bilo kako bilo, nakon onog teksta o izgledu po znakovima, o hormonima i ostalim nebulozama, nikoga neces uveriti. cak ni one neodlucne. naprotiv.
To mi je i bio cilj. Zato sam i napisao ovu knjigu da bih pokazao da astrolozi barataju sa antropoloskim iskustvom, pokusavajuci da ga objasne polozajem zvezda da bi se tako oslobodili odgovornosti za svoje postupke.
p.s. verujem da ce autor teme da provali moj znak iz cuga, samo na osnovu ovog kuckastog posta
i na osnovu izgleda sa avatara.
U skladu sa nasim mentalitetom ti nisi ni procitala o cemu je rec u ovom postu, pa si brzopleto izustila kritiku koja je otkrila da ne znas o cemu se ovde diskutuje. A na osnovu toga vec mogu da govorim o tebi i tvom tipu Ovna, kome pripadas bez obzira u kom znaku si rodjena, kao i vecina naseg naroda, jer taj znak odgovara dinarskom antropoloskom tipu:
Astrolog Mile Dupor kaže za Ovna da ga odlikuju "Žestoka osećanja, laka i nagla uzbuđenja. ... Lako padanje u afekat." i da njime "diriguje strast." (Ne verujte, proverite, str. 56) A antropolog Vladimir Dvorniković piše za Jugoslovena da ga odlikuju: "Krajnja eksitacija strasti i afekata." (Karakterologija Jugoslovena, str. 767) "Prenaglo reagovanje ćudi i temperamenta." (Isto, 740) "Brz i spreman na oštro reagovanje, na ispade ljutine." (Isto, 768) Astrolog Linda Gudmen piše: "Ovan prkosi saobraćajcu ili naoružanom gangsteru sa podjednakom odlučnošću ako mu bilo ko stane na put. Možda će zbog toga kasnije i zažaliti ali u tom trenutku on zaboravlja na opreznost." (2) Po astrologu Miletu Duporu "Ovan želi podvige. Rado heroj. Lako jurne bez mnogo razmišljanja." (Ne verujte, proverite, str. 57), a antropolog Jovan Cvijić piše: "Česti su slučajevi da se dinarski ljudi odluče na krajnja rešenja, bez obzira na interes, na korist i na „praktičnost", svesni da im je život u opasnosti ili da ce im ostati crn i upropašćen." Antropolog Dvorniković kaže za mentalitet Jugoslovena: "Inadžija." (Karakterologija Jugoslovena, str. 769) Gordost prirodno čoveka čini preosetljivim, uvredljivim i sklonim da dolazi u sukob sa drugim čovekom. Astrolog Linda Gudmen kaže za Ovna da "Ljude svrstava isključivo u dve grupe: prijatelje ili neprijatelje." (Linda Gudmen, str. 8). Antropolog Vladimir Dvorniković opisuje istu podvojenost kao odliku našeg čoveka: "Umesto jednog kolektivnog Mi još uvek preovlađuje antipolarnost Mi i Vi, Mi i Oni. Spremnost na borbu i oponiranje, revolucionarna raspaljivost dobro je poznata crta balkanskog gorštačkog čoveka." (Karakterologija Jugoslovena, str. 711, 739)
"Osećanja: vatrena, žestoka, patriotska. Teška kontrola. Lako padanje u afekat. Teško kočenje. Volja: potaknuta afektima, redovno iznad razuma. Teško trpi da drugi imaju drugačija mišljenja. Temperamenat: koleričan, eruptivan, bujan. Prema društvu: u društvu lako vređa. Teže se snalazi u kolektivu. Vrline: pošten, častan, istinoljubiv, patriota, oduševljen idealist, želi podvige, ponos, hrabrost, rado heroj. Mane: diktator bez kompromisa, potcenjuje opasnost, netrpeljiv, gubi mir, nagao, jednostran, glavom o zid, ne obazire se na sreću drugih, radi "navrat - nanos", sujetan, osvetoljubiv, nema takta, osetljiv na uvrede, ne ekonomiše snagama, i ako ne postigne cilj - hvali se. Voli: odlikovanja, aplauz, odobravanja (inače se umara), pozu, uniforme, marširanje, oružje. ..." (Mile Dupor, Ne verujte, proverite, str. 74)
"Netrpeljiv je, ne trpi mešanje u posao, stalno u nekoj agresiji. Meša se u tuđe odnose. Lako ga je provocirati." (Mile Dupor, Astromedicina, str. 100, 29)
Društvo astrologa Jugoslavije piše o Ovnovima sledeće:
"Vrlo su vitalni, direktni i odlučni. Mada su intelektualni, retko se pouzdavaju u svoj nemirni um, pa akcije češće zasnivaju na intuiciji nego na promišljenosti. Veliki su takmičari. Žele da budu prvi i najbolji u svemu što rade, teže za vođstvom, autoritetom i superiornošću i uradiće sve da steknu slavu i priznanje. Često preteruju u svojoj samouverenosti, nagli su, neoprezni, i ne razmišljaju o posledicama preduzetih akcija. Čak ni u zrelosti ne mogu da se oslobode tvrdoglavosti, ni samovolje i steknu neophodnu dozu opreznosti. Obično nisu u stanju da se obuzdaju, nedostaju im spokojstvo i pribranost, nestrpljivi su i nesposobni da prihvate savete. U svojoj žudnji za vođstvom često su neobuzdani, bez mere i takta, umesto razuma i diplomatije koriste napadnost i agresivnost što ih čini u najmanju ruku smešnima. To je naročito vidljivo u slučajevima kada su bez pravih kvaliteta, a žele da se nametnu i nadmaše one koji poseduju predispozicije za vođe. Ovnovi teško prihvataju poraze. Neuspeh im nikada nije razlog da odustanu od onoga što su naumili. ... Nisu sposobni za posao koji na duže vreme zahteva predanost i strpljivost i koji u svojim delovima ne daje mogućnost za ličnu inicijativu. ... U svom htenju i nestrpljenju da ostvare najviše što mogu, stavljaju interese iznad principa, preuveličavaju svoju snagu, prema drugima se ponašaju osiono i bezobrazno i guše njihove ambicije. ... Kada su ljuti, brecaju se i urlaju na svakog ko im se nađe na putu, a nije neobično ni fizičko istresanje. ... Ovnovi su stalno napeti, što im stvara glavobolje. ... Deca ovog podznaka ne pokazuju interes za učenjem, ali ih želja za novcem i položajem tera ne samo da naporno rade nego da se kasnije vrate učenju i steknu kvalifikacije. Ne vole birokratiju." (Upoznajte astrologiju i sebe, str. 15)
Antropolog Vladimir Dvorniković piše o uticaju dinarske "krvi" na karakter Jugoslovena sledeće:
"Aljkavost, površnost i nedostatak radne savesti, da i ne govorimo o vrlo rudimentiranom osećanju dužnosti, bitni su sastojci u etosu jugoslovenskog rada. ... Kulturno polutanstvo? Nedostatak onoga što se zove kultura rada? Svakako! Ali možda isuviše samosvesna dinarska krv. ... U organizovanom, zajedničkom intelektualnom radu ispoljava Jugosloven po pravilu još manje disciplinovanog radnog duha. Primeri su bezbrojni; ima i takvih slučajeva da se ni psihološkim testom ili eksperimentom ne bi mogle čistije ispoljiti crte: neobuzdana, primitivna subjektivnost, uobražena osetljivost, surevnjivost, nepoverenje, mržnja, zavist, nedisciplinovanost, neobjektivnost i nepravičnost. ... Napeta budna osetljivost, težnja da se ogradi jednom naročitom atmosferom respektovanja postaje bitnom karakteristikom tog plemenskog čoveka. Junačka sujeta, takmičenje i nadmetanje, kao i naročita gorčina sa kojom taj čovek ulazi u borbu, svejedno da li sa susedom ili sa opštenarodnim neprijateljem, postaje specifičnom karakternom oznakom plemenskog borca. Otuda i njegova nedisciplinovanost usred same borbe jer on i kolektivnu borbu oseća kao borbu za svoje lično važenje. Bez elementa herojske sujete ta se borba uopšte ne može ni zamisliti. ...
Naš inteligentni, obrazovani čovek nije naučio da mnogo vodi računa o tome da li njegova lična afirmacija, i njegov interes, pa čak i njegova udobnost dolazi u sudar sa opravdanom ličnom sferom nekog drugog čoveka. ... U jednoj našoj varošici video sam ovakav slučaj. Agilan predsednik opštine uspeo je da uvede struju i električno osvetljenje. Sav imućniji svet pohitao je da u svoje domove uvede struju, samo jedan, i to "najugledniji" građanin, ostao je za inat kod svoje petrolejske svetiljke, samo zato što je tu struju u varoš uveo - njegov ljuti protivnik. Primeri su bezbrojni, sve na isti obrazac. Preterana lična osetljivost, sujeta, primitivno i grubo ispoljavanje zavidljivosti, bolesni i samoživi egocentrizam, to su osnovne karakterne crte koje u toj sredini koče stvaranje svakog višeg društvenog reda i potom moralnog i materijalnog prosperiteta. ... Poznate su naše temperamentne, pa žučne, a najzad dušmanske diskusije koje se, u najboljem slučaju, svršavaju tim da svako još ogorčenije, i još upornije zadrži svoje stanovište." (Vladimir Dvorniković, Karakterologija Jugoslovena, str. 661-662, 708, 725, 737, 815)
Englez Robert Liton, koji je 1861. godine objavio zbirku srpskih narodnih pesama na engleskom jeziku, opisuje karakter naše epike rečima koje zapravo predstavljaju opis dinarskog mentaliteta:
"Tužno je posmatrati demoralizaciju naroda u njegovoj poeziji. Ona uzdiže u nebo kao opštu vrlinu izdaju prema zajedničkom neprijatelju; pogrešno shvata da je podvala strategija, laganje finoća, surovost odlikovanje, i dopušta u karakteru jednog heroja svaki drugi greh sem greha fizičkog kukavičluka." (Vladimir Dvorniković, Karakterologija Jugoslovena, str. 546)
Iako u svom junaštvu za opštu stvar dinarac pokazuje fanatičnu hrabrost i izraženu emotivnost, on u odgovoru na konkretne potrebe života sa kojima se neposredno susreće otkriva lenju ravnodušnost i emotivnu tupost. Možda obe objedinjene osobine verno dočarava antropolog Vladimir Dvorniković kada za Gruzine, koji su u velikoj meri dinarskog antropološkog porekla, kaže da su "herojski lenjivci".
Antropolog Jovan Cvijić iznosi o dinarcima Balkana sledeća zapažanja:
"Mahom vrlo impulsivni koji odmah i često bez dužeg razmišljanja rade. Najveći broj tzv. darovitih davao je do sada male rezultate. Mahom ne razrade poslove (ne samo na delu već i u mislima) do krajnjih konzekvencija. Vrlo retko urade štogod potpuno. ... Kad im nedostaje iskustvo, jaka osetljivost ih učini naivnima. Često se podaju sentimentalnom i neuputnom optimizmu. Njihova krajnja osetljivost često postaje slabošću; njihova velikodušnost ih učini nepravičnim." (Jovan Cvijić, Balkansko poluostrvo i Južnoslovenske zemlje, Osnovi antropogeografije, str. 21)
Izražena gordost formira kod dinarskog čoveka veliki Ego koji ga navodi da živi samo za sebe i da bude nezainteresovan za realne potrebe drugih ljudi, izuzev ako njihovim ispunjenjem neće zadovoljiti sopstvenu sujetu. Astrolozi kažu za Ovna:
"Ne obazire se na sreću drugih." (Mile Dupor, Ne verujte, proverite, str. 74)
Linda Gudmen kaže da "Ovnovi nastupaju samouvereno, vodeći malo računa o osećanjima drugih, i, naročito u mladosti sa stavom ´Ja, prvi´. ... Većina političara sačeka da vidi želje javnosti, pa tada iznosi svoje stavove. Prosečan Ovan ima svoje vlastito mišljenje o potrebama naroda, bez obzira na to šta oni sami žele i on hoće da oni to i dobiju. ... Ovan je jedino svestan samog sebe. ... Njegove potrebe su na prvom mestu." (Linda Gudmen, Sunčevi znaci Linde Gudmen, str. 7, 2)
Antropolog Vladimir Dvorniković kaže za jugoslovenskog čoveka da ga odlikuje: "Slaba simpatetika." (Karakterologija Jugoslovena, str. 767) "Slabo razvijen organ za socijalni život." (Isto, 711), da je kod njega "socijalno čulo rudimentirano" (Isto, 767), da je "zaokupljen sam sobom." (Isto, 768). "Egocentrično širenje i zaboravljanje na one druge, značajno se ogleda na našem inteligentu, javnom radniku, čoveku od imena, položaja, itd." (Isto, 726) "Naš inteligentni, obrazovani čovek nije naučio da mnogo vodi računa o tome da li njegova lična afirmacija, njegov interes, pa čak i njegova udobnost, dolazi u sudar sa opravdanom ličnom sferom nekog drugog čoveka. Jednom je po sredi nedostatak svesti da je obzir prema drugome suština svake, ne samo društvene, kulture, a drugi put se može - i to suviše često - iz gestova naših ljudi osetiti i nešto kao prkosno, pa i cinično ignorisanje svih "budalastih obzira" prema drugim ljudima." (Isto, 725)