Jump to content


Photo
- - - - -

pravila, pravila...


  • Please log in to reply
541 replies to this topic

#1 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 24 October 2007 - 14:50

I zvanicno, FIA je zamrznula svaki razvoj na F1 motorima za 10 godina. Ove godine je bio dozvoljen ogranicen razvoj an odredjenim komponentama u cilju povecanja pouzdanosti, sledecih 10 ce se voziti identicni motori kao ove godine. I verovatno ce morati da traju 4 trke, isto i menjaci, umesto 2 kao sada.

Engine development frozen for ten years

By Matt Beer Wednesday, October 24th 2007, 13:03 GMT

The FIA has announced that the current restrictions on engine development will be tightened to a blanket freeze on all changes for ten years from 2008.

The decision was taken at a meeting of the World Motor Sport Council in Paris today.

"There will be a total freeze on engine development for a period of 10 years, starting from 2008," said an FIA statement.

"A change can be made after five years but only with the unanimous agreement of all stakeholders and following a further two-year notice period.

"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations."

The extension to the engine freeze comes just days after the manufacturers involved in Formula One submitted a proposed engine rules package for 2010 to 2013 that was intended to help reduce costs and promote more environmentally-friendly technology.

The original engine development freeze was introduced for the start of the 2007 season and was expected to remain in place only until a more radical overhaul of the engine regulations was carried out.


  • 0

#2 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 24 October 2007 - 15:14

Posted ImagePosted Image
Posted ImagePosted Image
  • 0

#3 alpiner

alpiner
  • Members
  • 11,330 posts

Posted 24 October 2007 - 15:15

Bilo bi dobro da zamrznu Maxa na deset godina!
  • 0

#4 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 24 October 2007 - 15:39

Ovo je suludo, razvoj motorike i mehanike u F1 ide ispred svog vremena, a danas imamo u serijskim automobilima tehničke principe, pa i komponente koji su, ake ne bili konstruisani za F1, onda u najmanju ruku isprobani i dovedeni do mogućnosti komercijalnog korišćenja.

10 godina je strašno dugačak period. Ova odluka mi je nezamisliva, može da se desi da će motor Yarisa za 10 godina imati neke savremenije komponente nego motor F1.
  • 0

#5 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 24 October 2007 - 15:41

Hebiga ljudi ja sam vec davno rekao da je Maksa totales prolupao...
  • 0

#6 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 24 October 2007 - 15:42

Pazi, iza ovako radikalnih, drastičnih odluka obično stoji nakakav lobbing, ali kaži mi ko može da stoji iza ovoga??
  • 0

#7 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 24 October 2007 - 15:53

Maksov licni sukob sa lobijem proizvodjaca koji je pre koju godinu pretio da se otcepi i napravi svoje prvenstvo. A sve pravdano smanjenjem budzetskih troskova da bi se omogucio veci broj timova. (s tim sto je to vec u startu ograniceno na 12 prostorom u boksovima, i nacinom raspodele love od strane FOM tako da ne drzi vodu...
  • 0

#8 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 24 October 2007 - 15:59

10 godina jbt...10 godina... :rolleyes: Ko se sada zezne zeznuo se za 10 godina. Ko dobro odradi posao imace prednost 10 godina. Kako ce to biti zanimljivooooooo... :huh:
  • 0

#9 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 24 October 2007 - 16:02

Za tri godine će A1GP biti tehnički superiornija od F1.
  • 0

#10 Rad-oh-yeah?

Rad-oh-yeah?
  • Members
  • 21,862 posts

Posted 24 October 2007 - 16:21

10 godina jbt...10 godina... :rolleyes: Ko se sada zezne zeznuo se za 10 godina. Ko dobro odradi posao imace prednost 10 godina. Kako ce to biti zanimljivooooooo... :huh:

Ne ko se sada zezne... Ko se zeznuo prosle godine. Ostaju ove specifikacije od Brazila. (I takodje opcija da se koristi Kosvortov motor koji je homologovan lane ali ga niko nije koristio zato sto je nepouzdan.) S tim sto se ubacuje dodatna nepoznata u vidu izdrzljivosti za 4 trke. Znaci verovatno ce morati dodatno da ih de-tjunuju.

A1GP ce izgleda biti "rezervna" F1 ako se proizvodjaci pobune, one-make prvenstvo sa Ferarijima. Od dogodine im Ferari isporucuje motore i sasije.
  • 0

#11 HighFly

HighFly
  • Members
  • 1,288 posts

Posted 24 October 2007 - 18:48

Nije strašno. Ipak se ovo odnosi ''samo'' na motore, a ne kompletan bolid.

Ukoliko dozvole druga za sada zabranjena tehnička rešenja možda trkanje i bude zanimljivije, a bolidi kreativnije dizajnirani...
  • 0

#12 starks

starks
  • Members
  • 1,049 posts

Posted 24 October 2007 - 22:09

Nije strašno. Ipak se ovo odnosi ''samo'' na motore, a ne kompletan bolid.

Ukoliko dozvole druga za sada zabranjena tehnička rešenja možda trkanje i bude zanimljivije, a bolidi kreativnije dizajnirani...


Motor je srce bolida...faktor koji čini razliku...vjeruj mi da srednje obavješteni pratitelji F1 a istovremeno
npr. navijači Ferrari kada sebi objašnjavaju zašto je Ferrari prvak ove godine,zasluge pripisuju motoru...
kako će im objasniti netko da je štos u tome što Ferrari najbolje poznaje gume...

motor je ono prema čemu se mnogi identificiraju...ja ne vidim interes velikih proizvođača...


ja posebno teško podnosim ovo pravilo pošto je Renault uvijek briljirao baš na tom polju...

a kada bi radio rezime ove sezone dao bih jednu usporedbu...

prošle godine u Suzuki Alonso je startao ko peti...i trebalo mu je dosta krugova da dođe iza Schumachera...
no kada je došao nakon nekih 30ak krugova zaostajo je za njim samo 4,5 sekundi...
a ove godine da se kojim slučajem morao voziti u koloni toliko krugova gubio bi sekundu po krugu...lani ako si imao
mrvicu brži bolid lako bi se rješavao onoga ispred sebe...

ja to pripisujem ne samo ograničenju razvoja već i ograničenju broja okretaja...i zbog toga
je bilo nikada manje rikavanja motora...što mi isto nije prava F1...

zanimljivo je da ovdje ipak piše da će biti zabranjen razvoj određenih djelova motora...mene zanima da li
zabrana razvoja nužno mora sa sobom nositi i ograničenje okretaja...

a kao što je već netko primijetio nije baš niti fer ovakvo pravilo...

nadam se da će ukidanje TCa donijeti barem malo pozitivnih vijesti...

a i negdje sam pročitao da bi Max trebao biti na čelu do 2009...možda stvari krenu na bolje
  • 0

#13 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 24 October 2007 - 22:33

Motor je srce bolida...faktor koji čini razliku...vjeruj mi da srednje obavješteni pratitelji F1 a istovremeno
npr. navijači Ferrari kada sebi objašnjavaju zašto je Ferrari prvak ove godine,zasluge pripisuju motoru...
kako će im objasniti netko da je štos u tome što Ferrari najbolje poznaje gume...

motor je ono prema čemu se mnogi identificiraju...ja ne vidim interes velikih proizvođača...


ja posebno teško podnosim ovo pravilo pošto je Renault uvijek briljirao baš na tom polju...

a kada bi radio rezime ove sezone dao bih jednu usporedbu...

prošle godine u Suzuki Alonso je startao ko peti...i trebalo mu je dosta krugova da dođe iza Schumachera...
no kada je došao nakon nekih 30ak krugova zaostajo je za njim samo 4,5 sekundi...
a ove godine da se kojim slučajem morao voziti u koloni toliko krugova gubio bi sekundu po krugu...lani ako si imao
mrvicu brži bolid lako bi se rješavao onoga ispred sebe...

ja to pripisujem ne samo ograničenju razvoja već i ograničenju broja okretaja...i zbog toga
je bilo nikada manje rikavanja motora...što mi isto nije prava F1...

zanimljivo je da ovdje ipak piše da će biti zabranjen razvoj određenih djelova motora...mene zanima da li
zabrana razvoja nužno mora sa sobom nositi i ograničenje okretaja...

a kao što je već netko primijetio nije baš niti fer ovakvo pravilo...

nadam se da će ukidanje TCa donijeti barem malo pozitivnih vijesti...

a i negdje sam pročitao da bi Max trebao biti na čelu do 2009...možda stvari krenu na bolje



"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations."

Pročitaj još jednom, total znači da neće biti izuzetaka za odredjene komponente, kao što je slučaj sa današnjim pravilima.

Znači, ništa, nix.
  • 0

#14 starks

starks
  • Members
  • 1,049 posts

Posted 24 October 2007 - 23:29

"Total freeze means that there will be no exceptions for development of certain parts of the engine, as is the case under the current regulations."

Pročitaj još jednom, total znači da neće biti izuzetaka za odredjene komponente, kao što je slučaj sa današnjim pravilima.

Znači, ništa, nix.


Max je stvarno poludio...mislim da više nema smisla da se momčadi zovu Ferrari,Renault,BMW već bolid 1,bolid 2 itd..itd..

moram priznati da sam letimično čitao...no radije bi da nisam ništa pročitao..ne mogu vjerovati da taj lik može tek tako nametnuti pravila...
pa tako nešto se niti u nogometu ne može..eno Platini muku muči sa velikim klubovima,a ovdje ovi slušaju ko kakve pi....e

najsmješnije je što neće ništa uštedjeti...
  • 0

#15 Mr.Smith

Mr.Smith
  • Members
  • 3,104 posts

Posted 25 October 2007 - 03:33

...mora da postoji i neki dobar razlog za donošenje ovakve odluke - 'ajde da obrnemo pitanje i da vidimo šta se ovim dobija (ako postoji)?

edit - ja se još uvek dobro sećam onih debelih zadnjih guma (aka 'pneumatika') - to mi je bio simbol bolida F1... kada su ih ukinuli, mislio sam da više nikada neću da gledam F1... i. eto, 10-15 godina kasnije...

Edited by Mr.Smith, 25 October 2007 - 03:35.

  • 0