Engine development frozen for ten years
By Matt Beer Wednesday, October 24th 2007, 13:03 GMT
The FIA has announced that the current restrictions on engine development will be tightened to a blanket freeze on all changes for ten years from 2008.
The decision was taken at a meeting of the World Motor Sport Council in Paris today.
"There will be a total freeze on engine development for a period of 10 years, starting from 2008," said an FIA statement.
"A change can be made after five years but only with the unanimous agreement of all stakeholders and following a further two-year notice period.
"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations."
The extension to the engine freeze comes just days after the manufacturers involved in Formula One submitted a proposed engine rules package for 2010 to 2013 that was intended to help reduce costs and promote more environmentally-friendly technology.
The original engine development freeze was introduced for the start of the 2007 season and was expected to remain in place only until a more radical overhaul of the engine regulations was carried out.
pravila, pravila...
#1
Posted 24 October 2007 - 14:50
#2
Posted 24 October 2007 - 15:14
#3
Posted 24 October 2007 - 15:15
#4
Posted 24 October 2007 - 15:39
10 godina je strašno dugačak period. Ova odluka mi je nezamisliva, može da se desi da će motor Yarisa za 10 godina imati neke savremenije komponente nego motor F1.
#5
Posted 24 October 2007 - 15:41
#6
Posted 24 October 2007 - 15:42
#7
Posted 24 October 2007 - 15:53
#8
Posted 24 October 2007 - 15:59
#9
Posted 24 October 2007 - 16:02
#10
Posted 24 October 2007 - 16:21
Ne ko se sada zezne... Ko se zeznuo prosle godine. Ostaju ove specifikacije od Brazila. (I takodje opcija da se koristi Kosvortov motor koji je homologovan lane ali ga niko nije koristio zato sto je nepouzdan.) S tim sto se ubacuje dodatna nepoznata u vidu izdrzljivosti za 4 trke. Znaci verovatno ce morati dodatno da ih de-tjunuju.10 godina jbt...10 godina... Ko se sada zezne zeznuo se za 10 godina. Ko dobro odradi posao imace prednost 10 godina. Kako ce to biti zanimljivooooooo...
A1GP ce izgleda biti "rezervna" F1 ako se proizvodjaci pobune, one-make prvenstvo sa Ferarijima. Od dogodine im Ferari isporucuje motore i sasije.
#11
Posted 24 October 2007 - 18:48
Ukoliko dozvole druga za sada zabranjena tehnička rešenja možda trkanje i bude zanimljivije, a bolidi kreativnije dizajnirani...
#12
Posted 24 October 2007 - 22:09
Nije strašno. Ipak se ovo odnosi ''samo'' na motore, a ne kompletan bolid.
Ukoliko dozvole druga za sada zabranjena tehnička rešenja možda trkanje i bude zanimljivije, a bolidi kreativnije dizajnirani...
Motor je srce bolida...faktor koji čini razliku...vjeruj mi da srednje obavješteni pratitelji F1 a istovremeno
npr. navijači Ferrari kada sebi objašnjavaju zašto je Ferrari prvak ove godine,zasluge pripisuju motoru...
kako će im objasniti netko da je štos u tome što Ferrari najbolje poznaje gume...
motor je ono prema čemu se mnogi identificiraju...ja ne vidim interes velikih proizvođača...
ja posebno teško podnosim ovo pravilo pošto je Renault uvijek briljirao baš na tom polju...
a kada bi radio rezime ove sezone dao bih jednu usporedbu...
prošle godine u Suzuki Alonso je startao ko peti...i trebalo mu je dosta krugova da dođe iza Schumachera...
no kada je došao nakon nekih 30ak krugova zaostajo je za njim samo 4,5 sekundi...
a ove godine da se kojim slučajem morao voziti u koloni toliko krugova gubio bi sekundu po krugu...lani ako si imao
mrvicu brži bolid lako bi se rješavao onoga ispred sebe...
ja to pripisujem ne samo ograničenju razvoja već i ograničenju broja okretaja...i zbog toga
je bilo nikada manje rikavanja motora...što mi isto nije prava F1...
zanimljivo je da ovdje ipak piše da će biti zabranjen razvoj određenih djelova motora...mene zanima da li
zabrana razvoja nužno mora sa sobom nositi i ograničenje okretaja...
a kao što je već netko primijetio nije baš niti fer ovakvo pravilo...
nadam se da će ukidanje TCa donijeti barem malo pozitivnih vijesti...
a i negdje sam pročitao da bi Max trebao biti na čelu do 2009...možda stvari krenu na bolje
#13
Posted 24 October 2007 - 22:33
Motor je srce bolida...faktor koji čini razliku...vjeruj mi da srednje obavješteni pratitelji F1 a istovremeno
npr. navijači Ferrari kada sebi objašnjavaju zašto je Ferrari prvak ove godine,zasluge pripisuju motoru...
kako će im objasniti netko da je štos u tome što Ferrari najbolje poznaje gume...
motor je ono prema čemu se mnogi identificiraju...ja ne vidim interes velikih proizvođača...
ja posebno teško podnosim ovo pravilo pošto je Renault uvijek briljirao baš na tom polju...
a kada bi radio rezime ove sezone dao bih jednu usporedbu...
prošle godine u Suzuki Alonso je startao ko peti...i trebalo mu je dosta krugova da dođe iza Schumachera...
no kada je došao nakon nekih 30ak krugova zaostajo je za njim samo 4,5 sekundi...
a ove godine da se kojim slučajem morao voziti u koloni toliko krugova gubio bi sekundu po krugu...lani ako si imao
mrvicu brži bolid lako bi se rješavao onoga ispred sebe...
ja to pripisujem ne samo ograničenju razvoja već i ograničenju broja okretaja...i zbog toga
je bilo nikada manje rikavanja motora...što mi isto nije prava F1...
zanimljivo je da ovdje ipak piše da će biti zabranjen razvoj određenih djelova motora...mene zanima da li
zabrana razvoja nužno mora sa sobom nositi i ograničenje okretaja...
a kao što je već netko primijetio nije baš niti fer ovakvo pravilo...
nadam se da će ukidanje TCa donijeti barem malo pozitivnih vijesti...
a i negdje sam pročitao da bi Max trebao biti na čelu do 2009...možda stvari krenu na bolje
"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations."
Pročitaj još jednom, total znači da neće biti izuzetaka za odredjene komponente, kao što je slučaj sa današnjim pravilima.
Znači, ništa, nix.
#14
Posted 24 October 2007 - 23:29
"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations."
Pročitaj još jednom, total znači da neće biti izuzetaka za odredjene komponente, kao što je slučaj sa današnjim pravilima.
Znači, ništa, nix.
Max je stvarno poludio...mislim da više nema smisla da se momčadi zovu Ferrari,Renault,BMW već bolid 1,bolid 2 itd..itd..
moram priznati da sam letimično čitao...no radije bi da nisam ništa pročitao..ne mogu vjerovati da taj lik može tek tako nametnuti pravila...
pa tako nešto se niti u nogometu ne može..eno Platini muku muči sa velikim klubovima,a ovdje ovi slušaju ko kakve pi....e
najsmješnije je što neće ništa uštedjeti...
#15
Posted 25 October 2007 - 03:33
edit - ja se još uvek dobro sećam onih debelih zadnjih guma (aka 'pneumatika') - to mi je bio simbol bolida F1... kada su ih ukinuli, mislio sam da više nikada neću da gledam F1... i. eto, 10-15 godina kasnije...
Edited by Mr.Smith, 25 October 2007 - 03:35.