Jump to content


Photo
- - - - -

Egzotika


  • Please log in to reply
312 replies to this topic

#301 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 3,503 posts

Posted 16 October 2017 - 21:36

Očekivao sam taj odgovor  :thumbs:


  • 0

#302 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 16 October 2017 - 21:49

Očekivao sam taj odgovor  :thumbs:

 

Veljko Miletic, avangarda svetskog auto-sporta. Jedini Srbin vlasnik F1 ekipe (Zoran Stefanovic mora jos puno leba i slanine da pojede da bi se mogao svrstati u tu kategoriju). Covek koji je prvi uveo radio vezu izmedju bolida i boksa i koji je usavrsio umetnost pit stopova pretvorivsi je u superkoordinisani balet kakav poznajemo danas. Usput sa svojim timom osvojio 5 Indikar sampionata i dve pobede na Indi 500 (53 Indikar pobede ukupno), plus je pokrenuo program razvoja Kosvortovog DFX turbomotora koji je osvojio 10 sampionskih titula, 10 uzastopbnih pobeda na Indi 500, ukupno 153 Indikar pobede.

 

http://www.vpjracing...l_Miletich.html


  • 4

#303 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 3,503 posts

Posted 21 November 2017 - 15:47

Ovo jednostavno mora biti ovde

 


  • 2

#304 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 21 November 2017 - 16:29

W. T. F. ???
 
:rotflmao:
 

Cemu ovo sluzi a uz to i ne radi?

 

Nisam video vozaca ovako ogoljenog u nekom trkackom bolidu jos od 1980-tih. Stagod da ovi nameravaju sa ovom skalamerijom nece nikada biti sertifikovani. Usput jos sve izgleda kao da je od lego kockica pravljeno i tockovi sami otpadaju.

 

:ajme:


  • 0

#305 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 23 November 2017 - 22:23

maxresdefault.jpg
 
Lola FA99, "specijalka" za brdo na bazi F3000 bolida.

 


  • 2

#306 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 29 November 2017 - 13:05

With Sauber announcing its branding deal with Alfa Romeo for 2017, here's a look at the last Alfa Romeo-powered car to appear on the #F1 grid.

The Osella-Alfa Romeo FA1I, as driven by Alex Caffi, only finished a single race all year. Caffi was classified in 12th place, five laps down in the San Marino Grand Prix at Imola, having run out of fuel.

Though he was still in front of Pascal Fabre's AGS...

 

osel-caff-silv-1987-e1511950366290.jpg

Alex Caffi, Osella-Alfa Romeo FA1I, Silverstone, 1987
 


  • 1

#307 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 04 December 2017 - 18:12

O ovome sam vec pisao ovde, Den Gerni i njegova BLAT tehnologija za efekte tla, zabranjena nakon prve pobede:
 

Retro: 1981 AAR Eagle Pepsi Challenger highlights
Monday, 04 December 2017
By Marshall Pruett (words & image)

AARPetersen_Pruett_7817__0070.jpg


Take a tour of the 1981 CART IndyCar Series season with the convention-defying All American Racers Eagle – the stock block V8-powered "Pepsi Challenger" with which driver Mike Mosley starts in the middle of the front row at the Indy 500. Then move to the Michigan 500 where Mosley stars and Bruce Jenner interviews team owner Dan Gurney, and look for the sweeping yellow tail of Mosley's No. 48 as an early in-car camera system – weighing 10.5 pounds and mounted four inches off the ground in the nose – is utilized. Despite the age of the VHS tape and its inevitable decay, the footage is stunning.

The highlight reel jumps to Riverside where Geoff Brabham starts from pole on the winding Southern California road course, and closes with the car's finest day as Mosley, who was unable to qualify at Milwaukee due to an engine problem, storms from 25th and last to win the Rex Mays 150.

As a byproduct of its radical aerodynamics, the Pepsi Challenger continues to stand as one of the great open-wheel achievements in the last four decades. It's also the car, among the dozens of unique designs to emerge from AAR, that Gurney rates as his favorite.

 


  • 0

#308 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 06 December 2017 - 17:40

Grant King Indikar bolid za 1980. Indi 500.

 

1980GrantKingIndyRaceCar%20(6).jpg

 

1980GrantKingIndyRaceCar%20(1).jpg

 

Grant King je bio mehanicar i konstruktor trkackih automobila raznih kategorija od kartinga do Sprintkara i u svojoj karijeri koja je pocela jos 1940-tih potpisao je preko 250 rucno izradjenih trkackih sasija. Ovo gore je njegov pokusaj da se oproba na Indi 500 i predstavlja klon Penski PC7 sasije. Ono sto je interesantno na ovom bolidu je motor - V8 Drejk-Ofenhauzer, poslednji dizajn jednog od najcuvenijih proizvodjaca motora u istoriji auto-sporta. Ofenhauzer je naravno vecito upisan u istoriju svojim rednim cetvorocilindricnim motorom koji je dominirao od 1930-tih pa sve do kraja 1970-tih godina usput oborivsi sve zamislive rekorde, dok ga sa trona nije skinuo Kosvortov DFX (verzija DFV iz F1 opremljena turbopunjacem). Kao odgovor na Kosvorta, u Ofenhauzeru su pokusali da prilagode svoj stari provereni dizajn (inace baziran na Pezoovom motoru iz 1915, originalno dizajniranom da pogoni pumpe za vodu) i da spajanjem dva redna cetvorocilindricna motora na zajednicko vratilo dobiju V8 motor. Na kraju se ispostavilo da je zadatak bio prevelik i troskovi razvoja ovog motora su oterali Ofenhauzer u bankrot. Na kraju je proizvedeno samo 12 primeraka od kojih jos dva postoje u zivotu.

 

1977%20DT160%20Drake%201.jpeg

 

Motor se nije pokazao narocitu uspesnim, snage mu nije nedostajalo ali je bio pretezak i ne bas pouzdan. Uglavnom, sve se zavrsilo na 4 starta na zvanicnim Indikar trkama bez nekog veceg uspeha. Konkretno, ovaj bolid je za Indi kvalifikovao Dzim Mekelrat, starotvao je kao 11. a trku zavrsio 24. nakon udesa u 54. krugu.


  • 4

#309 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 02 January 2018 - 16:30

Ne secam se da li smo imali vec ovo:

 

20bb0b628395d80755701887ee5c4e03.jpg

 

1976, testiranje u Fioranu, varijacija na temu Ferarija 312T2.


  • 2

#310 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 03 January 2018 - 20:58

Indi 500 1974 i prapoceci koriscenja efekata tla - bolid Rajli ekipe Lindzija Hopkinsa sa Rodzerom Meklaskijem za volanom.

 

08b47f2fe473214ee5e3ae27842488ac--indy-c

 

Bob Rajli je prethodnih godina saradjivao sa EjDzej Fojtom na dizajnu njegovih Kojot sasija gde je prvi put dosao na ideju da koncipira bolide tako da oni budu sto nizi i sto pljosnatiji, da bi spustio centar mase sto nize ka tlu i time dobio bolju stabilnost. Ovaj isti koncept je u F1 prvi primenio Gordon Mari sa svojim radikalnim Brabamom BT55 i kasnije svemocnim Meklarenom MP4/4, nekih 15-tak godina iza Rajlija. Nakon sto su se Rajli i Fojt razisli, Rajli za racun Lindzija Hopkinsa dizajnira sasiju kojom odlazi i korak dalje, i po prvi put pokusava da dizajnira bolid tako da prakticno sama sasija deluje kao krilo - pretecu koncepta koji je par godina kasnije Kolin Cepmen usavrsio sa svojim Lotusima 78 i 79.

 

Bolid na slici gore je u konfiguraciji u kakvoj je startovao trku, sa konvencionalnim zadnjim krilom, i kao takav nam nije mnogo zanimljiv. Meklaski ga je kvalifikovao na 27. mesto a u trci je klasifikovan kao 16. nakon odustajanja u 141. krugu zbog loma zadnjeg ogibljenja.

 

Ono sto nam je mnogo zanimljivije je konfiguracija u kojoj je testiran tokom Meseca Maja, gde je klasicno zadnje krilo zamenjeno necim nalik na ogroman difuzor koji je u sadejstvu sa aerodinamikom patosa bolida trebalo da daje bolje prianjanje uz manji otpor vazduha nego klasicno krilo:

 

cf58f533711b27aa1de19b8d597999fd--bobs-s

 

0ee6b96a1877acfd1b36bfe25aedea19.jpg

 

278bb73791a476bfbf865cfb03973f93.jpg

 

Nazalost iako je pokazao obecavajuce rezultate u vazdusnom tunelu koncept je jednostavno bio nedovrsen i nije bilo dovoljno vremena da se propisno istestira na stazi pre nego li Meklaski stavi glavu u torbu u pokusaju da ga kvalifikuje, pa su se odlucili da bolid ipak voze sa klasicnim zadnjim krilom. Ovaj isti bolid, u malo preradjenoj verziji, Rodzer Meklaski je vozio i 1975. kada je trku zavrsio kao petoplasirani (ponovo konvencionalno zadnje krilo). Bob Rajli je u medjuvremenu presao u Patrik Rejsing za koje je dizajnirao prvu u seriji sasija Vajldket, no ovo su vec bili konvencionalniji bolidi:

 

224f19a298d5fb8ea4f332462ae1c94f.jpg


Edited by Rad-oh-yeah?, 03 January 2018 - 21:01.

  • 2

#311 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 15 January 2018 - 00:35

Evo jos fotki Rajlijevog cuda iz 1974:

 

PgDwa8.jpg


  • 1

#312 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 19,105 posts

Posted 06 February 2018 - 21:19

Sportski prototip Koler-Vinfurst P1 iz 2010:

 

2strokeprototypeHeader.jpg

 

Jason_Canada_Corner_2012_Runoffs_for_abo

 

Naoko vrlo konvencionalan i tipican prototip, ali ono sto je interesantno dogadja se ispod karoserije:

 

3894fcbeaf0e236e9a2425f33890f647.jpg

 

Pokrece ga sestocilindricni bokser dvotaktni motor od 1470 kubika, razvijen iz trocilindricnog motora za motorne sanke. 280 konja, 10 000 o/min...

 


Edited by Rad-oh-yeah?, 06 February 2018 - 21:21.

  • 2

#313 zoran59

zoran59
  • Members
  • 9,836 posts

Posted 07 February 2018 - 01:51

Sportski prototip Koler-Vinfurst P1 iz 2010:

.....

Pokrece ga sestocilindricni bokser dvotaktni motor od 1470 kubika, razvijen iz trocilindricnog motora za motorne sanke. 280 konja, 10 000 o/min...

.....

 

Ubio si me ovim postom. Posto sam dvotaktni entuzijast, prekopao sam citav net da nadjem detalje, ali bez uspeha. Postoji vise varijanti ove masine, jednu sam nasao ovde:

 

8300684490_1f55808d7d_o.jpg

 

Ni nigde da nadjem fotke rastavljene masine, a ubi me radoznalost. Zanima me konstrukcija kucista, posto zbog principa rada dvotaktni motor treba odvojeni karter (ili komoru) za svaki cilindar. Koliko sam shvatio iz nekih opisa i intervjua, cilindri nisu u jednom bloku nego montirani na kuciste pojedinacno. A motor ima samo jednu radilicu, pa verujem da je kuciste komplikovano.

Simpaticno mi je da ljudi koriste Lectron karburatore - s njima imam neka iskustva na dvotaktnim trkacim motociklima.

Izgleda da masina ima potencijal za dodatni razvoj. Okruglo 1500 ccm, a "samo" 280 KS. Poslednji dvotaktni MotoGP motocikli su izvlacili skoro 200KS iz 500ccm...

Karburatori su iznad radilice, pa cilindri ocito nemaju usisne kanale nego "reed valve" usis direktno u kuciste, sto je dobro iz vise razloga (da ne gnjavim ovde detaljima). Zanimljiva je i konstrukcija "expansion chamber" izduva - to mora da je bila nocna mora za varioce...


Edited by zoran59, 07 February 2018 - 02:00.

  • 0