Jump to content


Photo
- - - - -

Salteruse i ostali


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
52 replies to this topic

#16 netanikam4

netanikam4
  • Members
  • 15 posts

Posted 25 October 2007 - 11:04

Nisam znala da treba da bude poucno ali hajde... Daklem, ja ne znam gde ste Vi to radili ali sigurno nije drzavna firma(posta u mom slucaju) i mozda jeste tako peachy po privatnim bankama, marljivi radnici, svi lepi i upeglani i vole stranke ali..... Call me cynical...
Prava slika pozadine iza stakla je pritisak (izdrkane ostale sluzbenice pred penzijom, sef kao produkt negativne selekcije po definiciji, surnaest paralelnih pizdarija sa ledja, uglavnom puno posla jer makako to izgledalo salteruse jedine rade i posao za jos 10 skotova po kancelarijama) i jedini dostupan objekat za istresanje - stranke. Sto se tice stranaka tu se slazem da je sirok dijapazon frikova koje mozes da vidis sa druge strane.
Posta ili slicni salteri sa starom gardom salterusa je tema ove price a ne izblajhane u plavo i uniformisane japi salteruse po bankama u centru grada (btw, uletela sam u jednu banku gde su sve sluzbenice bile plave, sa dugim kosama uniformisane, kao klonovi kao epizoda Xfilesa .... spooky). Verujem da tu vladaju druga pravila i verujem da i tu u srbijanskim uslovima ima pozadinska prica.
I kako ste Vi to iz mog posta shvatili da ja pljujem po salterusama... samo sam mozda malo karikirajuci predstavila sta se desava kad konacno udjes u sistem razmisljanja "mi i oni".

Pa treba da bude stvar elementarne kulture i sa jedne i sa druge strane.Mogu da govorim i sa pozicije stranke i sa pozicije radnika u banci(ne racunam izblajhane japi salteruse i te druge koje spominjete).Dalje Vama licno se nisam obracala nego svima vama na forumu koji stalno nesto imate protiv i komentarisete pausalno, ne samo ovo nego i sve ostalo.Svako je u zivotu imao bar neko dobro iskustvo.Dalje ne svidja mi se termin "srbijansko" ni u kakvim daljim raspravama,jer to prateci ostale topike na forumu zvuci jako negativno.I sta je sa tolerancijom.Ta salterska radnica ili radnik je isto ljudsko bice bas kao i vi svi kojima je jedina komunikacija sa ostalim zivim bicima na planeti samo preko kompjutera.

#17 frank rizzo

frank rizzo
  • Banned
  • 62 posts

Posted 25 October 2007 - 11:05

zasto ljudi stoje u redu u banci?

zato sto se nadaju da im je banka 'oplodila' njihov novac. novac koji podizu ili ulazu.

well, istina je malo drukcija. banke isplacuju kamate ispod inflacije ili ispod iznosa koji bi razumna osoba bila u mogucnosti da zaradi u normalnim okolnostima.

daklem, stoka u redu za klanje koja se pritom buni zbog cekanja u redu.

#18 hansolo

hansolo
  • Members
  • 1,290 posts

Posted 25 October 2007 - 11:21

Pa treba da bude stvar elementarne kulture i sa jedne i sa druge strane.Mogu da govorim i sa pozicije stranke i sa pozicije radnika u banci(ne racunam izblajhane japi salteruse i te druge koje spominjete).Dalje Vama licno se nisam obracala nego svima vama na forumu koji stalno nesto imate protiv i komentarisete pausalno, ne samo ovo nego i sve ostalo.Svako je u zivotu imao bar neko dobro iskustvo.Dalje ne svidja mi se termin "srbijansko" ni u kakvim daljim raspravama,jer to prateci ostale topike na forumu zvuci jako negativno.I sta je sa tolerancijom.Ta salterska radnica ili radnik je isto ljudsko bice bas kao i vi svi kojima je jedina komunikacija sa ostalim zivim bicima na planeti samo preko kompjutera.

Konacno neko da siri pozitivu na forumu. :huh: Ovde Vam je to "put kojim se redje ide". U pravu ste i one su ziva bica. :rolleyes:

#19 Martin Mystere

Martin Mystere
  • Members
  • 10,335 posts

Posted 25 October 2007 - 12:25

Zanima me kako ste i da li ikada dobro usluzeni u nekoj od javnih institucija,opstina,sudova,posta i naravno banaka?Volela bih da cujem i dobre i lose primere i kod nas a i u inostranstvu.


Zar ima dobrih primera usluge u nekoj nasoj instituciji. Kad god treba da udjem u istu, prvo sto mi padne na pamet je Mickov "nadrndani salterski sluzbenik" iz NPS1. Ne bez razloga.

#20 netanikam4

netanikam4
  • Members
  • 15 posts

Posted 25 October 2007 - 12:42

Konacno neko da siri pozitivu na forumu. :huh: Ovde Vam je to "put kojim se redje ide". U pravu ste i one su ziva bica. :rolleyes:

Da li ja to osecam prizvuk ironije i podsmeha.Ljudi da li je bilo sta moguce dobro uraditi a da se to primeti ili je sve sto je lose za primer i za pocasno mesto.Ovde se zapocne neka tema a onda se mnogo dalje odmakne u sirenju rasprave na sasvim druge stvari.Priznajte da svako od vas kada treba da podje na neko mesto gde treba da se ceka u redu ima vec napade panike.Svuda se ceka i kod lekara i kod opstinara i kod bankara i kod postara i u prodavnici i gde god hocete.Razlika je u tome da li imate vise ili manje vremena,da li se toga dana lepo raspolozeni,da li ce te zakasniti na posao isl.
Meni kao stranci,musteriji,klijentu ili pacijentu smeta neljubaznost i nekultura,a kao salterskoj radnici pa naravno to isto.
Primer treci:
U pitanju je famozna zuta linija koju treba da postuje privatnost osobe koja je trenutno na redu na salteru.Toga se kod nas niko ne pridrzava.Svi skacu jedni drugima za vrat i hoce u isto vreme da budu usluzeni.Onda se povede rasprava ko je bio prvi na redu i stvara se opsta slika galame,rasprave i nerada ,a vreme prolazi.Cudno je kako za svadju uvek ima vremena.Bankarski sluzbenik je tu da vam pomogne i na kraju krajeva tu je zbog vas.Onda se ta "salterusa" oseca nemocno da bilo sta uradi i kao po pravilu ona je kriva za opsti haos.Ja se trudim da se ta slika o "salterusi" popravi tako da cu i dalje profesionalno obavljati svoj posao.Ne kezim se na salteru iako nam je savetnik za medjuljudske odnose savetovao da to cinimo ne bi li oraspolozili klijente.Mislim da je to nepotrebno ako ozbiljno obavite posao,osmeh sledi na kraju.

#21 radele

radele
  • Members
  • 610 posts

Posted 25 October 2007 - 13:42

mislim da je dovoljno reci da sam u sat vremena otisao do SO Savski venac,za 2 minuta izvadio potvrdu o drzavljanstvu,vrnuo se do SO Vracar i izvadio radnu knjizicu...dakle sve pohvale za moje vracarce a i komsije iz Savskog venca!

#22 1.maj

1.maj
  • Members
  • 735 posts

Posted 25 October 2007 - 14:03

mislim da je dovoljno reci da sam u sat vremena otisao do SO Savski venac,za 2 minuta izvadio potvrdu o drzavljanstvu,vrnuo se do SO Vracar i izvadio radnu knjizicu...dakle sve pohvale za moje vracarce a i komsije iz Savskog venca!



takodje sve pohvale za Savski Venac prosto ko da nije Srbija.

[Trollon]
Uvek recite da drzavljanstvo vadite za svadbu ili posao jer je onda za dz. Usuprotnom kosta 1000din
[/Trolloff]

Edited by 1.maj, 25 October 2007 - 14:04.


#23 mdju

mdju
  • Members
  • 412 posts

Posted 25 October 2007 - 14:12

trolče :rolleyes: : u opštini Vračar radi jedna extra simpatična matičarka koja mi se izvinjavala što ne postizavaju da obrade zahteve poslate elektronskim putem jerbo im "sanduče" zatrpavaju Tomovi Sojeri, Pere Kvržice i sl.
kraj trolčeta :huh:

#24 Martin Mystere

Martin Mystere
  • Members
  • 10,335 posts

Posted 25 October 2007 - 14:22

OK apsolutno se slazem da sa obe strane zute linije ima svakakvih (citaj apsolutno nepodnosljivih), kao i sasvim OK (citaj svetlih) primera. Verovatno bih i ja, da se bavim tim poslom poludeo od svakakvih musterija, ali ono sto mi ide na zivce jeste situacija kada neko iznervira neku/nekog na salteru, a onda ista/isti iskaljuju svoj bes/nervozu na meni jer sam sledeci u redu.
Mada nama po prirodi pozicije u Svemiru i u Evropi nije dovoljno da se nesto uredi kako treba, da bi se mi ponasali kao sav normalan svet. Primer - Postanska stedionica - iako ne samo da postoji linija, vec i postoji sistem prozivanja povezan sa dobijenim brojem uvek ima ljudi koji su navikli da idu preko reda, da se svadjaju i da nerviraju sluzbenike. Da ne duzim - ja imam apsolutno razumevanje za salterske sluzbenike i razloge zbog kojih znaju da budu nervozni ali ne volim kada svoje frustracije zbog raznih kretena lece na meni.

#25 netanikam4

netanikam4
  • Members
  • 15 posts

Posted 25 October 2007 - 14:34

OK apsolutno se slazem da sa obe strane zute linije ima svakakvih (citaj apsolutno nepodnosljivih), kao i sasvim OK (citaj svetlih) primera. Verovatno bih i ja, da se bavim tim poslom poludeo od svakakvih musterija, ali ono sto mi ide na zivce jeste situacija kada neko iznervira neku/nekog na salteru, a onda ista/isti iskaljuju svoj bes/nervozu na meni jer sam sledeci u redu.
Mada nama po prirodi pozicije u Svemiru i u Evropi nije dovoljno da se nesto uredi kako treba, da bi se mi ponasali kao sav normalan svet. Primer - Postanska stedionica - iako ne samo da postoji linija, vec i postoji sistem prozivanja povezan sa dobijenim brojem uvek ima ljudi koji su navikli da idu preko reda, da se svadjaju i da nerviraju sluzbenike. Da ne duzim - ja imam apsolutno razumevanje za salterske sluzbenike i razloge zbog kojih znaju da budu nervozni ali ne volim kada svoje frustracije zbog raznih kretena lece na meni.

Konacno :rolleyes:

#26 Paladin

Paladin
  • Members
  • 809 posts

Posted 25 October 2007 - 16:26

Mene u banci uvek "kraljevski" dočekaju, usluže i isprate. B)

Ne zbog osmocifrenog broja na računu, već zato što mi je kuma šefica poslovnice. :rolleyes:

#27 scepa

scepa
  • Members
  • 480 posts

Posted 25 October 2007 - 17:23

Što se administracije tiče, Italija je tragedija unutar propasti.


Bio u italiji ali nikad nisam morao da svracam do poste da placam racune i tako to (koliko vidim svom srecom)...ali sam zato leteo alitaliom....autobus Prnjavor-Donja Lapavica je malo dete za njih, a customer service nikad gori...jedva da pricaju engleski i bilo sta da se zahteva mimo regularnih stvari dobija se negativan odgovor ...pa cak i za konfirmaciju promena datume karte putem email-a...menjam ja tu doticnu kartu kaze riba let vam je u 15.20, ja ponovim radi sigurnosti jel u 15.20? kaze ne u 14:25, ja reko jel onda u 14:25? kaze ona... ne nego u 14:20 :rolleyes: ...i ja placam hiljadu dolara za njihovu zajebanciju....

e da...jos oko banaka u otadzbini nam...iz zrenjanina sam...u centru grada (ulica) od ukupne duzine od 800m postoji ja mislim 20 banaka...ama ni u jednoj ne moze da se zavrsi ono sto se hoce za manje od 15 minuta,da ne spominjem sto likovi i firmice sa kojima shuruju sve ulaze preko reda... poslednje sto sam radio, otvaram devizni racun, trebale da mi stignu pare i inostranstva...10 dana je trajala peripetija da li ce biti, nece,pa da li ce da moci da ih isplate u dolarima, ili evrima....zovu iz novog sada kazu uplaceno, ja odem u banku ova mi kaze nije, mene opet zovu ja odem jos jednom ova se izdere na mene, kao jesam li ja normalan da dolazim dvaputa u istom danu kad mi je ona vec rekla da nije uplaceno...kazem joj da su me zvali iz njihove glavne filijale ...ona meni kaze da ja njih zovem i da otkrijem o cemu se radi i zasto ona ne moze da mi ih isplati, jos mi se sve vreme obraca na "ti" ...znaci krajnji bezobrazluk, dovelo je do toga da sam zvao njihov call centar, zalio se na doticnu, pare dobio sledece jutro...

#28 Gojko & Stojko

Gojko & Stojko
  • Members
  • 3,000 posts

Posted 26 October 2007 - 06:49

Australija:

ko je bio u australijskoj ambasadi u Beogradu u poslednjih desetak godina, zna da se tamo ne ceka u redu kao u ostalim ambasadama (ili ispred njih), nego se uzme broj i sedne u (klimatizovanu) cekaonicu dok taj broj ne dodje na red.

Isti sistem je ovde u upotrebi i u vecini javnih firmi gde postoji interakcija preko saltera - ministarstvu za imigraciju (DIMA), Medicare (pri dobijanju para od drzave za prethodno placenje usluge lekaru), Medibank Private (isto to, samo ovo je fond za privatno zdravstveno osiguranje), RTA (za izdavanje vozackih dozvola i registraciju vozila), NRMA (osiguravajuca kuca), kao i u vecini banaka pri otvaranju racuna ili uzimanju kredita (uzimanje novca i placanje racuna velika vecina stanovnistva obavlja onlline ili preko ATMa). Izuzetak je posta, ali tu su redovi samo pred Bozic, a njihovi sluzbenici su inace najljubazniji, salter sa staklom tu ne postoji (kao ni na vecini mesta koja sam pobrojao, banke su izuzetak iz razumljivih razloga), a sluzbenici stoje dok vas usluzuju preko (niskog) saltera. Na svim ovim mestima muskarci su zastupljeni u slicnom ako ne i istom broju sa zenama, a dress code je (ukljucujuci uniformu) takav da se izgleda profesionalno i neupadljivo.

Vecina svih ovih usluga se moze obaviti i online, bez odlaska na salter (vec sam pomenuo banke, ali to vazi i za produzenje osiguranja i registraciju vozila), a vec poslednjih pet godina se i poreske prijave za individualce (valjda je srpski termin fizicka lica) mogu popuniti online, pri cemu se novac dobija od drzave nazad u roku kracem od dve nedelje.

Najveci deo frustracija u kontaktu sa bankama (i manje pri tehnickoj podrsci za telefon/ISP) je preko telefona, ako se radi o telefonskom korisnickom servisu (valjda je ovo srpski termin za "call centre") koji je lociran u Indiji ...


Share & Enjoy

#29 Kartman

Kartman
  • Members
  • 236 posts

Posted 26 October 2007 - 07:43

Zanima me kako ste i da li ikada dobro usluzeni u nekoj od javnih institucija,opstina,sudova,posta i naravno banaka?Volela bih da cujem i dobre i lose primere i kod nas a i u inostranstvu.


Opstina, USA.

Dosao da se zalim sto su mi procenili kucu vise nego sto treba. Po vrednosti kuce se razrezuje porez na nekretninu, koji ide direktno opstini. Znaci, dosao sam da ih zamolim da mi uzmu manje para iz dzepa nego sto su racunali. Al sam optimista, a? Javim se salterskoj radnici (nema reda), ona mi da broj. Odlazim u klimatizovanu cekaonicu sa stolicama kao u bioskopu. Na zidu dva ekrana: na jednom CNN, na drugom brojevi i prezimena nas koji cekamo, kao i broj sobe u koju treba da se svaki od nas javi. Posle pola sata izlazi moj broj. Udjem u jednu od soba, nadjem moju sluzbenicu, pokazem joj papire, ona mi iz taka (neformalno) usvoji zalbu, potpisem par papira i gotovo. Posle 2 nedelje dobijem postom napismeno resenje da je zalba usvojena. Potrosio sat vremena na zajebanciju, ustedeo par stotina dolara a nikakve takse nisam platio.

Opstina, Srbija.

Produzujem licnu kartu. Prvog dana cekam 3 sata da udjem u sobu. Nema brojeva, nema reda, ulazi kako ko stigne. Posle 3 sata konacno dajem sluzbenici papire, ona me pita zasto sam cekao godinu dana da produzim LK. "Zivim u inostranstvu". E, daj onda pasos. "Nemam ga kod sebe". Idi kuci pa ga donesi.

Dan drugi sabajle, eto mene opet, ovog puta sa pasosem. Jos dva sata cekanja... ulaze preko reda prijatelji, pasenozi, komshinicin sestric... konacno predajem papire. "Dodji popodne i udji preko reda, ne treba da se ceka kada se podize licna karta".

Isti dan popodne dolazim i mada bih trebao da udjem preko reda, snebivam se. Nije mi u krvi. Ipak se hvatam za kvaku i... zakljucana kancelarija. Ljudi u redu se smeskaju: "izasla je na pauzu". Jos sat vremena cekanja. Sluzbenica dolazi i kada me vidi ozaren osmeh joj ukrasi lice. Kako i nece, vidi me treci put u dva dana. "Ajde udjite, uradili smo vam licnu kartu". Blago meni, jes da sam 6 sati izgubio i naplacao se taksi, al' sad imam glanc novu LK koju cu, sluzbenica mi uz osmeh kaze dok mi je svecano urucuje, morati da menjam za 12-18 meseci, "jer ce se izdavati nove, po evropskim standardima". Tako mi i treba kad volim da imam uredna dokumenta kad dodjem kuci na odmor.

#30 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 26 October 2007 - 09:11

Bio u italiji ali nikad nisam morao da svracam do poste da placam racune i tako to (koliko vidim svom srecom)...ali sam zato leteo alitaliom....autobus Prnjavor-Donja Lapavica je malo dete za njih, a customer service nikad gori...jedva da pricaju engleski i bilo sta da se zahteva mimo regularnih stvari dobija se negativan odgovor ...pa cak i za konfirmaciju promena datume karte putem email-a...menjam ja tu doticnu kartu kaze riba let vam je u 15.20, ja ponovim radi sigurnosti jel u 15.20? kaze ne u 14:25, ja reko jel onda u 14:25? kaze ona... ne nego u 14:20 :rolleyes: ...i ja placam hiljadu dolara za njihovu zajebanciju....

e da...jos oko banaka u otadzbini nam...iz zrenjanina sam...u centru grada (ulica) od ukupne duzine od 800m postoji ja mislim 20 banaka...ama ni u jednoj ne moze da se zavrsi ono sto se hoce za manje od 15 minuta,da ne spominjem sto likovi i firmice sa kojima shuruju sve ulaze preko reda... poslednje sto sam radio, otvaram devizni racun, trebale da mi stignu pare i inostranstva...10 dana je trajala peripetija da li ce biti, nece,pa da li ce da moci da ih isplate u dolarima, ili evrima....zovu iz novog sada kazu uplaceno, ja odem u banku ova mi kaze nije, mene opet zovu ja odem jos jednom ova se izdere na mene, kao jesam li ja normalan da dolazim dvaputa u istom danu kad mi je ona vec rekla da nije uplaceno...kazem joj da su me zvali iz njihove glavne filijale ...ona meni kaze da ja njih zovem i da otkrijem o cemu se radi i zasto ona ne moze da mi ih isplati, jos mi se sve vreme obraca na "ti" ...znaci krajnji bezobrazluk, dovelo je do toga da sam zvao njihov call centar, zalio se na doticnu, pare dobio sledece jutro...


Nemoj o Alitalia-i molim te. U Italiji svi dobijaju nervne slomove od njih. Poslednji cirkus je bio sa gubljenjem prtljaga, gde su ljudi čekali po 14 dana da im vrate kofere. Bruka!