Jump to content


Photo
- - - - -

Saobracajni udesi u Srbiji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
208 replies to this topic

#31 martinj

martinj
  • Members
  • 1,540 posts

Posted 27 September 2006 - 12:32

QUOTE(kovjanic @ 26 Sep 2006, 13:31)
Razmisljam, da li bi se potplacivanje policije moglo izbeci kad bi se policajcima ukinulo pravo na naplatu kazne na licu mesta? Das im knjizicu sa kaznama, pa nek ispisuju koliko hoce! Sta ima on da barata kesom? U svetu, ni vozaci gradskih autobusa nemaju veze sa keshom od karata, a kamoli policija!?


A kako da izbegnes da te pandur zaustavi i ti mu gurnes 10e da zaboravi zasto te je zaustavio?
Ili da ti pandur napise da si napravio prekrsaj, a ti gurnes 10e sudiji za prekrsaje da te ne kazni...

Jedan od nacina je kamera u patrolnim kolima koja bi radila sve vreme dok su kola na duznosti (time bi se kontrolisalo i ponasanje pandura u saobracaju)...

#32 ganzer

ganzer
  • Sleepers
  • 22 posts

Posted 28 October 2006 - 20:12

Iskreno, ma koliko suludo izgledalo, ja mislim da je potrebno da se promene max dozvoljene brzine na putevima u Srbiji i to naviše. U mestima kroz koje prolaze magistralni putevi staviti 70 km/h, kroz centar 40-50 km/h, izvan naselja 100 km/h. Ljudi bi manje kršili, to sam video u Hrvatskoj. Totalno je glupo voziti se po nekom magistralnom putu, recimo kroz Vojvodinu, 80 km/h. Posle par kilometara ti dopi*di i dodaš gas. Isto tako ima sela kroz koje je ograničenje 40 km/h a da ne pričam da znam nekoliko gde je u samom centru 20 km/h iako je ulica prava i široka.

A, što se tiče kamiona koje sam pomenuo, treba im lepo cepnuti putarinu na granici i onda se vi vozite kojim putem hoćete. Naravno da će ići auto-putem.

E, sad, što se tiče podmićivanja policije, to već zavisi od patrole do patrole. Ima stvarno časnih i poštenih policajaca a ima i kretenčina koji će da maltretiraju ljude na biciklu koji voze u papučama na +40 stepeni a kad neko proleti 150 na sat pored njih, samo će da mu mahnu.

#33 mr.bond

mr.bond
  • Members
  • 197 posts

Posted 04 November 2006 - 14:24

Poostriti zakone i uvesti vece kazne.
Nece dovesti do toga da se nesrece uopste ne desavaju , medjutim ce smanjiti broj nesreca u velikom procentu.

#34 master blaster

master blaster
  • Members
  • 4 posts

Posted 04 November 2006 - 21:20

Ova tema me "svrbi" već duže vreme, a naročito zadnjih par meseci jer zbog posla prilično vozim našim putevima. Stanje užasno, neki putevi pretrpani ili propali, kultura vožnje daleko ispod nule, dobar deo kola u najbolju ruku poluispravno, ograničenja besmislena (dve šupe proglasimo za selo i ograničenje 40) a o gradskoj vožnji da i ne govorimo.
Ma koje zakonsko rešenje usvojili neće dati rezultata bez drastične promene pristupa problemu od strane saobraćajne policije. Umesto da na otvorenom putu zauzmu poziciju, izbace radar i deru ljude trebalo bi da patroliraju više i da deru i za preticanje preko pune, neispravnu signalizaciju, ne davanje signala pre skretanja, neispravna vozila... Velika brzina je verovatno čest uzrok nesreća, mada je moje mišljenje da velika brzina samo pogoršava ishode nesreća izazvanih nekim drugim, često bahatošću ili vozačkom nekulturom ili neznanjem, uzrokom. Rešenje problema neće biti naplata kazni od 3 ili 5 hiljada zato što je neko vozio 70 na delu gde je ograničenje 50, a realno je put projektovan i za dosta veće brzine.
Za vozila starija od deset godina treba uvesti obaveznu registraciju i tehnički pregled svakih 6 meseci, gospoda koja određuju ograničenja przine bi trebalo malo da pogledaju kako je to rešeno u npr. Nemačkoj, gde nije retkost da vidite u koloni iza kamiona na regionalnom putu i "besna" vozila kako idu 80-90 na sat bez preticanja i po sat vremena jer to nije isto kao i 50 na delu puta gde za to ne postoji smisleno obrazloženje.
Sve u svemu ne postoji prosto rešenje komplikovanog problema.

#35 ganzer

ganzer
  • Sleepers
  • 22 posts

Posted 15 November 2006 - 20:33

U nedelju ujutro, oko 01:45 se kod mog sela dogodio udes u kome je poginuo jedan 21-godišnjak, a dečko od 17 god, koji je bio suvozač je u komi. Izleteli su s puta u duploj krivini, koje su skoro pa od 90˚ koja je totalno besmislena u ovoj ravnici!

Na drugom ulazu u selu se nalazi slična krivina gde, ako ne uspete da uđete u nju kako treba imate svega pola metra sa jedne i sa druge strane do prvih kuća. Posle nekoliko tragičnih i katastrofalnih udesa je postavljen semafor sa trepćućim žutim i ograničenje na 30 km/h. A, ovo je inače magistralni put Novi Sad-Odžaci-Sombor, tako da ovuda dnevno prođe na hiljade šlepera, automobila i autobusa, i niko ne vozi 30.

I sad, pre sat vremena se desila saobraćajka kad je automobil naleteo na neosvetljen traktor, na oko 100 m od moje kuće. A, usput, u tom delu ulice već tri nedelje ne radi ulična rasveta i mogu reći da sam zamalo i ja podleteo pod berač za kukuruze pre neki dan. Ovo je samo kod mene za nedelju dana, a gde je cela Srbija?! U Hrvatskoj je bilo slično pre par godina, ljudi su odjednom bili u mogućnosti da kupuju bolje automobile a putevi blaga jeza. Isto se to dešava kod nas. Samo su kod nas putevi KATASTROFA a vozačka kultura -1000. tu se mi razlikujemo od pomenutih Nemaca, mi smo go*na za volanom!

#36 Kobayashi

Kobayashi
  • Members
  • 252 posts

Posted 17 November 2006 - 17:03

QUOTE(ganzer @ 15 Nov 2006, 19:33)
U nedelju ujutro, oko 01:45 se kod mog sela dogodio udes u kome je poginuo jedan 21-godišnjak, a dečko od 17 god, koji je bio suvozač je u komi. Izleteli su s puta u duploj krivini, koje su skoro pa od 90˚ koja je totalno besmislena u ovoj ravnici!

Na drugom ulazu u selu se nalazi slična krivina gde, ako ne uspete da uđete u nju kako treba imate svega pola metra sa jedne i sa druge strane do prvih kuća. Posle nekoliko tragičnih i katastrofalnih udesa je postavljen semafor sa trepćućim žutim i ograničenje na 30 km/h. A, ovo je inače magistralni put Novi Sad-Odžaci-Sombor, tako da ovuda dnevno prođe na hiljade šlepera, automobila i autobusa, i niko ne vozi 30.

I sad, pre sat vremena se desila saobraćajka kad je automobil naleteo na neosvetljen traktor, na oko 100 m od moje kuće. A, usput, u tom delu ulice već tri nedelje ne radi ulična rasveta i mogu reći da sam zamalo i ja podleteo pod berač za kukuruze pre neki dan. Ovo je samo kod mene za nedelju dana, a gde je cela Srbija?! U Hrvatskoj je bilo slično pre par godina, ljudi su odjednom bili u mogućnosti da kupuju bolje automobile a putevi blaga jeza. Isto se to dešava kod nas. Samo su kod nas putevi KATASTROFA a vozačka kultura -1000. tu se mi razlikujemo od pomenutih Nemaca, mi smo go*na za volanom!


Krivina -Pa neznam sta ocekujes, da isprave sve krivne pa da 'baja' moze da 'pitschi' 200Kmh i tako da uleti u selo i napravi pokolj?

21 godina- U svim zemljama ovo je populacija koja pravi najvise sranja. Ovih dana menjam osiguranje za auto (u Nemackoj) jedno od glavnih stavki koja ti moze podici cenu osiguranja je koliko godina imas ti i koliko namladji potencijalni vozac u porodici.

Krivina 2. 'Ako ne uspete da udjete' sta ti imas da ulazis!? Jebote prikocis. Ne samo vozi Mischko

Btw, na ulazu u svako selu Nemackoj imas ovo:



50kmh tolerancija 5 Kmh, preko toga dobijes cestitku na kucnu adresu.

Inace kultura voznje u nemackoj se razvijala udarcima po dzepu, ne samo od strane policije nego i osiguranja. Pokusaj da opizdis nekog pijan, recimo MB S klasu ili napravi lancani sudar, a osiguranje te od***, placas stetu sam. Napravi vise sudara (trezan), prvo ti raste premija osiguranja, posle nijedno osiguranje nece da te osigura....

Berac kombajn... To sto ne radi ulicna rasveta ne opravdava neosvetljen berac-kombajn. Moj dobar prijatelj je poginuo pre 10 godina tako sto je na otvorenom putu sa 80-100 naleteo na neosvetljenu traktorsku prikolicu sa senom ( seno slabo reflektuje svetlo) . Matrom cici na traktoru (70+godina) to je vec bio N-ti slucaj. Na kraju nije ni optuzen.

Putevi kod nas jesu katastrofa , ali bilo bi jos gore kada bi svi imali super kola i vozili po autoputevima kao sto sto recimo nemacki.
Jbt, nemacka je poznata po zastojima (stau) na autoputevima, znaci imas 3 trake+zaustavna, 3 trake pune, sve tri kolone stoje, zaustavna zvrji prazna. predstavi tu sliku sebi u srbiji !

Dokle god ljudi budu psovali krivine i ko je tu postavi, a ne kocili pred istim, nece ici na bolje.

#37 Zaje

Zaje
  • Members
  • 97 posts

Posted 27 November 2006 - 09:19

Da Kobayashi, potpuno si u pravu.

Evo juče u Srbiji potpuno lud dan. Pijani klinac sa Golfom sa 150 na sat se u Savskoj zakucao u parkirani vagon. Besni vozač BMW usmrtio troje kod Pančeva. Visoki pandurski oficir usmrtio pešaka službenim autom.

Dokle tako?

Kazne i kontrola pomažu, ali ništa se bitno neće promeniti dok se taj problem ne postavi kao državni prioritet. To znači da se više radi na edukaciji i podizanju svesti stanovništva!

#38 Zaje

Zaje
  • Members
  • 97 posts

Posted 27 November 2006 - 11:08

Evo kako to npr. rešavaju Danci tj. Dankinje:



tongue.gif tongue.gif tongue.gif

#39 martinj

martinj
  • Members
  • 1,540 posts

Posted 28 November 2006 - 02:33

Batine... I to uz direktan TV prenos...

250 po turu za prvi prekrsaj i 2x vise svaki sledeci put + trajno oduzimanje vozacke i tetovaza na celu...

Jedini nacin da se srbi uvedu u red...

#40 Ms Morrissey

Ms Morrissey
  • Members
  • 53 posts

Posted 29 November 2006 - 15:14

OK, mala digresija, ne znam da li je vec spominjano, trazila sam ali ne nadjoh, pa da ne otvaram drugu temu...
imala sam saobracajku u Beogradu pre par meseci, krivicom drugog vozaca (zakucao se u red zaustavljenih vozila, gde sam ja imala tu nesrecu da budem na kraju reda).. izasla policija, zapisnik, osiguranje, procena, sve po jus-u, naplata stete putem njegovog osiguranja, sve ok
ja sam bila lakse povredjena (vrat) i otpustena sam sa urgentnog centra sa preporukom lekara specijaliste (neurologa i ortopeda) u kojoj je pisalo da moram da mirujem 2 sedmice, da uzimam lekove itd.
imam li ja pravo od njegovog osiguranja da trazim nadoknadu i za povredu? kako uopste to funkcionise kod nas?

#41 beeva

beeva
  • Members
  • 440 posts

Posted 12 December 2006 - 01:47

ne znam da li si dobila odgovor vec na ovo pitanje ali po zakonu mislim da imas pravo da trazis odstetu za bio koju povredu materijalne,psihicke i fizicke vrste

#42 beeva

beeva
  • Members
  • 440 posts

Posted 12 December 2006 - 01:57

nije ''mislim'' vez znam da imas samo ne znam kako rjesavanje istog tog kod nas praktikuju osig.kuce i u krajnjem slucaju sudovi

#43 Ms Morrissey

Ms Morrissey
  • Members
  • 53 posts

Posted 16 December 2006 - 11:12

QUOTE(beeva @ 12 Dec 2006, 01:57)
nije ''mislim'' vez znam da imas samo ne znam kako rjesavanje istog tog kod nas praktikuju osig.kuce i u krajnjem slucaju sudovi


u pravu si, podnela sam zahtev osiguravajucoj kuci (njegovoj, ne mojoj) i upravo ga razmatraju.. ono sto me iznenadilo je to da, cak i ako nisi povredjen, imas pravo traziti nadoknadu za pretrpljeni strah.. koliko sam shvatila, retko takvi slucajevi dospevaju na sud, ti napravis zahtev, njihov vestak ga razmotri, i potvrdi ili eventualno umanji za neki iznos, i to se isplacuje u roku od 2 sedmice... videcemo

#44 beeva

beeva
  • Members
  • 440 posts

Posted 18 December 2006 - 17:02

Da,imas pravo i za naknadu za pretrpljeni strah.Samo je problem,kod ocjenjivanja odstete prilikom istog kako utvrditi iznos straha i odstetu proizaslu iz istog.Zvuci smijesno ali je tako.I ne znam da li osig.kuce imaju fiksan(okvirni) iznos prilikom isplacivanja ili uzimaju u obzir tezinu saobracajke i sl.
Cak i porodica poginulog u saobracajci moze da tuzi stranku za strah,da trazi pare za sahranu i sl.Sve to podlijeze pravnom procesiranju samo eto kazem ti nisam siguran kako to kod nas rade osig.kuce jer je u toj oblasti divljina jos uvijek.

#45 dejannis

dejannis
  • Members
  • 23 posts

Posted 14 January 2007 - 15:56

Pogledajte tipican sudar u BGDu.
Juzni bulevar & Maksima Gorkog jugic se prestrojio da skrene levo u MG, a Taxista sa parkinga pokusava da se ukljuci levo ispred autobusa...

Attached File  12_01_07_1612.jpg   28.38KB   148 downloads