Jump to content


Photo
- - - - -

Saobracajni udesi u Srbiji


  • Please log in to reply
145 replies to this topic

#1 okisale

okisale
  • Members
  • 36 posts

Posted 27 August 2006 - 10:53

Sta mislite o sve cescim vestima da se na nasim putevima na skoro svakih 24 sata desi i do 200(dvesta)saobracajnih udesa? innocent.gif
Imate li ideju :
-koji je razlog?
-sta uciniti?
-sta vi licno cinite za bolju klimu u saobracaju?

#2 Zaje

Zaje
  • Members
  • 97 posts

Posted 27 August 2006 - 11:14

S tim u vezi vec postoji tema na ovom forumu u poglavlju POLITIKA.

Inace, ja licno mislim da je to problem kome se paznja posvecuje samo kada dodje do neke jezive saobracajke kao sto je bila ova kod Beske, a time bi mediji trebalo da se bave mnogo vise. Citao sam u Blicu pre neki dan da se vise strada samo u Poljskoj i Turskoj, a da se u Britaniji strada deset puta manje nego u Srbiji.

#3 Trn

Trn
  • Members
  • 8,610 posts

Posted 27 August 2006 - 19:08

Jedna ideja.

#4 balu

balu
  • Members
  • 896 posts

Posted 01 September 2006 - 04:30

Razloga ima povise:

1. Losi (drcni) vozaci, bez vozacke etike.
2. Alkohol.
3. Gomila starih, opasnih automobila.
4. Losi putevi.

Stvar se moze popraviti kaznama i osiguranjem. Bar je to tako ovde u Kanadi, a verujem i u ostalim razvijenim zemljama. I to funkcionise vrlo efikasno. Kada dodjes da registrujes auto prvo ti provere da li imas neplacenih kazni. Tek kada to namiris mozes da produzis registraciju.

Za hvatanje u prebrzoj voznji pored kazne dobijas i kaznene poene. Ako si uhvacen tri puta u prebrzoj voznji (10-30km/h preko ogranicenja), u tri zadnje godine (bar tako je u British Kolumbiji), to je 9 poena i osiguranje ti skace 10%, nema veze sto nisi izazvao saobracajku. Ako si dobar, celu sledecu godinu, osiguranje se smanjuje, ali samo 5%. Ako si pak izazvao udes osiguranje ti odmah skace 10-40% zavisno od visine stete. Znaci stalno te udaraju po dzepu.

Recimo da je jedno "normalno" osiguranje prosecnog auta (obavezno, kasko, osiguranje putnika, vetrobranskog stakla, protiv vandalizma, idimi-dodjimi, sa obaveznim ucescem od 300 dolara), 180 dolara mesecno (kada placas na rate). Elem 40% je 72 dolara mesecno i jos ti treba 8 godina da se spustis na nulu. Znaci za jednu saobracajku u toku 8 godina platis osiguranju, dodatno, oko 3.400 (ako sam dobro sracunao). To je jedna vrlo pristojna neto plata manje (da bi imao neto 3.400 bruto treba da ti je 5.000 mesecno, odnosno 60.000 godisnje).

Po pitanju alkohola su isto vrlo rigorozni. Osiguravajuca drustva placaju pandure da rade nocu petkom, subotom, nedeljom i prave kontrole. Poredja se njih troje-cetvoro pandurskih kola sa ukljucenim trepcucim svetlima i suze ulicu samo na jednu traku. Tu te lepo uspore pa i zaustave. Dobrovece, dobrovece. Gde ste bili, sta ste radili? Da li ste pili? Koliko? Kada? Dunite. Izvolte iz kola. Dajte dozvolu. Za to ne znam bas kolike su kazne i na koliko se oduzima dozvola, ali sigurno su pozamasne. Uzgred budi receno najmanja kazna za recimo prekoracenje brzine od 10-30 km/h je 120 dolara.

Takodje su poostrili i polaganje ispita za pocetnike (klince). Prvo polaganje je za privremenu dozvolu, pa ako polozis i u sledecih godinu dana nemas ni jedan prekrsaj, polazes po drugi put, sto traje i citav sat.

I pored svega toga ima nesreca i gine se, ali znatno manje.

Lep pozdraU.

#5 dig_chohano

dig_chohano
  • Banned
  • 617 posts

Posted 01 September 2006 - 07:43

Koliko sam gledao neke statistike, u preko 50% udesa učestvuju tzv. "profesionalni vozači" (kamiondžije, taxisti, autobusdžije...). Kad bi policija malo tu bandu kultivisala, a usput i oduzela jedno 321684 vozačkih dozvola od raznih, jedva punoletnih Lauda, mislim da bi broj saobraćajki drastično pao.

#6 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 17,516 posts

Posted 01 September 2006 - 21:38

U Češkoj od 1.7. važi novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji je bio u parlamentu u raznim verzijama skoro dve godine. Suština ovog zakona je u represiji, uvodi se sistem bodova, tj. za 12 bodova oduzimanje vozačke dozvole na godinu dana, kazna 50.000 CZK (prosečna plata je 20.000 CZK) i ponovno polaganje ispita, povećanje svih kazni. Danas je najmanja kazna na ulici 1500 CZK, policajac može da ti da do 10.000, ostalo ide kod sudije. Za crveno svetlo imaš 5 bodova, za alkohol 3-7 bodova. Novo je i to da se vozi cele godine sa upaljenim svetlima i još neke sitnice. Ovde je uvek bila potpuna zabrana alkohola, znači 0 promila, što je jako dobro, posebno kad se uzme u obzir da se ovde dosta pije.

Rezultat ove promene je da su za prvi letnji vikend poginule samo 2 osobe. U ranijim godinam, (otprilike poslednjih 10 godina) za ovaj vikend je bilo izmedju 18-25 mrtvih na putevima. Odjednom su počeli da se poštuju propisi. Znači može, samo treba po džepu i to oštro.

PS. toleriše se prekoračenje dozvoljene brzine 10%.

#7 beeva

beeva
  • Members
  • 440 posts

Posted 02 September 2006 - 08:48

vec sam pisao o ovoj temi na politici...nisu problem kamiondzije i autobusdzije..vecina njih posebno u medjunarodnom saobracaju predstavljaju vrh kvaliteta voznje.Problem je u bossovima koji salju na jednu rutu manji broj vozaca od predvidjenog i to izaziva umor,pad koncentracije i sl.Kada se tome doda ruta kroz nasu zemlju,posebno dio SU-BG nesrece su neizbjezne.
Kazne i to rigorozne u paketu sa poostravanjem kontrole rada auto-skola trebaju dati rezultate.
Inace svi zakoni u vezi saobracaja koji su donesene nedavno sirom centralne i istocne evrope su isti manje vise.
U BiH je mjesec dana bio probni termin.U MUP-u su se mogle naci male skripte sa najbitnijim osnovama.

#8 nesha taxista

nesha taxista
  • Members
  • 676 posts

Posted 03 September 2006 - 09:17

QUOTE(okisale @ 27 Aug 2006, 11:53)
Sta mislite o sve cescim vestima da se na nasim putevima na skoro svakih 24 sata desi i do 200(dvesta)saobracajnih udesa? innocent.gif
Imate li ideju :

-sta vi licno cinite za bolju klimu u saobracaju?

Vozim pazljivo koliko mogu, 3 saobraćajne nezgode, pri čemu sam samo za jednu kriv stvarno nije puno za 20 godina i 1100000 km na autu i kamionima. A i tu niko nije bio povredjen, a i kola su bila tako silno oštećena da su posle normalno nastavila put.

#9 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 03 September 2006 - 14:59

QUOTE(balu @ 1 Sep 2006, 05:30)
Razloga ima povise:

1. Losi (drcni) vozaci, bez vozacke etike.
2. Alkohol.
3. Gomila starih, opasnih automobila.
4. Losi putevi.



Greska u redosledu a sa ostalim se manje vise slazem. Najveci problem su losi putevi. Nismo na vreme poceli sa izgradnjom boljih i kvalitetnijih saobracajnica dok je auto industrija mnogo napredovala. Nasi putevi nisu pravljeni za vece brzine od 60km/h pa je sasvim logicno da pojavom boljih i brzih automobila dolazi do fatalnih gresaka i kod profesionalnih vozaca.

Kazne nisu jedino resenje. Potrebo je obnavljati puteve, branike, jasnu i kvalitetnu signalizaciju kao i redovne medijske kampanje. Ostalo dolazi vremenom. Sva moderna drustva su prosla taj period i svako od njih je veoma brzo shvatilo da se kaznama samo momentalno utice na savest vozaca. Konacno, bilo bi dobro traziti na uvid gde se odliva novac od tih kazni? Da li barem jedna trecina ide na izgradnju ili poboljsanje kriticnih deonica? Ukoliko se na nekom delu puta (npr.NS-BG) desavaju veoma cesti udesi potrebna je hitna intervencija na istoj ali ne samo od strane policije vec i od drzave adekvatnim resenjem, odnosno tehnickim resenjem posle kojeg vozaci nece moci tek tako koristiti pomocnu traku kao glavnu.

Jednom sam u Kanjonu Moraca morao maksimalno kociti kako ne bih udario coveka sa porodicom iz suprotnog pravca. Zaustavili smo se celo u celo na manje od jednog metra dok su dva slepera koje je on pokusavao preteci lagano nastavila voznju. Iza mene je stalo jos nekoliko automobila. Izasao sam i pitao ga gde se uputio sa svojim Yugom, pretpostavljam suprugom i detetom? Covek je pobledeo.

Ta deonica je mnogo dobro poznata kao izuzetno opasana i sto je najgore svaki vozac koji kroz nju prolazi to mnogo dobro zna. U cemu je onda problem? U lose organizovanom saobracaju u toku sezone kao i u strpljenju sofera. Ovaj gospodin kojeg sam, da nisam imao dobar auto i abs (A6) sigurno hteo udariti je isto to znao ali je zbog nestrpljenja odlucio preticati dva slepera na delu gde je puna linija. I sta sad? Kazna? Ko da mu udari kaznu? Ja? Poludeli vozaci iza mene zbog zastoja?

Ko?

Niko.

Karatkter ljudski se ne menja. Njega je moguce samo blago korigovati odnosno prilagoditi sebi, u ovom slucaju drustvu.

U konkretnom slucaju je drzava ta koja treba da omoguci alternativu velikom broju slepera u toku sezone, ili bar odredi vreme kada mogu proci kroz kriticne zone. Zauzvrat svakom putniku u nekom obliku kampanje (brosure na prilazima kriticnim zonama, zaustavljanje od strane policije i usmeno upozorenje, veci broj signalizacija kao i tabli na kojima se ucitava brzina) jos jednom podvuci kolikim se rizicima izlaze ukoliko se odluci na krsenje pravila saobracaja. Lica koja i pored toga naprave prekrsaje na ovakvim i slicnim deonicama jednostavno proglasiti nesposobnim za posedovanje vozacke dozvole na odredjeno vreme.

Novcane kazne su samo trenutno resenje.

#10 Mashinovodja

Mashinovodja
  • Members
  • 2,432 posts

Posted 04 September 2006 - 15:20

QUOTE(balu @ 1 Sep 2006, 05:30)
Razloga ima povise:

1. Losi (drcni) vozaci, bez vozacke etike.
2. Alkohol.
3. Gomila starih, opasnih automobila.
4. Losi putevi.

Ovde fali još:

5. Loša policija koja loše ili nikako ne radi svoj posao. Delimično zbog obične srpske aljkavosti i murdarluka, ali i zbog korupcije, kao i zbog straha od "jakih faca". Svi smo mi videli kako se ponaša saobraćajac kada vidi divljanje skupog džipa ili Audija s 4-cifrenom registracijom.

Tačka #1 je između ostalog i posledica činjenice da svaka šuša u Srbiji može da nabavi neku polovnu krntiju i da na nju stavi znak "auto škola". Možda grešim, ali izgleda da niko ne kontroliše kvalitet "nastave" u tim školama. Mislim da postoje nekakve licence za auto škole, ali izgleda da jednom dobijena licenca važi praktično zauvek, kakve god gluposti pravili. Recimo, na Novom Beogradu je sasvim uobičajeno da auto škola sa učenikom napravi polukružni zaokret na semaforiziranoj raskrsnici! Ako taj učenik to radi sa instruktorom, šta će ga sprečiti da to radi i kasnije kada dobije (kupi) dozvolu?
QUOTE
Stvar se moze popraviti kaznama i osiguranjem. Bar je to tako ovde u Kanadi, a verujem i u ostalim razvijenim zemljama. I to funkcionise vrlo efikasno. Kada dodjes da registrujes auto prvo ti provere da li imas neplacenih kazni. Tek kada to namiris mozes da produzis registraciju.

Verujem da bi to bila prava stvar i za nas, kad bi se dosledno sprovodilo. E, ali kod nas svako ima kuma, koji ima ortaka, čiji rođak... itd, nastavak već pogađaš.
Za sproveđenje i efikasnost bilo kakve represivne mere potrebna je profesionalna, efikasna, nezastrašena i samo razumno korumpirana policija. Toga u Srbiji nema i ne verujem da će skoro biti. Setimo se samo epizode s Veljom Ilićem i saobraćajcem.

#11 Mashinovodja

Mashinovodja
  • Members
  • 2,432 posts

Posted 04 September 2006 - 15:36

QUOTE(dig_chohano @ 1 Sep 2006, 08:43)
Koliko sam gledao neke statistike, u preko 50% udesa učestvuju tzv. "profesionalni vozači" (kamiondžije, taxisti, autobusdžije...).

Da, ali oni i prave znatno više kilometara od neprofesionalnih vozača, pa je samim tim i veća verovatnoća da skrive neku nesreću.
QUOTE
Kad bi policija malo tu bandu kultivisala, a usput i oduzela jedno 321684 vozačkih dozvola od raznih, jedva punoletnih Lauda, mislim da bi broj saobraćajki drastično pao.

Raspored broja udesa po starosnim kategorijama i dužini vozačkog staža pokazuje da baš te "jedva punoletne Laude" imaju najviše statističke šanse da naprave neko ozbijnije njesra u prve tri godine od dobijanja dozvole.
Zato nije slučajno da u sve većem broju zemalja novi vozači nemaju isti status, ni prava kao oni iskusniji. Ili se barem sprema novo zakonodavstvo u tom pravcu. Takvo nešto bi svakako trebalo uvesti i kod nas jer stvarno nema šanse da klinac koji stekne dozvolu posle 30-tak sati obuke može da vozi sa istom veštinom i reaguje na siti način u slučaju problema kao neko ko ima dozvolu i redovno vozi već nekoliko godina.

#12 Nicol

Nicol
  • Members
  • 751 posts

Posted 04 September 2006 - 18:09

QUOTE(okisale @ 27 Aug 2006, 10:53)
-sta vi licno cinite za bolju klimu u saobracaju?

koristan algoritam u hitnoj je ovaj
1-primiš dojavu od policije da je saobraćajka na autocesti
2-provjeriš u kojem smjeru autoceste se nesreća stvarno dogodila
3-krećeš
ph34r.gif

#13 voja i

voja i
  • Members
  • 3,917 posts

Posted 04 September 2006 - 19:40

ma koliko meni bila nesimpaticna, cinjenica je da je vozacka dozvola "na bodove" ovde mushki odradila posao.

127 mrtvih manje (20%) na spanskim putevima od uvodjenja bodova (u periodu 1/7-30/8) u odnosu na 2005.

#14 Bolle

Bolle
  • Members
  • 4 posts

Posted 04 September 2006 - 20:20

Kao prvo Srbija je medju najezbednijim zemljama sto se saobracajnih nezgode tice, kako su danas rekli u vestima B92. Najveci krivci su auto skole, posto ih ima gomila, spustaju cene usluga a da bi bili rentabilni drze malo casova i napaljene klince pustaju na put bez trunke znanja o saobracaju. Onda putevi, zer ne mislite da je interesantno to sto je u Nemackoj u cak 15% nezgoda krivac za nastalu saobracajku je put, a u Srbiji samo 2%, malo nelogicno. Nikako nije resenje da uvode drasticne kazne za vozace, garantujem da ce biti isto i posle novog zakona. Pandurima i drzavi je najvaznije da puni budzet, jer siguno ne misli na moju bezbednost kada me uhvati da na auto-putu vozim 95km/h gde je ogranicenje 80 km/h, posle "auto-komerca" prema gradu i onda me pusti sa 600 din. kazne kao opomena.

U svakom slucaju sam popizdeo zbog novog zakona, iako do sada nikada nisam platio nijednu kaznu u saobracaju, najbolje da jednostano zabrane da se voze kola, da svi idemo pesice ili bicikom a oni imucniji kupe lepo konjica i krstare silikonskom dolinom.

mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif :angry

#15 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 17,516 posts

Posted 04 September 2006 - 20:58

Sveža statistika iz CZ, vikend 2.-3. 9., poslednji pred početkom školske godine, 0 mrtvih! Prvi put za poslednjih 38 godina. Bodovi funkcionišu.