Jump to content


Photo
- - - - -

NIŠ - all in one!


  • Please log in to reply
1145 replies to this topic

#1141 chilli

chilli
  • Members
  • 870 posts

Posted 21 August 2017 - 19:21

Ma gde ima tu se i prosipa! Nego, da ti kažem...cenim da bi Lađevci bili isplativiji, više ljudi gravitira (a i ta bakica bi se manje iscimala), ekonomski jači region, turizam... Će priložite i vi koji dinar, kad se sastavite s profit bez subvencije? Nemo' srBovski odma' sav kajmak na vas samo da se namaže. Treba i obilaznica oko Iriga, a Kragujevcu bi dobro došla kakva državna fabrika (naviklo, jbga) kad ode Fiat. Šalim se naravno, Kragujevcu ne bi' dao ništa, pre u Kraljevo ili Pazar. A Užicu bih dao lovu da svima uvedu centralno grejanje, da se ne guše zimi kad nalože hektar šume dnevno. Možda bi manje gradili na divlje po Zlatiboru?

Kad završite s bricu, dajte ga i nekom drugom u arendu, mislim da šiša i za njin račun. ;)


  • 0

#1142 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 6,936 posts

Posted 21 August 2017 - 19:48

Ma gde ima tu se i prosipa! Nego, da ti kažem...cenim da bi Lađevci bili isplativiji, više ljudi gravitira (a i ta bakica bi se manje iscimala), ekonomski jači region, turizam... Će priložite i vi koji dinar, kad se sastavite s profit bez subvencije? Nemo' srBovski odma' sav kajmak na vas samo da se namaže. Treba i obilaznica oko Iriga, a Kragujevcu bi dobro došla kakva državna fabrika (naviklo, jbga) kad ode Fiat. Šalim se naravno, Kragujevcu ne bi' dao ništa, pre u Kraljevo ili Pazar. A Užicu bih dao lovu da svima uvedu centralno grejanje, da se ne guše zimi kad nalože hektar šume dnevno. Možda bi manje gradili na divlje po Zlatiboru?

Kad završite s bricu, dajte ga i nekom drugom u arendu, mislim da šiša i za njin račun. ;)

 

Ne bi Lađevci bili nužno isplativiji, jer Niš ima bolju saobraćajnu infrastrukturu i bolje je povezan, a ako se dobro sećam nekih tekstova koje sam prevodio, ka njemu gravitira više ljudi nego prema Lađevcima. Put ka Bugarskoj se polako dovršava, trebalo bi da krene i izgradnja kraka koji bi povezao Pojate i Preljinu (faktički Čačak), kao i onaj prema Kosovu. Naravno, o brzini gradnje tih puteva je nezahvalno govoriti, ali je evidentno da će ih biti. Niš može da nekim linijama konkuriše i aerodromu u Sofiji, dok bi sređivanje železničke infrastrukture doprinelo većem broju putnika. Doduše, ovo je i najbolnija tačka, pa o železnici govorim strogo u potencijalu. Sledeći koristan faktor bilo bi i uprošćavanje granične procedure, tj. ako bi prelaz kod Dimitrovgrada bio jedinstven. Znam da su ovi naši iz MIP-a pokrenuli razgovore o tome sa susednim zemljama, što je i nedavno spomenuto u vestima, ali ne znam koliko je odmaklo. Lađevcima bi problem predstavljali i interesi lokalnih šerifa iz Užica jer kao konja za trku imaju Ponikve.


  • 0

#1143 chilli

chilli
  • Members
  • 870 posts

Posted 21 August 2017 - 20:09

Naravno, Niš može konkurisati na regionalnom tržištu, Lađevci ne bi mogli. Gledano isključivo u srbijanskim okvirima, Lađevci imaju smisla, ako govorimo o regionalnom razvoju. Dokle god govorimo o subvencijama (pa i nakon njih, daćebog), ne vidim zašto bismo protežirali Niš u odnosu na Novi Pazar i Kraljevo, koji zajedno imaju približno stanovnika kao Niš (a povezuje ih put koji osrednja kiša začas onesposobi, pa se bebe voze helikopterima za Beograd), da ne govorimo o Čačku, Užicu i Kragujevcu "tik" pored. Autoput takođe stigo', friško otvoren nedovršen.

 

Poenta: nisam protiv ulaganja države u infrastrukturu, naprotiv! Pa ni protiv subvencija za projekte koje nas bar imalo drže u korak sa svetom - jedino što ne podržavam "beogradizaciju" (u smislu centralizacije i po regionima - gradovima sve, selima masna ponjava - pa posle kukaj što mlada neće na selo), dok se dobar deo države doslovno batrga u blatu. Kak'i qratz aerodromi...ako me razumeš.


  • 0

#1144 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 6,936 posts

Posted 21 August 2017 - 20:52

Negde sam čitao da su Ponikve za nijansu jače, jer su bliže Zlatiboru kao turističkom centru, dok su i Ponikve i Lađevci na praktično istom putnom koridoru. Mane su im relativno slaba naseljenost područja sa koga bi dolazili potencijalni putnici, pa samim tim i broj gastarbajtera koji bi putovali avionom, kao i niska platežna moć stanovništva iz tog područja. Ovo što sam pisao o aerodromima se zasniva na prevodima tekstova koje su radili strani stručnjaci, tj. potencijalni investitori. Ne mogu da napišem podrobnije, jer zaista se ne sećam detalja teksta, ali se otprilike svodi i na to. Niš je počeo da razvija aviosabraćaj kada su low costeri preuzeli rizik i krenuli u ovom poslednjem cugu, dok je pre toga bilo promašaja, i to sa MGX i onom italijanskom kompanijom. Za ova dva aerodroma su potencijalni prevoznici oni koji lete ka Nemačkoj i Turskoj, ali ne znam da li se u međuvremenu nešto promenilo i da li smatraju da se situacija popravila.

 

Apsolutno se slažem da država treba i mora da ulaže u infrastrukturu i da je učini dostupnom po pristupačnim cenama.


  • 0

#1145 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,078 posts

Posted 21 August 2017 - 21:25

 
TAJNA STARA 6.000 GODINA Šta se krije ispod Niša?

 

Prastanovnici Niša koji su pre oko 6.300 godina živeli na lokalitetu Velika humska čuka pravili su kuće pravougaone osnove dužine oko šest metara, koristili su posuđe od pečene zemlje oslikane grafitom i mineralnim bojama, služili su alatkama od kamena sa obližnjeg nalazišta Kremenac, zemlju su obrađivali motikama od jelenskog roga a kao alatke su koristili i - bakarna dleta.

 

Velika humska čuka je jedan od važnijih praistorijskih lokaliteta ne samo u Srbiji, nego na celom Balkanu. Dosadašnjim istraživanjima potvrđeno je da je bila naseljena od starijeg bakarnog doba (oko 4.300 godina p.n.e.) pa sve do kasnoantičkog perioda (IV vek), što je skoro 5.000 godina života u kontinuitetu na istom mestu. Malo je takvih višeslojnih lokaliteta na kojima je moguće proučavati odnose između paistorijskih kultura iz različitih perioda

 

 


  • 0

#1146 Constantin

Constantin
  • Members
  • 21,078 posts

Posted 31 August 2017 - 18:52

 
OBRUKALI SE LESKOVČANI: Zvanično najbolji roštiljdžije su Nišlije U SVIM KATEGORIJAMA

rostiljijada-720x434.png?x86553

 

Po prvi put među majstorima roštilja, na takmičenju koje se organizuje po 25. put i nosi ime čuvenog leskovačkog roštiljdžije Miodraga Gligorijevića- Dragija Bureta, nema nijednog Leskovčanina!

Sveukupni pobednik takmičenja je Udruženje ugostiteljskih i turističkih poslenika Niš, a Nišlije su pokupili sve moguće nagrade, sem jedne koja je pripala kuvaru iz Bugarske.

U žiriju tvrde da je konkurencija bila izuzetno jaka i da je takmičenje organizovano na visokom nivou, po strogim pravilima.

 

 


  • 1