Savršeno mi je jasno da ima sveta koji voli mjuzikl i ne sporim da su predstave Čikaga rasprodate. Ali rasprodata sala ne isplaćuje jednu predstavu Čikaga (da ne govorim o pripremama, skupoj scenografiji i kostimima), već je potrebno da grad daje budžet. Pozorište na Terazijama ne zarađuje - ono je dotirano od strane grada. Mjuzikl je šou biznis - komercijala koja bi trebalo sama sebe da isplaćuje, putem karata i naravno sponzora. Da bi karte isplatile jednu predstavu Čikaga trebalo bi da budu višestruko skuplje, a tada bi sale bile prazne. Što se tiče sponzorstava, tu je situacija ista bar trideset godina - na Terazijama (kao i u drugim pozorištima, da budem pošten) sede strukture koje nisu u stanju da nađu bilo kakve pare od privrednika, već jedino umeju da muzu državu (grad). Kada budete mogli da izdržavate mjuzikl bez gradskih dotacija onda možemo govoriti o komercijalnom uspehu.
Kada sam pomenuo No, imao sam nešto drugo u vidu - osnivanje takvog pozorišta u vreme kada je Pozorište na Terazijama osnovano, imalo bi isto toliko veze sa našom (evropskom i ako hoćeš jugoslovenskom) pozorišnom tradicijom koliko i osnivanje mjuzikla. Da, bilo bi manje publike, ali bi kulturni značaj, kao i značaj za razvoj pozorišta bio mnogo veći, a uticaj na obrazovanje glumaca bio daleko moderniji. To su stvari koje, po prirodi, mnogo više zaslužuju da budu dotirane, nego mjuzikl.
nisi u pravu - za narodno pozoriste (koje je doduse jedino na teretu drzave) vezala se Banca Intesa; za BDP (dotira ga grad) Delta ili nesto sto ima veze sa Deltom jer je Miskovic deo protokola (to je mislim jedino pozoriste u koje on ide); dalje JDP (dotira ga grad) Raiffeisen banka i tako dalje...dakle dobijaju od grada (mislim ne mogu da ne dobijaju jer je grad osnivac niti pretenduju da se privatizuju ali dakle imaju vrlo transparentne sponzore)
problem u obrazovanju glumaca ne bi imao puno veze sa bilo kojim daprogresivnijim pozorisnim oblikom - elementarni problem je tamo gde se skoluju, mislim da se program tih osam sesmestara nije menjao poslednjih trideset godina, tako se studije dramaturgije zavrsavaju sa nekim osamdesetim godinama, nisam siguran da rade novu srpsku dramu (srbljanovic, markovic, g.markovic...) ili rade?
jedino muzicko pozoriste ipak je iznedrilo nesto drugo, s obzirom na to da se na fdu glumci ne skoluju za rad u mjuziklu (dakle imaju casove pevanja, klasicnog baleta, scenskog pokreta, ali ne u nekoj formi koja bi ih osposobila za umetnike u mjuziklu slicno) od pre dve, ili tri godine, postoji na UU smer koji se bavi mjuziklom - ideja je dobra ali nije dovoljno dobro realizovana posto nije ukljucila ljude (reditelje, glumce) koji se vec bave muzickim pozoristem
i manje sredine (zagreb) imaju muzicko pozoriste, ali i one vece i za istoriju pozorista daleko znacajnije (archa,prag) u kojima postoji mjuzikl
ono sto je velika razlika je uzasno velika razlika u cenama karte u beogradu i bilo gde u okruzenju.
sa 800 dinara po karti tesko da mozes da isplatis predstavu.
ali to nije cilj jer neces propasti
to je cilj ako si privatnik.
a ne znam kako funkcionise pozoriste slavija (ne znam poreklo novca) ali znam da madlenianum dobro funckionise (al tu je ogroman pocetni kapital plus osnivanje tog pozorista je za porodicu cepter verovatno deo pazljivo osmisljene strategije (kao mecene, zaduzbinari...)