Jump to content


Photo

Pozoriste


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
33 replies to this topic

#16 Vasilij Zajcev

Vasilij Zajcev
  • Members
  • 1,365 posts

Posted 21 August 2007 - 00:42

QUOTE(kobni zelaya @ 21 Aug 2007, 01:05) <{POST_SNAPBACK}>
Eto vidiš, ne pričam ja bezveze. Proveri ovde.

http://forum.b92.net...3...t=0&start=0

brate, ne pricam ni ja bezveze, cinican si smile.gif
salim se, hvala.

moj utisak se zavrsio na kartama za koje je trebalo potegnuti vezu (a to iz principa odbijam da uradim u pozoristu)...inace, stvarno mislim da si ostar, ipak je ovo prvenac(?)u Bgd, lepo je bar cuti da se zanr primio u skepticni' srba dry.gif

ja sam se na polomio da mojim saputnicima u njuci nadjem karte jeftinije od 1/3 njihove mesecne plate i njima je to sve bilo "odvratno" dry.gif

Niko ne pominje prateci ansamb?
Ili bend? (svestan rizika da zvucim smesno sa ovim drugim)

#17 kobni zelaya

kobni zelaya
  • Members
  • 925 posts

Posted 21 August 2007 - 01:04

Uh, neću sad da se ponovo upuštam u priču o predstavi, samo se u jednoj stvari ne slažem - smatram da se mjuzikl nije primio u Srba. Mjuzikl je komercijalna stvar i može se smatrati da se primila onda kada može sama sebe da izdržava. Nismo ni blizu toga, sve se odvija uz arčenje, kako si mogao da pročitaš gradskih para.
Osnivanje beogradskog mjuzikla - Pozorišta na Terazijama, je samo jedna od nebuloznih ideja Titovog vremena, uspešna koliko i mnoge fabrike koje nikada nisu napravile dobit. Sa isto toliko opravdanja moglo bi da se osnuje i neko No pozoište. S tim što bi to, verovatno imalo za posledicu veća umetnička dostignuća.

#18 ultimatebg

ultimatebg
  • Members
  • 505 posts

Posted 21 August 2007 - 13:35

QUOTE(kobni zelaya @ 21 Aug 2007, 02:04) <{POST_SNAPBACK}>
Uh, neću sad da se ponovo upuštam u priču o predstavi, samo se u jednoj stvari ne slažem - smatram da se mjuzikl nije primio u Srba. Mjuzikl je komercijalna stvar i može se smatrati da se primila onda kada može sama sebe da izdržava. Nismo ni blizu toga, sve se odvija uz arčenje, kako si mogao da pročitaš gradskih para.
Osnivanje beogradskog mjuzikla - Pozorišta na Terazijama, je samo jedna od nebuloznih ideja Titovog vremena, uspešna koliko i mnoge fabrike koje nikada nisu napravile dobit. Sa isto toliko opravdanja moglo bi da se osnuje i neko No pozoište. S tim što bi to, verovatno imalo za posledicu veća umetnička dostignuća.


na svu srecu, od publike zavisi pa je prethodnu sezonu Pozoriste na Terazijama zavrsilo sa najvecim brojem posetilaca i najavilo jednu novu epohu u umetnickom razvoju (dakle nastavljaju liniju produkcije americkih mjuzikala ali uvode i moderan balet - La Capinera sa A. Ataljanc koja je nedavno osvojila tri nagrade na festivalu u CG)

dakle kao i sva gradska pozorista u BG i Pozoriste na Terazijama dobija budzet od grada, ali i vrlo zaradjuje, sto je i laicima i ljudima koji nemaju veze sa menadzmentom logicno kad se pogleda da tokom sezone nema karata za pojedine predstave a u pozorisnom mehanizmu ako se tokom jednog meseca jedna predstava nadje SEST puta na repertoaru to znaci da pozoriste radi punom parom (na Terazijama bar cetiri predstave su se u proseku igrale 3 do 6 puta mesecno, rezultat 50 Cikaga u jednoj sezoni - to je retkost da jedna predstava dozivi pedeseto izvodjenje za jednu sezonu)

i pogresno zakljucujes, jer za no ili bunraku ili nesto tog tipa ne bi prosto bilo publike ili bi je bilo dovoljno, taman za nekih pet izvodjenja

to nije sustina.

#19 BGhost

BGhost
  • Banned
  • 1,978 posts

Posted 21 August 2007 - 13:52

Damn you zelaya, izvukao si Lunu Lu iz stikl-garderobera

#20 kobni zelaya

kobni zelaya
  • Members
  • 925 posts

Posted 21 August 2007 - 14:27

QUOTE(ultimatebg @ 21 Aug 2007, 14:35) <{POST_SNAPBACK}>
na svu srecu, od publike zavisi pa je prethodnu sezonu Pozoriste na Terazijama zavrsilo sa najvecim brojem posetilaca i najavilo jednu novu epohu u umetnickom razvoju (dakle nastavljaju liniju produkcije americkih mjuzikala ali uvode i moderan balet - La Capinera sa A. Ataljanc koja je nedavno osvojila tri nagrade na festivalu u CG)

dakle kao i sva gradska pozorista u BG i Pozoriste na Terazijama dobija budzet od grada, ali i vrlo zaradjuje, sto je i laicima i ljudima koji nemaju veze sa menadzmentom logicno kad se pogleda da tokom sezone nema karata za pojedine predstave a u pozorisnom mehanizmu ako se tokom jednog meseca jedna predstava nadje SEST puta na repertoaru to znaci da pozoriste radi punom parom (na Terazijama bar cetiri predstave su se u proseku igrale 3 do 6 puta mesecno, rezultat 50 Cikaga u jednoj sezoni - to je retkost da jedna predstava dozivi pedeseto izvodjenje za jednu sezonu)

i pogresno zakljucujes, jer za no ili bunraku ili nesto tog tipa ne bi prosto bilo publike ili bi je bilo dovoljno, taman za nekih pet izvodjenja

to nije sustina.


Savršeno mi je jasno da ima sveta koji voli mjuzikl i ne sporim da su predstave Čikaga rasprodate. Ali rasprodata sala ne isplaćuje jednu predstavu Čikaga (da ne govorim o pripremama, skupoj scenografiji i kostimima), već je potrebno da grad daje budžet. Pozorište na Terazijama ne zarađuje - ono je dotirano od strane grada. Mjuzikl je šou biznis - komercijala koja bi trebalo sama sebe da isplaćuje, putem karata i naravno sponzora. Da bi karte isplatile jednu predstavu Čikaga trebalo bi da budu višestruko skuplje, a tada bi sale bile prazne. Što se tiče sponzorstava, tu je situacija ista bar trideset godina - na Terazijama (kao i u drugim pozorištima, da budem pošten) sede strukture koje nisu u stanju da nađu bilo kakve pare od privrednika, već jedino umeju da muzu državu (grad). Kada budete mogli da izdržavate mjuzikl bez gradskih dotacija onda možemo govoriti o komercijalnom uspehu.
Kada sam pomenuo No, imao sam nešto drugo u vidu - osnivanje takvog pozorišta u vreme kada je Pozorište na Terazijama osnovano, imalo bi isto toliko veze sa našom (evropskom i ako hoćeš jugoslovenskom) pozorišnom tradicijom koliko i osnivanje mjuzikla. Da, bilo bi manje publike, ali bi kulturni značaj, kao i značaj za razvoj pozorišta bio mnogo veći, a uticaj na obrazovanje glumaca bio daleko moderniji. To su stvari koje, po prirodi, mnogo više zaslužuju da budu dotirane, nego mjuzikl.

#21 kobni zelaya

kobni zelaya
  • Members
  • 925 posts

Posted 21 August 2007 - 14:43

QUOTE(BG restorani @ 21 Aug 2007, 14:52) <{POST_SNAPBACK}>
Damn you zelaya, izvukao si Lunu Lu iz stikl-garderobera


Luna Lu ? Stvarno?

Edit: Ako je ona, opraštam joj sve.

Edited by kobni zelaya, 21 August 2007 - 14:44.


#22 vanaventuri

vanaventuri
  • Members
  • 162 posts

Posted 21 August 2007 - 15:25

kolateralni topik ? unsure.gif

#23 BGhost

BGhost
  • Banned
  • 1,978 posts

Posted 21 August 2007 - 17:19

QUOTE(kobni zelaya @ 21 Aug 2007, 15:43) <{POST_SNAPBACK}>
Luna Lu ? Stvarno?

Edit: Ako je ona, opraštam joj sve.

Ma nije Luna, al je isti mindset. Znas ono kad hvali skupu bizuteriju jer joj plate put, al ne sme to da kaze, nego je bizu IN. E onda kokoskice to vide, pa kupe bizu zato sto je IN, pa bizu stvarno bude IN. Ili 48 sati svadba, bas fina emisija, gledana, a i finansirana sa svih strana. I sad ti trazis od zlatne koke da se lisi zlatnih jaja? Jes, pa da svi provale da je obicna kokos.

#24 ultimatebg

ultimatebg
  • Members
  • 505 posts

Posted 22 August 2007 - 13:48

QUOTE(kobni zelaya @ 21 Aug 2007, 15:27) <{POST_SNAPBACK}>
Savršeno mi je jasno da ima sveta koji voli mjuzikl i ne sporim da su predstave Čikaga rasprodate. Ali rasprodata sala ne isplaćuje jednu predstavu Čikaga (da ne govorim o pripremama, skupoj scenografiji i kostimima), već je potrebno da grad daje budžet. Pozorište na Terazijama ne zarađuje - ono je dotirano od strane grada. Mjuzikl je šou biznis - komercijala koja bi trebalo sama sebe da isplaćuje, putem karata i naravno sponzora. Da bi karte isplatile jednu predstavu Čikaga trebalo bi da budu višestruko skuplje, a tada bi sale bile prazne. Što se tiče sponzorstava, tu je situacija ista bar trideset godina - na Terazijama (kao i u drugim pozorištima, da budem pošten) sede strukture koje nisu u stanju da nađu bilo kakve pare od privrednika, već jedino umeju da muzu državu (grad). Kada budete mogli da izdržavate mjuzikl bez gradskih dotacija onda možemo govoriti o komercijalnom uspehu.
Kada sam pomenuo No, imao sam nešto drugo u vidu - osnivanje takvog pozorišta u vreme kada je Pozorište na Terazijama osnovano, imalo bi isto toliko veze sa našom (evropskom i ako hoćeš jugoslovenskom) pozorišnom tradicijom koliko i osnivanje mjuzikla. Da, bilo bi manje publike, ali bi kulturni značaj, kao i značaj za razvoj pozorišta bio mnogo veći, a uticaj na obrazovanje glumaca bio daleko moderniji. To su stvari koje, po prirodi, mnogo više zaslužuju da budu dotirane, nego mjuzikl.


nisi u pravu - za narodno pozoriste (koje je doduse jedino na teretu drzave) vezala se Banca Intesa; za BDP (dotira ga grad) Delta ili nesto sto ima veze sa Deltom jer je Miskovic deo protokola (to je mislim jedino pozoriste u koje on ide); dalje JDP (dotira ga grad) Raiffeisen banka i tako dalje...dakle dobijaju od grada (mislim ne mogu da ne dobijaju jer je grad osnivac niti pretenduju da se privatizuju ali dakle imaju vrlo transparentne sponzore)

problem u obrazovanju glumaca ne bi imao puno veze sa bilo kojim daprogresivnijim pozorisnim oblikom - elementarni problem je tamo gde se skoluju, mislim da se program tih osam sesmestara nije menjao poslednjih trideset godina, tako se studije dramaturgije zavrsavaju sa nekim osamdesetim godinama, nisam siguran da rade novu srpsku dramu (srbljanovic, markovic, g.markovic...) ili rade?

jedino muzicko pozoriste ipak je iznedrilo nesto drugo, s obzirom na to da se na fdu glumci ne skoluju za rad u mjuziklu (dakle imaju casove pevanja, klasicnog baleta, scenskog pokreta, ali ne u nekoj formi koja bi ih osposobila za umetnike u mjuziklu slicno) od pre dve, ili tri godine, postoji na UU smer koji se bavi mjuziklom - ideja je dobra ali nije dovoljno dobro realizovana posto nije ukljucila ljude (reditelje, glumce) koji se vec bave muzickim pozoristem

i manje sredine (zagreb) imaju muzicko pozoriste, ali i one vece i za istoriju pozorista daleko znacajnije (archa,prag) u kojima postoji mjuzikl

ono sto je velika razlika je uzasno velika razlika u cenama karte u beogradu i bilo gde u okruzenju.
sa 800 dinara po karti tesko da mozes da isplatis predstavu.
ali to nije cilj jer neces propasti

to je cilj ako si privatnik.
a ne znam kako funkcionise pozoriste slavija (ne znam poreklo novca) ali znam da madlenianum dobro funckionise (al tu je ogroman pocetni kapital plus osnivanje tog pozorista je za porodicu cepter verovatno deo pazljivo osmisljene strategije (kao mecene, zaduzbinari...)

#25 Linda Lee

Linda Lee
  • Members
  • 739 posts

Posted 22 August 2007 - 14:30

QUOTE(Vasili Zajcev @ 18 Aug 2007, 19:39) <{POST_SNAPBACK}>
Nisam mogao da verujem da ovo ne postoji kao tema...


http://forum.b92.net...topic=23943&hl=

sleep.gif

#26 kobni zelaya

kobni zelaya
  • Members
  • 925 posts

Posted 22 August 2007 - 18:45

QUOTE(Linda Lee @ 22 Aug 2007, 15:30) <{POST_SNAPBACK}>


Pa, nije isto - ono su "Utisci i preporuke" - ovde je priča otišla u drugom pravcu.

#27 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 22 August 2007 - 19:08

QUOTE(kobni zelaya @ 18 Aug 2007, 21:47) <{POST_SNAPBACK}>
Ukratko, pozorišna scena nam je katastrofalna i zato pozorište nema pdf, a i ne zaslužuje da ga ima.


Ahh, izgleda da cu na kraju ja za tebe ispasti kobna, a trebalo je biti obrnuto. rolleyes.gif

Istina da se ne mogu pohvaliti s pracenjem aktualne beogradske i opcenito srpske kazalisne scene, osim rijetkih gostovanja u Hr koje su obavezno docekivane, a i ispracane ovacijama.

Ne bih rekla da je toliko problem (a mozda uopce nije) sa losom "srpskom pozorisnom scenom", vec prije sa odsustvom publike. Ne zbog lose predstave, vec zbog nedostatka opce kulture, srozavanja opcih vrijednosti, pa tako i marginalizacije teatra. Kad bi u teatar dosla Ceca,sve bi bilo unaprijed rasprodano. Kao primjer navodim HNK u Rijeci koji se na cudjenje mnogih odlucio na odlican marketinski potez; uposlio je Severinu kao glavnu glumicu. A kud ces vece senzacije od "SeveInternacionale". I nije ona toliko losa glumica, koliko ima daleko, daleko boljih, pametnijih i talentiranijih od nje. Samo hebiga, kad nisu snimile porno video.. dry.gif

#28 Vasilij Zajcev

Vasilij Zajcev
  • Members
  • 1,365 posts

Posted 23 August 2007 - 13:56

QUOTE(Altea @ 22 Aug 2007, 20:08) <{POST_SNAPBACK}>
Ahh, izgleda da cu na kraju ja za tebe ispasti kobna, a trebalo je biti obrnuto. rolleyes.gif

Istina da se ne mogu pohvaliti s pracenjem aktualne beogradske i opcenito srpske kazalisne scene, osim rijetkih gostovanja u Hr koje su obavezno docekivane, a i ispracane ovacijama.

Ne bih rekla da je toliko problem (a mozda uopce nije) sa losom "srpskom pozorisnom scenom", vec prije sa odsustvom publike. Ne zbog lose predstave, vec zbog nedostatka opce kulture, srozavanja opcih vrijednosti, pa tako i marginalizacije teatra. Kad bi u teatar dosla Ceca,sve bi bilo unaprijed rasprodano. Kao primjer navodim HNK u Rijeci koji se na cudjenje mnogih odlucio na odlican marketinski potez; uposlio je Severinu kao glavnu glumicu. A kud ces vece senzacije od "SeveInternacionale". I nije ona toliko losa glumica, koliko ima daleko, daleko boljih, pametnijih i talentiranijih od nje. Samo hebiga, kad nisu snimile porno video.. dry.gif

Ja ne bih mogao da se slozim sa ovim, za sta mislim da je stereotipna ocena nekog ko nema uvid u ovdasnju scenu. Ovde pozoriste itekako ima svoju publiku, kao sto postoje i drugi zdravi segmenti gradjanstva... Ja sam prvi zagovornik tvoje spike o padu vrednosti ali jednostavno, postoje zdrave sfere drustva, as well.

Ono sto je po meni hendikep ovdasnje pozorisne scene jeste zaostatak u produkciji, koji je nastao u devedesetim. Nisu se ispratili trendovi i sada se juri prikljucak...a na sve dodje ovaj ekonomski aspekt, o kome diskutuju sagovornici gore. Struktura publike jeste drugacija ali po meni na bolje, nije vise toliko "akademska", ima mladjih lica, a rekoh pre nekoliko postova - zna i da se zapeva, i da se odsvira nesto, uskoci u publiku, dislocira predstava, apdejtuje tekucim stvarima...mislim, dobije neke inovativnosti.

I da, mi smo takodje angazovali Sheve Internacionale biggrin.gif , Jagos Markovic cini mi se, i to je ok. Cujem i od drugih da ona uopste nije losa na sceni, a i da je, ogranicena komercijalizacija nije tako losa.

@kobni zelaya: ako mislis da je Brodvej nastao onako samoodrziv i na nivou, grdno se varas, to je proces i koraci kakve pravi nas Cikago su meni sasvim ok.

#29 mashakaya

mashakaya
  • Members
  • 37 posts

Posted 24 August 2007 - 04:10

QUOTE(Vasili Zajcev @ 23 Aug 2007, 14:56) <{POST_SNAPBACK}>
Struktura publike jeste drugacija ali po meni na bolje, nije vise toliko "akademska", ima mladjih lica, a rekoh pre nekoliko postova - zna i da se zapeva, i da se odsvira nesto, uskoci u publiku, dislocira predstava, apdejtuje tekucim stvarima...mislim, dobije neke inovativnosti.

Slazem se. Mislim, na osnovu mog iskustva je tako...

#30 ultimatebg

ultimatebg
  • Members
  • 505 posts

Posted 24 August 2007 - 13:54

QUOTE(Altea @ 22 Aug 2007, 20:08) <{POST_SNAPBACK}>
Ahh, izgleda da cu na kraju ja za tebe ispasti kobna, a trebalo je biti obrnuto. rolleyes.gif

Istina da se ne mogu pohvaliti s pracenjem aktualne beogradske i opcenito srpske kazalisne scene, osim rijetkih gostovanja u Hr koje su obavezno docekivane, a i ispracane ovacijama.

Ne bih rekla da je toliko problem (a mozda uopce nije) sa losom "srpskom pozorisnom scenom", vec prije sa odsustvom publike. Ne zbog lose predstave, vec zbog nedostatka opce kulture, srozavanja opcih vrijednosti, pa tako i marginalizacije teatra. Kad bi u teatar dosla Ceca,sve bi bilo unaprijed rasprodano. Kao primjer navodim HNK u Rijeci koji se na cudjenje mnogih odlucio na odlican marketinski potez; uposlio je Severinu kao glavnu glumicu. A kud ces vece senzacije od "SeveInternacionale". I nije ona toliko losa glumica, koliko ima daleko, daleko boljih, pametnijih i talentiranijih od nje. Samo hebiga, kad nisu snimile porno video.. dry.gif


mislim da bi se dogodilo bas obrnuto ukoliko bi ceca igrala u pozoristu jer bi pozoriste koje bi ugostilo nju na svojoj sceni (a dobro je da se to sigurno nikada nece dogoditi) izgubilo ogroman broj ionako tesko stecene publike

severina je odlicna pevacica, mozda jos bolja glumica - jagos markovic mozda nije najbolji evropski, ali je najbolji srpski reditelj koji pazljivo bira svoje saradnike i siguran sam da ne postoji razlog zbog kog bi pristao da mu u predstavi igra severina samo zato sto je snimila "porno video".

naprotiv, rec je o talentu.

postoji drugi problem u srbiji - mi smo dosta zatvoreno drustvo, pogotovo pozorisna publika, za bilo koju vrstu umetnickoh eksperimenta, pa tako premda danas radi sigurno deset odlicnih pozorisnih trupa, one su prosle taj period nemanja sredstava, prostora, resursa...ali jos uvek imaju veliki problem sa publikom i nisu dovoljno transparentna (osim dalije acin koja je ipak sad etablirana od bradica i bdp-a, sto je veliki plus jer je je njena nova predstava jedina domaca produkcija na predstojecem bitefu)