Jose Carreras
#31
Posted 16 August 2007 - 00:05
Hoze Kareras: Čast mi je što dolazim u Beograd
Koncert Hozea Karerasa biće održan u Beogradskoj Areni 2. oktobra...
Koncert Hozea Karerasa biće održan u Beogradskoj Areni 2. oktobra. Uz jednog od najboljih španskih dirigenata maestra Davida Himeneza i soprana Ofeliu Sala, Hoze Kareras će publici u Beogradu prirediti dvočasovni koncert iz programa „Mediteran Passion". Ulaznice su već u priodaji putem Ticketline. Kareras je jedan od vodećih tenora našeg vremena, a svojoj karijeri širom sveta tumačio je više od 60 uloga. Tokom karijere, koja je bila prekinuta zbog teške bolesti, dobio je mnogo nagrada, a u međuvremenu je osnovao i fondaciju za borbu protiv leukemije koja nosi njegovo ime.
Početkom oktobra sviraćete u Beogradu?
- Za svakog umetnika, verujem, mogućnost da dođu u grad kao što je Beograd i zemlju kao što je Srbija je čast. Beograd i Srbija su veoma značajni za svetsku kulturu, kao i za svetsku muziku i svaki dolazak kod vas je lepo iskustvo. Još uvek se sećam mog poslednjeg nastupa u Beogradu i divnih ljudi koje sam upoznao u Srbiji, kaže Kareras.
Da li volite i drugačiju vrstu muzike, džez ili rok?
- Molim vas, nemojte da mislite da profesionalni klasični muzičari, a naročito oni koji pevaju operu, svo svoje slobodno vreme provode slušajući Vagnera ili Verdija. Volim pop, rok, i sve zavisi u kakvom sam raspoloženju. Uzmite Bitlse, na primer. Oni su počeli da sviraju kada sam bio tinejdžer i ja još uvek mislim da su oni sjajni muzičari.
Šta mislite o tome što klasični muzičari insistiraju na elitizmu?
- Tačno je da ih optužuju da su elitisti. U prošlosti je takva optužba možda bila opravdana, ali vremena su se promenila. Sada, operu voli široka publika iz svih društvenih slojeva. To je delom i zahvaljujući samim umetnocima, koji se više ne ponašaju kao primadone. Ali glavni razlog za promenu je zbog uticaja medija, koji su omogućili milionima ljudi da upoznaju i uživaju u ovoj vrsti muzike.
#32
Posted 16 August 2007 - 19:32
A ja sve vreme mislio da je on pevac.
Jos da je malo obrazlozio...
#33
Posted 16 August 2007 - 20:25
Svim posetiocima zelimo lep provod uz cuvene "arije" O Sole Mio i Core N'Grato
#34
Posted 16 August 2007 - 21:16
Svim posetiocima zelimo lep provod uz cuvene "arije" O Sole Mio i Core N'Grato
NAPROTIV... 24 sata prenosi samo deo intervjua... otprilike svako deseto pitanje i odgovor... ne znam zbog cega nisu objavili intervju u celosti ili barem sva pitanja koja su vezana za beograd...
ukoliko sebe smatras majmunom koji zivi u banana drzavi samo tako i nastavi, ali to ne znaci da svi srbiju smatramo banana drzavom... banan drzave na turneji carrerasa su sigurno i austrija, italija, nemacka, francuska... sve samo voce... banane i ostalo...
citajte septembarsko izdanje playboy-a koji prenosi intervju u celosti...
Edited by Kaiser Sosa, 16 August 2007 - 21:16.
#35
Posted 16 August 2007 - 22:08
A sta ti mislis o Srbiji i njenim stanovnicima jasno govori tvoj pokusaj da nam prodajes m. za bubrege i predstavljas izandjalog i propalog, na zalost bolesnog i nikad vrhunskog tenora za bog zna kako veliki kulturni dogadjaj. Bar se udostoji i prvo slovo imena te kakve-takve drzave napisi velikim slovom.
S obzirom da ne kupujem "Playboy", molio bih te da nas obavestis o ostalim elementima PR kampanje vezane za nastup umetnika, tj. da li ce intervju izaci u jos nekim prigodnim casopisima tipa "Nasa Krmaca" ili "Mikijev Zabavnik".
Pozdravljam te uz cuvenu "ariju" Granaaaadaaaa, ta ra ta ta.......
#36
Posted 17 August 2007 - 10:04
A sta ti mislis o Srbiji i njenim stanovnicima jasno govori tvoj pokusaj da nam prodajes m. za bubrege i predstavljas izandjalog i propalog, na zalost bolesnog i nikad vrhunskog tenora za bog zna kako veliki kulturni dogadjaj. Bar se udostoji i prvo slovo imena te kakve-takve drzave napisi velikim slovom.
S obzirom da ne kupujem "Playboy", molio bih te da nas obavestis o ostalim elementima PR kampanje vezane za nastup umetnika, tj. da li ce intervju izaci u jos nekim prigodnim casopisima tipa "Nasa Krmaca" ili "Mikijev Zabavnik".
Pozdravljam te uz cuvenu "ariju" Granaaaadaaaa, ta ra ta ta.......
"nasa krmaca" na svu srecu objavljuje intervjue samo sa budalama poput tebe...
"izandjalog i propalog, na zalost bolesnog i nikad vrhunskog tenora"... !? u kojem trenutku ces poceti da velicas cecu, kebu i ostale iz granda!?
intervju je uradjen za srpski playboy, ako smo vec kod toga povodom carrerasovog gostovanja u beogradu... verovatno je velika sramota uraditi intervju za playboy i biti u drustvu ljudi koji su vec dali intervju za playboy (pored branda, forda kopole, spilberga, pavarotia, kastra...)...
#37
Posted 17 August 2007 - 12:27
Pa mnogo si mi se iznervirao . Sta je, gubis procenat od ulaznica? Kareras je danas isto toliko veliki kulturni dogadjaj kolika je i kultura tvog izrazavanja. Pa koliko si mi ti to opera odgledao kada si toliko drzak da jednog bivseg operskog autsajdera ovde promovises u svetski vrednog operskog pevaca? Siguran sam da si, u vrh glave, maksimalno jednom zalutao u operu . Ali zato, tvom bezobrazluku i alavosti nema kraja...
Nego znas sta, odvedite Karerasa da otpeva nesto pred utakmicu reprezentacije, mozda i ubodete neku kintu, a i tvoj pulen bi se tamo verovatno mnogo bolje snasao.
S obzirom da ce Kareras u areni verovatno 90% svog repertoara posvetiti narodnjacima tipa "O sole mio " i "Graanadaa ", bolje bi bilo da ste angazovali Kebu, verovatno biste ustedeli, makar na avio karti.
Nego, brate, opusteno. Doci ce ti blejaci na koncert. Cuo sam da ce Kristijan Golubovic u prvi red .
Nego da si nam ti ziv i zdrav i da nam za jedno dvaes godina dovedes i Placida Dominga!
Edited by Kick in the eye, 17 August 2007 - 12:28.
#38
Posted 17 August 2007 - 12:42
Edited by Kaiser Sosa, 17 August 2007 - 12:44.
#39
Posted 17 August 2007 - 12:49
Diriguje ili peva???
#40
Posted 17 August 2007 - 13:05
#41
Posted 17 August 2007 - 13:43
Plácido Domingo, an opera conductor and administrator as well as a singer, has appeared in 118 different roles – with the 119th scheduled for the spring of 2002 – more than any other tenor in the annals of music. His repertoire spans the gamut from Mozart to Verdi, from Berlioz to Puccini, from Wagner to Ginastera, from Spanish and Neapolitan melodies to contemporary pop songs, and he has preserved all of it a remarkable array of recordings, videos and films.
Izvor: http://www.sonyclassical.com
E strucnjace , bolje i ti da igras fudbal
#42
Posted 18 August 2007 - 13:43
Domingo
Larin
Zasto je Larinov ''Vincero'' mnogo kraci?! Dvostruki ''aksel'' umesto trostrukog!
#43
Posted 22 August 2007 - 10:31
Domingov falset na "splendera" je krajnje amaterski i nedopustiv. Takodje, vincero' jeste duzi, ali je totalno van pozicije, zavrsava se falsom i jedva se cuje od orkestra.
By the way, to ko je duze otpevao "vincero'" je upravo nacin na koji laici zakljucuju o kvalitetu operskog izvodjenja. Pravi profesionalac sledi 100% partituru. Na zalost, nemam note Turandot trenutno kod sebe, ali sam siguran da se Larin vise drzao partiture neto Domingo. Inace, svako izivljavanje smatram amaterizmom. Cak i kad je u pitanju korona, to ne znaci neogranicenu duzinu tona, nego vrednost note + njena jedna polovina.
Ovaj Larinov snimak je iz cuvene istorijske premijere u Zabranjenom Gradu (Kina) iz septembra 1998., sa ogromnim orkestrom koga je trebalo nadjacati (karakteristika Puccinijevih spektakala), pred 32.000 ljudi, kada je ova opera prvi put izvedena posle zabrane, a bila je zabranjena jer je Kina smatrala da ova opera dovodi u negativan kontekst kineski narod. Budzet je bio neogranicen i organizatori su mogli da dovedu najboljeg Kalafa trenutno na svetu, ako treba i s Marsa. I Mehta (koji je dirigovao), kao i organizatori su se upravo opredelili za Larina, pitao bih zasto.
Osim toga, procitajte komentare ispod citiranog Larin-ovog youtube snimka, a narocito onaj koji govori o "attacca" visokim tonovima, to je recimo dobar pokazatelj kvaliteta jednog pevaca.
Sto se tice Dominga, poslusajte njegov duet iz iste opere sa Ghenom Dimitrovom (Straniero Ascolta! iz drugog cina), a mozete poslusati i isti duet Nicole Martinucci-ja sa istom pevacicom, pa onda izvedite sami zakljucak. Moj zakljucak je da je Martinucci apsolutno na nivou Dimitrove (najboljeg dramskog soprana/mezzosoprana u poslednjih 30 godina), dok je Domingo daleko od toga. Dominga cenim i postujem, on je pristojan umetnik. Medjutim, prisustvovao sam (u svojstvu profesionalnog ucesnika) 1987. godine snimanju Masne-ove Erodijade u Nici, sa Domingom , kada pomenuti umetnik za 15 dana snimanja pre i posle podne nije uspeo da snimi niti jednu cistu frazu svoje uloge.
Ponavljam, za prave zakljucke neophodno je da budete prisutni zivom izvodjenju. Hvala bogu, ja sam imao prilike da uzivo slusam sve pomenute i to na operskim predstavama (ali nisam pevac, tj. subjektivan).
Sto se tice Vaseg poredjenja Martinucci-ja i Dominga, to je jeres. Razlika je apsolutno ogromna, naravno u korist Martinucci-ja, a to ce Vam potvrditi svaki operski poznavalac i profesionalac koji ih je slusao uzivo. Cak stavise, razlika je takva da je svako poredjenje apsurdno. Martinucci-ja strucnjaci smatraju poslednjim belcanto pevacem i porede ga sa ostalim velikanima (Caruso, Gigli, Bjorling, Pertile, Corelli...)
Da se razumemo, svako ima pravo na svoj ukus, ali postoje objektivne analize, kritike, ocene strucnjaka.
#44
Posted 22 August 2007 - 18:08
Od svih svetskih pevaca cula sam uzivo samo Dominga, kad je (mislim 1987.) u Sava centru pevao Kavarodosija u Puccinijevoj Toski. Dosao je na proslavu tridesetogodisnjice umetnickog rada Radmile Bakocevic. Mene je predstava u celini razocarala. Sava centar nije pogodan za opersko izvodjenje pa su akusticni efekti bili vrlo problematicni. Cak ni vestacko ozvucenje nije uspelo. Orkestar je bio preglasan i poklapao je pevace.
Desetak godina ranije slusala sam uzivo Di Stefana. Ono je bio totalan fijasko. Vec sam o tome pisala. Ostale pevace uglavnom znam preko audio i video medija. Jasno mi je da se u studiju i od glasa Dare Bubamare moze izmiksovati poj slavuja, te da je tesko donositi sud o necijem kvalitetu. Mozda su izuzetak direktni prenosi. Onaj prvi (i najbolji) koncert ''Tri tenora'' direktno prenosen iz Rima daleke 1986. (odrzan povodom mundijala) je za mene bio dozivljaj svoje vrste iako su falili stereo efekti. Takva je bila tehnika ondasnje JTR a ni nasi TV aparati nisu bili nista bolji. Koncert sam snimila na VHS traku, cesto je preslusavam. Cini mi se da izostanak tehnickih doterivanja ima i izvesne prednosti. Svaki krivo otpevan ili odsviran ton ili fraza se odmah cuje. Od tada i mislim da su Pavaroti, Domingo i Kareras bili veliki pevaci (tim redosledom) u to vreme.
Ja cesto odlazim na operske predstave u mom gradu. Iako znam sve nase pevace, predstave se uvek razlikuju. U tome i jeste draz, sto te nesto uvek iznenadi u dobrom ili losem smislu. U NS retko (narocito poslednjih godina) gostuju stranci a ako i dodju to je obicno neka trecerazredna garnitura.
U svakom slucaju Vas post je vrlo zanimljiv. Hvala!
#45
Posted 30 August 2007 - 10:39
Nas prostor je uvek bio i bice periferija umetnickih desavanja u svetu, pa smo sretni kada nam dovedu umetnike koji su na zalasku karijere i koje iskljucivo zanima lagana tezga. Tako su nam nekad dovodili velike pevace kao sto su Di Stefano ili Ghena Dimitrova, na zalasku karijere, a oni su tada pruzili ono sto su tog trenutka mogli. Sada nam dovode pevace sa osrednjom karijerom koji su debelo u penziji kao sto je pomenuti Kareras (koji meni nije bio interesantan ni kada se dokazivao), a to predstavljaju kao neznamkakav umetnicki spektakl.
U medjuvremenu, nama ostaje da gledamo DVD, youtube i da eventualno, s vremena na vreme, skoknemo u neku svetsku metropolu i odgledamo poneku pristojnu predstavu.