrani ovakve vrste „saveta” uvedeno je 2002. godine, kada je na Velikoj nagradi Austrije Rubens Barichello u poslednjoj krivini pred cilj propustio Michaela Schumachera, izazvavši na taj način proteste publike i farsu koja je nastavljena tako što je Šumi najviše postolje teatralno ustupio Brazilcu, prilikom dodele trofeja.

Danas su Kimijev bolid pred drugi ulazak u boks i posle toga izgleda napali gremlini, pa je počeo da pravi vremena i do dve sekunde sporija od Felipea Mase (live timing je keva!) što je omogućilo Brazilcu da na kraju dođe do druge pozicije. Kada je primećeno da je Alonso svojim vremenima počeo da ugrožava trećeplasiranog Kimija, gremlini su kanda otišli na godišnji odmor i Finac je ponovo počeo da vozi vremena veoma slična prvoplasiranima i završio trku kao treći, ispred četvrtog Alonsa. Ako bismo gledali strogo „po pravil'ma” (kao u hrkljušu), ono što je danas uradio Ferrari bilo je, tehnički, kršenje propisa, dok je ono što je McLaren učinio u Nemačkoj ipak bilo malo drugačije – Luis je tada leteo po stazi, imao vremena i preko sekundu brža od Kovalainena i svih ostalih, pa je to preticanje bilo neizbežno. Današnje nije, pa eto idealne prilike za one koji inače vole da misle da je Ferrari apsolutno povlašćen – moći će ovo da navedu kao primer u raspravama ako Ferrari ne bude kažnjen.

I na ovoj trci smo imali sreću da čujemo komunikaciju Fernanda Alonsa sa svojim mehaničarima, koja je samo potvrdila ono što je belodano – Renault se velikim koracima približava vodećem dvojcu, što je već na početku konstatovao i Španac uzbuđeno saopštivši „Mogu da vozim onoliko brzo koliko i 'Ferrari'”. Sasvim druga vrsta komunikacije odvijala se između Kimija i Fizikele, u tridesetom krugu. Fiziko je uporno zadržavao Kimija, pa je još uvek aktuelni svetski šampion, kada je najzad pretekao Italijana, blago usporio i tipičnom italijanskom gestikulacijom vozaču Force Indije „objasnio” nekolike stvari.

Dvojac BMW-a Heidfeild i Kubica završio je na petoj i šestoj poziciji, s tim što treba napomenuti da je Poljak u trku ušao sa bolidom koji je bio krcat gorivom koliko i bisage kakvog neutamničenog Miloševićevog rizničara iz devedesetih, što njegovu vožnju do prvog odlaska u boks može da poveže sa nekoliko prideva – „maestralno” je prvo što mi pada na pamet. Još teži od Kubice na startu bio je Timo Glock, kojem je taktika sa jednim odlaskom u boks na kraju donela sedmo mesto. Nelsinho Piquet je trku završio kao osmi, donevši svojoj ekipi još jedan važan bod, a sebi samome blagi rast šansi da sledeće godine ostane u istoj ekipi.

U prošloj sezoni mnogo češće se dešavalo da vozač koji krene sa pol-pozicije na kraju pobedi – čak jedanaest puta. Ove godine je procenat smanjen (sedam od sedamnaest, zasada), što bi značilo da ona famozna uskovitlana hava iza bolida koji se pokušava preteći više nije toliki problem. Za poslednju trku ostaju mnoge kombinacije, i psihološke i matematičke i takmičarske, ali u svim tim jednačinama i računicama, među desetinama varijabli, provlačiće se jedna konstanta – kakvo god vreme bilo, hava će u Brazilu biti uzavrela do ključanja. Lewis Hamilton je na zericu od titule i zavisi jedino i isključivo od sebe. Felipe Massa mora da vozi najbolje do sada u svom životu i da se uzda u slučaj, koji tako često ume da odredi konačan poredak stvari u Formuli 1.

Edited by Allen Konigsberg, 20 October 2008 - 00:55.


#42 bojant

bojant
  • Members
  • 4,523 posts

Posted 20 October 2008 - 01:13

E ljudi, meni je to pravilo o zabranjivanju timu da govori vozacu sta da radi skroz bzvz. Pa to je deo timske taktike, Kimiju drugo mesto ama bas nista ne znaci, Masi znaci nesto vece sanse (mada opet vrlo male) pred poslednju trku. Po meni je to debeo razlog da ti timski kolega ne pravi probleme. I na kraju krajeva, pravilo kaze da tim ne sme da naredjuje vozacu da propusti nekog, a oni su se eto sve lepo dogovorili pre trke, niko nema dokaze da mu je tim rekao, moze da kaze da ga je sam namerno propustio, a to sme da radi koliko hoce i kome hoce, ako mu se svidja moze i da parkira bolid pored staze.
Dakle pravilo nema nikakvog smisla, jer se nikako ne moze dokazati osim ako nema dirketne naredbe tima u toku trke, a i ono moze biti nekako sifrovano. Pravilo je beskorisno.
I na kraju je sam Luis izjavio da bi on uradio isto za Heikija, takvo razmisljanje je normalno, nije normalno ako si u fazonu "kad ja vec nisam prvak, nece biti ni on"


Svaka cast Luisu na savrseno izvezenoj trci, videcemo da li ce to moci da ponovi i na sledecoj ili ce opet zabrljati :ph34r:

#43 Mean Machine

Mean Machine
  • Members
  • 203 posts

Posted 20 October 2008 - 11:28

Refresh memory,
Hockenheim, 18 - 20 Jul 2008 , uz Team Radio Kovalainenu " da ne pravi probleme Luisu".


Da, u pravu si! Samo sto je tu trku Luis leteo po stazi, ni ne secam se koga je tad sve prestigao. I tu su napravili gresku sto se tice taktike Luisu, odlazak u pit. Covek je morao da dobro pomuci da dodje na prvo mesto, tako da je to bila kompenzacija sa Heikijem. Mada bi ga Luis sigurno obisao bez problema.

Ali kod Ferrarija je sasvim suprotna prica, bezbroj puta je onaj vozac koji je briljirao na trci i sve radio kako treba morao da propusta zaostalog drugog vozaca Ferrarija. Toliko pateticno da nemam reci. Ako hoces jedan refresh memory, seti se samo kako je Barikelo unisten u Ferrariju od strane tima zbog zna se koga.

Tako da na tu temu mozete samo cutati!

#44 Mean Machine

Mean Machine
  • Members
  • 203 posts

Posted 20 October 2008 - 11:42

E ljudi, meni je to pravilo o zabranjivanju timu da govori vozacu sta da radi skroz bzvz. Pa to je deo timske taktike, Kimiju drugo mesto ama bas nista ne znaci, Masi znaci nesto vece sanse (mada opet vrlo male) pred poslednju trku. Po meni je to debeo razlog da ti timski kolega ne pravi probleme. I na kraju krajeva, pravilo kaze da tim ne sme da naredjuje vozacu da propusti nekog, a oni su se eto sve lepo dogovorili pre trke, niko nema dokaze da mu je tim rekao, moze da kaze da ga je sam namerno propustio, a to sme da radi koliko hoce i kome hoce, ako mu se svidja moze i da parkira bolid pored staze.
Dakle pravilo nema nikakvog smisla, jer se nikako ne moze dokazati osim ako nema dirketne naredbe tima u toku trke, a i ono moze biti nekako sifrovano. Pravilo je beskorisno.
I na kraju je sam Luis izjavio da bi on uradio isto za Heikija, takvo razmisljanje je normalno, nije normalno ako si u fazonu "kad ja vec nisam prvak, nece biti ni on"


Svaka cast Luisu na savrseno izvezenoj trci, videcemo da li ce to moci da ponovi i na sledecoj ili ce opet zabrljati :ph34r:


Onda mi nije jasna jedna stvar. Zasto lepo Kimi nije odmah posle 2-3 kruga pustio Massu da se bakce sa Luisom?! Ko zna, mozda bi Luisu tada bilo teze jer zna da je iza njega direktni konkurent! A ovako, Kimi je odlicno vozio, drzao odstojanje, e sad sto je McLaren bio brzi druga stvar, ali ipak Kimi zna dobro da vrsi pritisak na vozace ispred sebe! A Massa... Boze me sacuvaj vozaca. Idealno vozi samo kada je prvi i kad su videli da Kimi nije mogao nista, "ajde lepo Kimi koci i pusti Massu".
Tako da si u pravu sto se tice timskog rada i propustanja vozaca koji je u borbi za titulu. Ali onda tako brate i reci (sto je Kimi i rekao na konferenciji), a jeste li culi Massu? Jadno!! Sve nesto iskrivljuje reci nece da prizna, kao auto mu onda odjednom "poleteo", pravio je pritisak na Kimija i obisao... :) Opet kazem bilo bi smesno da nije zalosno!

#45 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 20 October 2008 - 11:50

Hamilton i McLaren su bili zaista moćni na ovoj trci. Potpuno zaslužena titula za Luisa.
Verujem da je navijačima titula još slađa nakon osećaja nepravde u Spa.


Hamilton uzvraća Alonsu: “He was a double world champion who came to the team and got beaten by a rookie. That says it all."


Nisu mi jasne taktičke razlike McLarena. U dosta trka su Hamilton i Kovalainen imali različitu strategiju.

Edited by alpiner, 20 October 2008 - 12:34.