Jump to content


Photo

Lou kost avio-kompanije u Srbiji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
668 replies to this topic

#121 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 06 September 2006 - 11:01

Dare, hvala na konstruktivnom postu.

Možda ću biti dosadan: kad će Centavia (konačno) da poleti kao low cost?

Oni su nešto pričali o jeseni kao početku letova, ali koliko vidim i dalje ganjaju ove čartere (2xdnevno).
Nema ni početka prodaje karata na netu (GW je prodavao karte 4-5 meseci pre prvog leta). Da li to znači da njihovo low cost poslovanje neće skoro?

(jel ofarban 2. avion?)

Svakako će Centavia biti (ako ikada poleti) veliko osveženje za srpsku avijaciju.

#122 dare...

dare...
  • Members
  • 2,008 posts

Posted 06 September 2006 - 16:57

QUOTE(miloos @ 6 Sep 2006, 12:01)
Dare, hvala na konstruktivnom postu.

Možda ću biti dosadan: kad će Centavia (konačno) da poleti kao low cost?

Oni su nešto pričali o jeseni kao početku letova, ali koliko vidim i dalje ganjaju ove čartere (2xdnevno).
Nema ni početka prodaje karata na netu (GW je prodavao karte 4-5 meseci pre prvog leta).  Da li to znači da njihovo low cost poslovanje neće skoro?

(jel ofarban 2. avion?)

Svakako će Centavia biti (ako ikada poleti) veliko osveženje za srpsku avijaciju.


Pravo da ti kažem nemam pojma... Od radnika Centavije znam samo jednog kapetana i jednog inžinjera-menadžera, ali ih nešto ne viđam...

Oba aviona su parkirana na B poziciji aerodroma, ali ih nešto nisam zagledao... Predpostavljam da je i drugi ofarban...

Uglavnom stoje i tu i tamo odrade neki čarter... dry.gif

#123 dare...

dare...
  • Members
  • 2,008 posts

Posted 06 September 2006 - 17:13

QUOTE(lucidan @ 6 Sep 2006, 10:58)
Dare, posto vidim da si u avio-struci, jel znas mozda da li negde kod nas mogu da se nabave neke knjige o marketingu i management-u aviokompanija? Interesuje me to, pa bih malo da citam, a i nije lose kao tema za diplomski...


Ha, ha.... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif To kod nas na Srpskom nećeš naći...

Kod nas su sve sami samouki menadžeri sretni što je JAT bio monopolska firma, i pravilno partijski nastrojeni...

Elem, Megatrend univerzitet u BGD je organizovao postiplomske studije na tu temu što je vrlo lepo i iskreno se nadam da će ti kadrovi naći svoje uhlebljenje na Srpskome Nebu...

Znači literaturu i informacije koje tražiš možeš pronaći na Megatrend Univerzitetu u BGD (Ne sviđa mi se faca onog njihovog direktora-nekako se ljigavo, izveštačeno smeši, ali mi svi smerovi i organizacija tog univerziteta deluju ozbiljno i dobro osmišljeni... I cene su prihvatljive...)

To je to!

2 draganče
Tokom letnje sezone trećina putnika ka Tivtu su majke sa decom i bebama naravno... Svaki avion ima po par korpi kutija za bebu, ali se one uglavnom ne upotrebljavaju.
Predpostavljam da ti misliš na onu sedelicu-ležalicu za bebe sa kajšićima koju nosaš sa sobom u kući i van kuće...
Ne to nema u Jatovim avionima što roditelje ne sprečava nose i u avion (kabinu)unose svoj primerak te ležo-sedalice za bebe. Inače velika kolica se na pisti rasklapaju i idu u kargo odeljak.

#124 lucidan

lucidan
  • Members
  • 72 posts

Posted 06 September 2006 - 22:15

QUOTE(dare... @ 6 Sep 2006, 17:13)
Ha, ha....  laugh.gif  biggrin.gif  laugh.gif To kod nas na Srpskom nećeš naći...

Kod nas su sve sami samouki menadžeri sretni što je JAT bio monopolska firma, i pravilno partijski nastrojeni...

Elem, Megatrend univerzitet u BGD je organizovao postiplomske studije na tu temu što je vrlo lepo i iskreno se nadam da će ti kadrovi naći svoje uhlebljenje na Srpskome Nebu...

Znači literaturu i informacije koje tražiš možeš pronaći na Megatrend Univerzitetu u BGD (Ne sviđa mi se faca onog njihovog direktora-nekako se ljigavo, izveštačeno smeši, ali mi svi smerovi i organizacija tog univerziteta deluju ozbiljno i dobro osmišljeni... I cene su prihvatljive...)

To je to!




Nisam ni sanjao da postoje knjige na srpskom, vec mozda neke strane da se nabave..Pogledao sam ovo za Megatrend, 5000 eur, ali deluje mi da je vishe kao neki kurs (cak ne moras ni da imas zavrsen fax pod obavezno, dovoljno je radno iskustvo), nego ozbiljne studije, citaj-da se brzo mazne lova..Koliko sam uspeo da ischachkam na netu (posto na site-u Megatrenda detaljno nema), to je program koji organizuje Corporate Visions institute, a Royal Roads University iz Kanade samo izdaje diplomu..Taj kurs se svuda radi virtuelno, jedino u BG dolaze predavaci na mozda 20-tak dana, pa posle uchis sam..U svakom sluchaju provericu sutra, direktno sa Megatrendom, da li je to bas sve ovako kako mi se cini..

#125 dare...

dare...
  • Members
  • 2,008 posts

Posted 07 September 2006 - 13:11

Znaš kako Jat je pre godinu dve zapošljavao oko 200 pravnika i 200 inžinjera, a Verujem da ih toliko nema ni Vrhovni sud ni Kejp Kenedi...

Sasvim je logično da se u toj cifri upeca 30-tak ribica željnih postdiplomske diplome za vazduhoplovni menadžment... Dopisni kurs za 5000evrića... Cijena prava sitnica... sad.gif

Ja kada sam mislio na prihvatljive smerove i cenu, gledao sam na prvu godinu studija tražeći nešto interesantno za svoju decu... (školarine su blle reda veličine od 1000-1200 evra godišnje.)

#126 dare...

dare...
  • Members
  • 2,008 posts

Posted 09 September 2006 - 12:44

Evo kad je doteralo cara do duvara... Zabrinuli se i piloti JAT-a... Do sada im je velika plata zapušavala usta... Ali Low Cost + Lufthansa su ih polako priterali uz zid...


09.09.2006.GOD. PROGLAS SINDIKATA PILOTA JAT-A

PROGLAS

Poštovane kolege,


Obraćamo Vam se u odlučujućem trenutku za našu kompaniju kada se donose odluke od kojih će zavisiti opstanak JAT-a.
Situacija je tako složena da moramo svi zajedno učiniti napor da se ujedinimo oko programa, koji će omogućiti našoj kompaniji da pokaže punu snagu i opstane u uslovima najoštrije konkurencije. Ipak, smatramo da, pre svega, treba da se oslobodimo unutrašnjih problema.
Očigledno je da na urušavanju vrednosti JAT-a, već nekoliko godina, radi udružena kriminalna grupa koja je finansirana od strane konkurentskih kompanija. Sve bi ličilo na uobičajenu konkurenciju da članovi te grupe nisu ujedno stalno zaposleni u našoj kompaniji, kao i u određenim ministarstvima i upravi za civilnu plovidbu. Možda će, za određene članove ove kriminalne grupe, biti teško skupiti dokaze, ali i sama činjenica da mi možemo da ih prepoznamo dovešće do rezultata.

Nije tajna da je najveća vrednost naše kompanije u pravima za linije koja imamo kao nacionalni prevozilac. Od 2001.g. do danas potpisano je nekoliko štetnih ugovora za JAT i Republiku Srbiju. Očigledno je, sa današnje tačke gledišta, da je tu najviše profitirala kompanija Lufthansa koja je uspela da osvoji 70% tržišta tranzitnih putnika za Ameriku. Ova kompanija poseduje uredne dozvole za letenje, ali je zanimljivo da su dozvolu za noćenje na beogradskom aerodromu dobili od tadašnjeg ministra za saobraćaj i veze. Samo ova činjenica obezbeđuje Lufthansi prioritet u odnosu na sve druge kompanije...

Dalji tekst na www.yalpa.org sajtu udruženja pilota...

#127 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 09 September 2006 - 13:18

QUOTE(dare... @ 9 Sep 2006, 12:44)
Sve bi ličilo na uobičajenu konkurenciju da članovi te grupe nisu ujedno stalno zaposleni u našoj kompaniji, kao i u određenim ministarstvima i upravi za civilnu plovidbu. Možda će, za određene članove ove kriminalne grupe, biti teško skupiti dokaze, ali i sama činjenica da mi možemo da ih prepoznamo dovešće do rezultata. 


da se nisi prepoznao? tongue.gif
šala.
u tom textu piše da je wizzair BEG-London gotova stvar... samo što nije?

Ne znam šta da mislim o ovom njihovom textu.
Verovatno su u pravu što se tiče većine stvari, ali na sve gledaju iz njihove perspektive. Gde je tu interes građana, koji inače kao poreski obveznici velike pare izdvajaju na JAT?

#128 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 09 September 2006 - 14:41

QUOTE(miloos @ 5 Sep 2006, 08:44)
dva aviona. Centavia ima 2 aviona. do sada prevezla 12000 ljudi (info sa sajta)

naravno da su ozbiljna zemlja kada se se tržišno opredeljuju: ne odnose se prema EL Al-u kao prema Nacionalnoj Kompaniji, već kao prema jednoj najobičnijoj kompaniji, koja je ravnopravna sa drugim. Znači tender: cena i razgranata mreža (takvu mrežu El Al sigurno nema).

I manite se već tih gluposti "počinju sa 1/2 aviona", "igraju se avio kompanija".... Jel treba u startu da kupi 20 Dreamliner-a da bi bio ozbiljna kompanija?
Sa koliko je aviona (i  to kakvim  rolleyes.gif ) počeo O Liri aka Ryanair?

A gde sam ja napisao da moraju da KUPE avion? Avioni mogu i da se iznajmljuju. Ryanair je kako reče Dare počeo sa jednim avionom, a onda je iznajmljivao druge, kupovao treće, i vidi danas.

A Centavia je iznajmila dva, i misli da će sa istim moći da leti na 500 destinacija. E, to neće ići.

A koliko je tržišno da izabereš za letenje vladinih službenika kompaniju kao što je Al Italia, o tome ne bih, očigledno je.

#129 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 09 September 2006 - 14:54

QUOTE(Tresko @ 9 Sep 2006, 14:41)
A gde sam ja napisao da moraju da KUPE avion? Avioni mogu i da se iznajmljuju. Ryanair je kako reče Dare počeo sa jednim avionom, a onda je iznajmljivao druge, kupovao treće, i vidi danas.

A Centavia je iznajmila dva, i misli da će sa istim moći da leti na 500 destinacija. E, to neće ići.

A koliko je tržišno da izabereš za letenje vladinih službenika kompaniju kao što je Al Italia, o tome ne bih, očigledno je.

gde si video tih 500 destinacija?!
Bili su prilično jasni: Bazel, keln, hamburg, Bergamo, Bratislava. To je 5 komada. 100x manje. To je realno sa 2 aviona.

Očigledeno je Vlada Izraela morala tebe da pita da presudiš tender, ali si ti bio prilično zauzet. Očigledno su se ajebali pa odabrali Al Italiu.
Ja sam rekao kako poštujem to kada jedna vlada funkcioniše na principima tendera, pa zaobilazi i nešto što se nekada zvalo Nacionalna Kompanija. Svi su ravnopravni. Kvalitet+cena presuđuju. Koga su oni izabrali i zašto, valjda oni sami najbolje znaju.

#130 FRY

FRY
  • Members
  • 1,200 posts

Posted 10 September 2006 - 00:03

Jes' ovo tema o lou-costu, ali imam utisak da se više priča o Jat-u nego o LC-u. smile.gif

Iskopah zanimljiv linak gde stranci ocenjuju avio-kompanije i aerodrome, evo šta kažu za Jat:

http://www.airlinequ...m/Forum/jat.htm

#131 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 10 September 2006 - 07:18

QUOTE(miloos @ 9 Sep 2006, 15:54)
gde si video tih 500 destinacija?!
Bili su prilično jasni: Bazel, keln, hamburg, Bergamo, Bratislava. To je 5 komada. 100x manje. To je realno sa 2 aviona.

Očigledeno je Vlada Izraela morala tebe da pita da presudiš tender, ali si ti bio prilično zauzet.  Očigledno su se ajebali pa odabrali Al Italiu.
Ja sam rekao kako poštujem to kada jedna vlada funkcioniše na principima tendera, pa zaobilazi i nešto što se nekada zvalo Nacionalna Kompanija. Svi su ravnopravni. Kvalitet+cena presuđuju. Koga su oni izabrali i zašto, valjda oni sami najbolje znaju.

Polako, broj destinacija će da raste. Broj aviona ne.

Nemoj da si mnogo zajedljiv, nisi toliko pametan kao što si umislio.

Uostalom, diskutuj o Centavii, ali sam. I ja sam blesav što se upuštam s bolidima u bilo kakvu raspravu.

#132 dare...

dare...
  • Members
  • 2,008 posts

Posted 21 September 2006 - 15:29

Bliži se prvi oktobar i Vlada ima mnogo većih problema od uređenja srpskog neba (svoj opstanak-G17+, Mladića, Kosovo...), ali to je vreme kada treba doneti odluke o privatizaciji/strateškom partneru JAT-a i ratifikovanju sporazuma o Otvorenom Nebu u Narodnoj Skupštini ili odlaganju istog... Privatizacioni savetnik iz Norveške treba da do kraja meseca podnese Vladi svoju studiju i predloge...

U međuvremenu je Privremeni Upravni odbor JAT-a doneo odluku o nabavci 2 CRJ aviona sa 70tak sedišta i podneo istu Vladi na verifikaciju. Zanimljivo je da je to prvi put da je Upravni Odbor (čitaj Aligrudić) usvojio predloge Menadžmenta JAT-a (čitaj Starčević) o nabavci aviona, iako je u prethodne dve godine non stop ignorisao slične predloge o nabavci CRJ-a i B767 za dugolinijski saobraćaj.

Sve u svemu u vezi sa Srpskim Nebom i Avijacijom početkom oktobra na stolu Vlade naći će se više opcija i videćemo za koju opciju će se savetnici Velje, Koštunija i Dinkića odlučiti????? sad.gif

Ovo su malo modifikovana razmišljanja o opcijama jednog mog kolege:

1a) Ako vlada ne verifikuje sporazum i ne uradi ništa u JATu on ide u laganu smrt, a onda je i Centavia ugasila, izuzev ako neće da postane sada charter umesto low-cost. Mada je bolje onda da je ostala na jednom avionu, ovaj drugi će joj biti kamen oko vrata. JAT ne moze ništa da zabrani Centaviji, ali Direktorat i Vlada može i neće dozvoliti da mrdne ako nema verifikacije. Isto važi i za German Wings. A koliko vidim i Centavia se ne cuje nešto...a oktobar je tu...nešto smrdi.
1b) U slučaju da se pojavi strateski partner i Vlada se odluči za tu opciju...onda će on traziti odlaganje verifikacije (sto je normalno i traziti malo prostora za konsolidaciju...) i u tom slučaju se lowcostu loše piše.


2) Ako vlada samo verifikuje sporazum o otvorenon nebu bez ista drugo da uradi onda JAT ide u nestajanje...Vrlo brzo. A sanse za lowcost kompanije svih vrsta su širom otvorene

To je to!

Videćemo rezultate... unsure.gif

Edited by dare..., 21 September 2006 - 15:36.


#133 beowl

beowl
  • Members
  • 2,789 posts

Posted 24 September 2006 - 13:48

QUOTE(dare... @ 21 Sep 2006, 16:29)
2) Ako vlada samo verifikuje sporazum o otvorenon nebu bez ista drugo da uradi onda JAT ide u nestajanje...Vrlo brzo. A sanse za lowcost kompanije svih vrsta su širom otvorene


Ova opcija ide direktno u korist građanima tj. potrošačima, a na štetu burazerima
i političarima koje burazeri bogato sponzorišu, zbog čega je u startu možemo
otpisati i reći da nema nikakve šanse da bude usvojena. Vlast koja makar nešto
radi za doborobit svojih građana teško da će i naša deca dočekati, tako da ostaje
da čekamo između 1a i 1b. Jedino ako ih neko spolja ne pritisne da se opredele
za opciju 2, ali trenutno se igraju neke krupnije igre tako da će se ovo teško naći
u bilo kakvom trgovinskom "ja tebi - ti meni" paketu.

#134 mr.bond

mr.bond
  • Members
  • 197 posts

Posted 24 September 2006 - 18:01

Niske cene "low cost" kompanija su samo marketinski trikovi.
Karta ce sigurno izaci na kraju nekih 100-ak € sa raznim taksama u jednom pravcu, to je vise nego obecana cena. A i sam proces dok dobijes kartu za takav let traje malo duze vreme.

#135 Maltese

Maltese
  • Banned
  • 2,634 posts

Posted 24 September 2006 - 18:59

QUOTE(mr.bond @ 24 Sep 2006, 19:01)
Niske cene "low cost" kompanija su samo marketinski trikovi.
Karta ce sigurno izaci na kraju nekih 100-ak € sa raznim taksama u jednom pravcu, to je vise nego obecana cena. A i sam proces dok dobijes kartu za takav let traje malo duze vreme.



Si ti nekada leteo loukostom ili ti je to pricao komsija koji se, logicno, razume u materiju?