Jump to content


Photo
- - - - -

Pozorište


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
76 replies to this topic

#46 blejach

blejach
  • Banned
  • 475 posts

Posted 26 July 2009 - 18:27

Jekl neko bio sinoc na BELEF-u na Kalishu da gleda nemachku predstavu Ginko?

#47 eleni

eleni
  • Members
  • 212 posts

Posted 29 April 2010 - 19:55

Preksinoc mi je prijateljica sva uzbudjena i potresena ispricala pricu kako je izbacena iz pozorista na Terazijama s predstave "Cigani lete u nebo". Posto nije bilo karata a slobodnih mesta (kako se ispostavilo) je bilo, kupila je kartu za neki drugi datum, usla s njom i naravno sela na jedno od praznih mesta. Pet minuta nakon pocetka predstave, kraj njenih nogu je zasvetlela baterijska lampa, i izvesna osoba (da li redar ili ko, ne znam) joj je nalozila da izadje. Nakon neprijatne prepirke, izasla je iz ove institucije kulture. Pokusala sam da je utesim i sve nekako okrenem na salu, a u misli navrle slike svih odlazaka u pozoriste iz studentskih dana, iz devedesetih, iz nekog doba kada je pozoriste bilo i utociste, i mesto za sanjanje i mastarenje, toplo i blisko, domace. Nekada bismo ulazili s kartom, nekada je nismo imali. Znali smo da cemo uvek uci, da ce nas ljubazni vratari pustiti ako ima mesta. Pozoriste je bilo deo naseg sveta, sta god da se dogadjalo tamo napolju.
Odavno nisam krocila ni u jedno pozoriste. Nisam do pre dve veceri ni razmisljala o tome koji su razlozi. Sada mi je nekako jasnije...

#48 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 10 January 2013 - 10:35

Pokušaću malo da pokrenem ovu nezasluženo zapostavljenu umetničku temu.

 

Koja predstava (ili više njih) je na vas ostavila poseban utisak, a koju ste skoro gledali i koja se još uvek nalazi na repertoaru pozorišta u vašem gradu?

 

Moj favorit -  "Posetilac" na maloj sceni Ateljea 212 po komadu E.E. Šmita, sa Vojom Brajović i Draganom Nikolić u glavnim ulogama, sjajna predstava filozofske pozadine koja zaslužuje višestruko gledanje.


Edited by Manoly, 10 January 2013 - 10:36.


#49 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 21 February 2013 - 09:14

Odgledao predstavu na velikoj sceni Ateljea "Pošto pašteta".

 

Uz sjajnog Zijaha Sokolovića, koji kao glavna poluga nosi čitav komad na svojim plećima, priznajem da mi ne odgovara moderna pozorišna dogma sa opskurnom scenografijom i više kreveljenja nego glume kod pojedinih glumaca.

 

Sušta suprotnost ovom komadu je predstava "Čekaonica" na maloj sceni Ateljea. Savremene životne priče iz ugova različitih ljudi (česta tema današnjih predstava) koje ostavljaju dubok utisak. Iako scenografija izostaje, gluma je sjajna.



#50 Janne240

Janne240
  • Members
  • 6,077 posts

Posted 21 February 2013 - 11:04

Gledao predstavu Čigra, ...Viktor Lanu, igraju Lane Gutović i Igor Djordjević....komedija ali ne baš puno smešna i ne previše vedra, više kao teatar apsurda...dvojica likova Žak i Žan nadmudruju se u pokušaju da prevare glad, od kojih ovaj prvi ima akutni problem dok drugi pokušava "filozofijom" da otkloni potrebu za hranom i eksperimentiše kroz igru sa svojim ortakom, pokušavajući da ga odvikne od hrane.

 

Sve u svemu, uz malo gegova i prozaičnih replika, predstava da se "ubije" dosadno predveče.



#51 kinky kitten

kinky kitten
  • Members
  • 2,915 posts

Posted 05 March 2013 - 16:56

ja sam digla ruke od srpskog pozorista jos pre par godina, zbog nezaobilazne lose glume. svaka cast pojedincima, ali ne secam se kad sam poslednji put gledala predstavu koju nije obelezila neka potresno karikirana dramska rola. od tad idem samo po pozivu.... i, nedavno sam se prijatno iznenadila gledajuci predstavu 'izopaceni' u bitefu. preporucujem.



#52 Fender

Fender
  • Members
  • 15,377 posts

Posted 26 March 2013 - 13:07

Preksinoc mi je prijateljica sva uzbudjena i potresena ispricala pricu kako je izbacena iz pozorista na Terazijama s predstave "Cigani lete u nebo". Posto nije bilo karata a slobodnih mesta (kako se ispostavilo) je bilo, kupila je kartu za neki drugi datum, usla s njom i naravno sela na jedno od praznih mesta. Pet minuta nakon pocetka predstave, kraj njenih nogu je zasvetlela baterijska lampa, i izvesna osoba (da li redar ili ko, ne znam) joj je nalozila da izadje. Nakon neprijatne prepirke, izasla je iz ove institucije kulture. Pokusala sam da je utesim i sve nekako okrenem na salu, a u misli navrle slike svih odlazaka u pozoriste iz studentskih dana, iz devedesetih, iz nekog doba kada je pozoriste bilo i utociste, i mesto za sanjanje i mastarenje, toplo i blisko, domace. Nekada bismo ulazili s kartom, nekada je nismo imali. Znali smo da cemo uvek uci, da ce nas ljubazni vratari pustiti ako ima mesta. Pozoriste je bilo deo naseg sveta, sta god da se dogadjalo tamo napolju.
Odavno nisam krocila ni u jedno pozoriste. Nisam do pre dve veceri ni razmisljala o tome koji su razlozi. Sada mi je nekako jasnije...


Ta nemojte kasti, dama je usla na prevaru i potpuno frapirana sto su je zamolili da izadje??? U konkretnom slucaju ako su sve karte rasprodate nema pustanja za dzabe i sedanja na prazna mesta posto na Terazijama sve predstave imaju pauzu i ima posetilaca koji dolaze i ulaze posle pauze, njihovo pravo je da sa kupljnom kartom izaberu dal ce da gledaju pola ili celu predstavu, a ta kupljena karta im obezbedjuje mesto numerisano na istoj. Dakle niko ne ocekuje da udje na pola predstave i da vidi da mu neko sedi na mestu.


Kakva utocista kakve price za malu decu, pun mi je kufer tih pateticnih prica o besplatnoj kulturi, sanjarenju, decedesetim i opoziciji. Zato nam je i tu gde jeste, sto su ljudi navikli sve za dzabe sve preko veze. Kultura nigde u svetu nije besplatna, pa ne treba ni kod nas da bude. Nego svi navikli da se ne placa, kada mi kazu frapirano da je na Terazijama 800din karta ja se samo nasmejem, kada bi ljudi znali koliko se tu ulozi vremena novca, koliko je ljudi ukljuceno i sta sve treba od tehnike, i tih 800din je malo. Nazalost tu se nalazi neki kompromis pa grad i drzava dotiraju pozorista kako bi koliko toliko odrzali normalnu i pristupacnu cenu karte.
Posto radim u kulturi, a ljude iz svih pozorista dobro znam, mozda i ponajbolje sa Terazija i mogu reci da je tamo super i profi ekipa, koja je u ovom konkretnom slucaju postupila i vise nego ispravno. 

 

Izvinjavam se na malo grubljem tonu, u postu. Hvala na razumevanju.


Edited by Fender, 26 March 2013 - 16:41.


#53 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 26 March 2013 - 15:18


Kakva utocista kakve price za malu decu, pun mi je kufer tih pateticnih prica o besplatnoj kulturi, sanjarenju, decedesetim i opoziciji. Zato nam je i tu gde jeste, sto su ljudi navikli sve za dzabe sve preko veze. Kultura nigde u svetu nije besplatna, pa ne treba ni kod nas da bude. Nego svi navikli da se ne placa, kada mi kazu frapirano da je na Terazijama 800din karta ja se samo nasmejem, kada bi ljudi znali koliko se tu ulozi vremena novca, koliko je ljudi ukljuceno i sta sve treba od tehnike, i tih 800din je malo.

 

Pazi, nebo ce se srusiti, ovde se slazemo. Ali zar ti nisi bio jedan od onih koji podigose kuku i motiku na "lopovske" banke, "porobljavanje Grcke" i liberalizaciju ekonomije uopste? Budi malo dosledniji - ako nista nije besplatno, onda su te pseudolevicarske i etatisticke mantre lisene smisla. 



#54 Fender

Fender
  • Members
  • 15,377 posts

Posted 26 March 2013 - 16:12

Pazi, nebo ce se srusiti, ovde se slazemo. Ali zar ti nisi bio jedan od onih koji podigose kuku i motiku na "lopovske" banke, "porobljavanje Grcke" i liberalizaciju ekonomije uopste? Budi malo dosledniji - ako nista nije besplatno, onda su te pseudolevicarske i etatisticke mantre lisene smisla. 

 

Vidim ja ima razloga sto danas pada sneg a to nije da spasi nasu reprezentaciju poraza od Skota.
 

Banke jesu lopovske to nema veze sa kulturom, za porobljavanje Grcke ne znam, znam samo da oni nisu imali milosti pri zaposljavanju u drzavnoj upravi, pogledati Niski univerzitet, i deljenju bonusa na kojim bi im i Dinkic pozavideo, i da su u velikoj meri sami krivci za svoju sudbinu.

Sto se ovoga boldovanog tice da pojasnim pa da vidim da li smo bar sto se jednog misljenja tice na istim talasnim duzinama.

Kod nas vec 70 godina NE POSTOJI kultura i neki kurs kojim treba da se krece ta grana drustva. Da ne idem sada u period posle drugog svetskog rata, mada odatle pocinje pad (ako si raspolozen mozemo i o tome pisati) nego cu se uhvatiti zadnjih 20 godina, pa na brzinu prelistati neke dogadjaje, mada je ta tema toliko siroka i toliko ima materijala da bih tri dana mogao da pisem kako je lova izvlacena iz kulture i zasto nam je narod glup po tom pitanju i sto ne ume da prepozna kvalitet pa makar ga udario lopatom po glavi.

Od dolaska Slobe i sankcija i kriticne besparice kao stanja u svim sferama drustva koje nije zaobislo ni kulturu, pocinje sunovrat svih grana kulture ukljucujuci i pozoriste, slikaje, vajanje, i pejzaznu arhitekturu i kao i arhitekturu grada koju racunam u kulturu. Narod koji nije imao za hleb sigurno nije imao ni za pozoriste, pa su i tu radile 100% subvencije da se ne bi ugasila ta grana (tako da kada mi neko spomene setne 90-te pa makar i po kvalitetu predstava obuzme me jeza) O izlozbama da ne pricam. Posle 5 oktobra dolazi do kakvog takvog reda, i ponajvise zahvaljujuci medijskom otvaranju nase drzave, dolazi do razmene iskustava i kakvog takvog podizanja pozorista kod nas, dok ostale grane kulture ostaju u zapecku, neke moram priznati i opravdano kao slikarstvo. Narod naviknut na hleba i igara, sada jako tesko prihvata novonastalu situaciju i da za pozoriste MORA da se plati, pa kako sada to a nekada je bre bilo cast glumcima da igraju za narod, a sada zamislite hoce pare. Velika scena Narodnog i Terazije imaju najskuplje predstave i kada bi se predstave postavljale samo od karata cena bi morala da im bude po mojoj racunici oko 3000 din. Jel mnogo jeste, a jel lepo kada vidis ceo orkestar, pa 100 igraca, pa 30 glumaca, pa kostimi, pa osvetljenje, pa ozvucenje, pa rekviziti?

Treba pogledati i jedan od glavnih problema, a to je nepostojanje strategije za kulturu. Drzava Srbija ima previse univerziteta, Beograd, Nis, Kragujevac, Novi Pazar, Novi Sad (izvinjavam se ako sam nekoga preskocio) na kojima ima akademije lepih umetnosti. Na tim studijima je jako veili procenat diplomiranih, sto nas dovodi u situaciju da mi godisnje proizvedemo jako veliki broj umetnika, za jedan jako mali prostor. Surovo zvuci ali pitanje se mora postaviti sta ce Srbiji toliko slikara, vajara, glumaca, pozorisnih reditelja i scenarista? Posle se ljudi cude zasto Dragojevic udje u SPS, pa ako nece on uletece neki tek svrseni diplomac i maznuce mu kintu za film. Isto tako je i za slikarstvo, izlozbe na svakom koraku a kvalitet nikakav. Umesto da se narod navikava da placa za neku umetninu u koju je neko ulozio rad, trud i vreme, koja oplemenjuje oci i dusu, a na kraju krajeva i prostor, on se u moru nekvaliteta gubi neprepoznavajuci realno stanje stvari, zgrazavajuci se cinjenice da KULTURA KOSTA i da mora da se plati.

Posle bombardovanja i nicim izazvane Nato agresije na jednu malu suverenu drzavu (jbg moram necim i da te nerviram , sta da ocekujem sutra ako se slozis samnom, ledeno doba) vajni nasi genijalci odlucuju da rekonstruisu Narodni muzej i tako udaraju poslednji ekser u kovceg na kome pise kultura u Srbiji. Kapitalna slikarska dela came u kineskim torbama u memljivim depoima, ni danas se ne zna koliko Narodni muzej ima orginala a koliko falsifikata, a bojim se da se broj orginala dok je rekonstrukcija u pitanju smanjio rapidno. Kada ti ministar kulture na pitanje kada ce biti konacno rekonstruisan Narodni muzej odgovori ne znam i videcemo imamo mi strategiju, a ona zgradurina vec 12 godina zatvorena, sta mi dalje da pricamo o tome ko nas vodi i kako nas vodi.

Na kraju (tj na samom pocetku izlaganja posto sam pobrisao jos ovoliko napisanog da bas bas ne preteram :D  ) i dolazimo do situacije da gore spomenuta dama kupi kartu za neki drugi datum, usunja se na foru,  pa se jos i naljuti kada je zamole da napusti predstavu i zgrozi se nad cinjenicom da je nekome zauzela mesto. O tome ja pricam o nepostojanju kulture kod naroda, a tek onda o nepostojanju kulture kao grane drustva. Mada i jedan i drugi problem su usko vezani i ne zna se koji je alarmantniji za resavanje.


Edited by Fender, 26 March 2013 - 16:13.


#55 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 26 March 2013 - 21:49

U stavove necu da se mesam, ali videti ovakav emotivno nabijen odgovor na post od pre 3 godine!? :krsta:



#56 Fender

Fender
  • Members
  • 15,377 posts

Posted 26 March 2013 - 23:16

U stavove necu da se mesam, ali videti ovakav emotivno nabijen odgovor na post od pre 3 godine!? :krsta:

 

:ajme:  za mene zbog tog previda :D  Nisam ni video datum samo sam procitao sta je napisala, mada to ne menja ni za pedalj moj stav.
Ima da se plati kultura i tacka :D



#57 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 27 March 2013 - 00:59

Slazem se da ima kultura da se plati - ali se to odnosi i na sve drugo. Npr. obrazovanje, za koje komuno-nostalgicari (ali i zagovornici organskog drustva takodje, sto je zanimljiva koincidencija) bulazne da treba da bude "besplatno", kao da to negde postoji.

 

Inace, banke su - o cemu je lepo pisao, da paradoks nazovi-obrazovanih kvazilevicara bude veci, niko drugi do Erazmo Roterdamski - osnova materijalne kulture i civilizacije. Lopovske su isto onoliko koliko i pekare, knjizare, domovi zdravlja, udruzenja arhitekata i kucni saveti.

 

A nije sasvim jasno kakvu kulturu uopste mozemo razvijati u zemlji u kojoj, kako lepo kaze skorasnje istrazivanje, jedina licnost iz domena kulture koja je ucenicima uzor je - Ceca. A Legija je najpopularniji medju mladima overall. A za to su najmanje krive banke, a nije bas ni NATO intervencija protiv jedne male, ali agresivne, diktature.



#58 Fender

Fender
  • Members
  • 15,377 posts

Posted 27 March 2013 - 01:35

Slazem se da ima kultura da se plati - ali se to odnosi i na sve drugo. Npr. obrazovanje, za koje komuno-nostalgicari (ali i zagovornici organskog drustva takodje, sto je zanimljiva koincidencija) bulazne da treba da bude "besplatno", kao da to negde postoji.

 

A nije sasvim jasno kakvu kulturu uopste mozemo razvijati u zemlji u kojoj, kako lepo kaze skorasnje istrazivanje, jedina licnost iz domena kulture koja je ucenicima uzor je - Ceca. A Legija je najpopularniji medju mladima overall. A za to su najmanje krive banke, a nije bas ni NATO intervencija protiv jedne male, ali agresivne, diktature.

 

Raportovan si za plus samo da znas, ne znam kako i na koji nacin, ali sam 100% siguran da je to neka provokacija. Mozda oni na sportu pocnu da me zezaju da si mi ti dao plus :D

 

Lepo si se dotakao teme i besplatnog obrazovanja koje je pa ne bih nazvao utopija - to bi mu onda doslo kao neka neostvariva ali divna ideja za covecanstvo, a posto to nije divna ideja, prava rec je budalastina. Kada bi u Srbiji mogao nekako da se napravi spoj Megatrenda, odlicni predavaci iz struke, moderna funkcionalna zgrada, opremljenost, dostupnost informacija i fleksibilnost, i drzavnog u smislu ozbiljnosti istih tih predavaca, kriterijuma prolaznosti studenata, trazenog znanja to bi bio odlican pocetak za neko napredovanje zemlje za par godina, ali naravno to je nemoguce. Obrazovanje je po meni jedan od tri ljucna problema u Srbiji, nije tema pozoriste za to, mada dobro sam se podsetio pa cu i na nekoj odgovarajucoj temi ostaviti elaborat na temu "zasto ne mozemo da se nadamo necemu boljem ni za 10 godina" 

U Americi su najpopularniji Dzastin Biber i Lejdi Gaga, kod nas Ceca jbg lako prijemcivi ljudima, ni u Italiji Leonardo Da Vinci nije ispred Totija sigurno. Nije ni visoka kultura za svakoga, ali pozoriste konkretno jeste. Kaze pre neki dan Miki Manojlovic u intervjuju "cujem kazu menadzeri treba da vode pozorista, neka menadzeri vode njihove stranke a pozoriste trebaju da vode glumci, i moj pradeda je ulagao u izgradnju narodnog, i sada to treba da vodi tamo neki diplomirani organizator menadzer" :blink:
I to ti kaze jedan od poznatijih i priznatijuh glumaca sto u Srbiji sto u Evropi. I on je polu covek polu mason ostao zarobljen izgleda u nekom vremenu, i dokle god smo mi zarobljeni tamo nama nema pomaka. Podseti me ovo na to kako sam rekao da treba da se sruse i Marakana i JNA i da se izgradi jedan nacionalni stadion na sport pdf-u, umalo me nisu lincovali :D  a to je ista stvar po meni, tipicna prica nostalgicara bez ideja koji se plase modernog, kao sto su ljudi nekada ukljanali prugu i demolirali vozove e tako i mi, od kulture do sporta.

Seti se samo slucaja Ateljea 212, zbog cega su se sporeckali nezavisni kandidat LDP-a na funkciji direktora kuce Kokan Mladenovic i vecina glumaca, zbog razlicitog kursa kretanja pozorista, ne nego zbog love. Zbog cega su smenili Vukobratovica sa Terazija, zbog love. Zbog cega je Predrag Ejdus vodio bitku sa sindikatima u Narodnom pozoristu, e ovde nije samo zbog love, nego zbog partijskog zaposljavanja. I onda glumci znaju da vode pozorista a menadzeri ne znaju. 

Obozavam dobre predstave, nazalost u zadnje vreme ih je kod nas sve manje a i one dobre se bas u velikoj meri otaljavaju.
Nije tema za banke pa necu o njima.



#59 drvoprvo

drvoprvo
  • Members
  • 2,313 posts

Posted 27 March 2013 - 02:12

Besplatno obrazovanje je budalastina, a Miki Manojlovic lupa. Masala.



#60 Manoly

Manoly
  • Members
  • 14,176 posts

Posted 27 March 2013 - 09:11

Kultura da se plati, naročito pozorišna- to je na mestu!

 

Ajde sada dajte kakav predlog za predstave sa repertoara bgd pozorišta. :lala: