Jump to content


Photo

Nova Toyota Corolla


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 dmc_dtc

dmc_dtc
  • Members
  • 50 posts

Posted 05 February 2007 - 16:37

Toyota novu, 10. po redu generaciju svog globalnog bestselera, model Corolla, vec mesecima prodaje u Japanu, a evo sad stize i evropska varijanta. Zvanicna premijera je bila odrzana jos na salonu automobila u Helsinkiju, 30. novembra prosle godine, a prodaja konacno pocinje ovog proleca. Ovih dana su je vozili specijalizovani novinari iz cele Evrope na prezentaciji u Barceloni gde je nedavno odrzana i promocija hatcback verzije koja je dobila novo ime Auris. Corolla je dosad proizvedena u 32 miliona (!) primeraka i predstavlja najbolje prodavani model na svetu. Prva Corolla je inace predstavljena jos 1966. godine a danas se proizvodi u 16 zemalja a prodaje u 140. Iako se u Japanu Corolla sem u sedan varijanti, nudi i kao karavan, u Evropi ce se nuditi samo limuzinska verzija a potpuno je neizvesno da li ce Station Wagon uopste stici u Evropu. Minivan model Corolla Verso ostaje u ponudi ali ga u maju ocekuje redizajn. Model za Evropu se dizajnerski razlikuje od japanske verzije, a upada u oci velika slicnost prednjeg dela ( maska, svetla i branici ) sa jednim drugim Toyotinim modelom tj. modelom Camry za SAD, pa Corolla izgleda kao umanjena verzija istog. Zbog povecane duzine ( sada 4540 mm ) a posebno sirine za 60 mm u odnosu na prethodnika, fabrika obecava vise mesta i komfora za putnike ( ali i dalje nedostaje mesta za kolena pozadi ) uz povecan kvalitet ugradjenih materijala u kabini i povecan kvalitet zavrsne obrade. Naravno ergonomija je vrhunskom nivou. Jedino po ocenama test vozaca, u voznji smeta, odnosno smanjuje preglednost visoka bocna linija automobila koja se dize od prednjeg ka zadnjem delu. Naime ta visoka linija onemogucava vozacu dobar bocni pregled situacije preko desnog ramena a i spoljni retrovizori nisu od vece pomoci. Dakle minus za preglednost. Na polju motorizacije najavljuje se ugradnja 4 motora: 2 benzinca i 2 dizelasa. Motori su naravno isti kao i kod Aurisa. Benzinci su od 1,4 i 1,6 litara zapremine sa 97 odnosno 124KS. Dizelasi su za sada 1,4 D4-D sa 90 KS sa kojim Corolla postize 175 km/h i 2,0 litarski D4-D sa 126 KS ( maksimalna brzina 200 km/h ) a kasnije se ocekuje i 2,2 litarski dizel sa 177KS koji se vec ugradjuje u Auris. Iako su u osnovi i Auris i Corolla napravljeni na istoj osnovi, nisu namenjeni istim kupcima. Dok je Auris sa tvdje podesenim ogibljenjem i nizim tezistem namenjen dinamicnijoj voznji, Corolli sa meksim ogibljenjem vise prija opustena porodicna voznja bez obaranja brzinskih rekorda. I u unutrasnjosti veoma je malo elemenata koji su isti za Auris i za Corollu. Sem zajednickih instrumenata i nekih prekidaca, kabine su prilagodjene razlicitim korisnicima. Kao i kod Aurisa, bezbednost je na visokom nivou pa u Toyoti ocekuju svih 5 zvezdica na EuroNCAP testu. Pitanje cene u Srbiji za sada ostaje otvoreno bar do Salona automobila u Beogradu ( 22.mart-1.april ) gde ce Corolla biti izlozena ali prodaja u nasoj zemlji pocinje tek 15. maja. Nezvanicno se ipak cuje da ce cena za osnovnu varijantu biti povecana za 300 do 500 evra u odnosu na postojeci model Corolle. Cena za 2,0 D4-D sa 126KS na zapadu Evrope iznosi 19500 evra.






http://auto.blog.co....ena-u-barceloni

#2 likota39

likota39
  • Members
  • 456 posts

Posted 05 February 2007 - 20:59

Tesko je naci solidniji auto od Korole: VVT sistem ventila, lanac na ventilima umjesto gumenog kaisa, 160.000 km bez servisa masine (izuzev mijenjanja ulja), izduvnik od nehrdjajuceg lima, niska potrosnja... sve to pravi Korolu toliko popularnom.

Moja zena vozi Matrix sto je Korola ali napravljena kao SUV. Izvanredan motor koji iako ima samo 1.8 l. moze da vuce i povuce kao da ima daleko vise. Nikakvih tehnickih problema koji evo ulazi u cetvrtu godinu vlasnistva. Isti je idealan za srbijansko trziste obzirom na niske troskove odrzavanja i dokazanu trajnost.

#3 Cro-boy

Cro-boy
  • Members
  • 4,466 posts

Posted 05 February 2007 - 23:14

da je Hitler ziv, batalio bi razvoj neunistivog narodnog vozila i kupio licencu za korolu (ustvari, japanci bi mu ju kao saveznici jeftino ustupili) cool.gif

#4 alekos

alekos
  • Members
  • 76 posts

Posted 14 July 2007 - 16:03

Jest' brale mnogo ruzna,ali je best buy ever.