Jump to content


Photo

Lou kost avio-kompanije u Srbiji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
668 replies to this topic

#16 beowl

beowl
  • Members
  • 2,789 posts

Posted 22 May 2006 - 09:41

QUOTE(Slaven @ 20 May 2006, 13:01)
beowl naj' bit naivan  biggrin.gif

i kakvi su to naslovi Do Nemačke za 19 evra od jeseni?
tih jeftinih (?) karata ima malo morgen tj. ima ali ih
ali u pravilu moras buchovati

7/8 mjeseci unaprijed na nekim akcijama
[koje su prije zavrsile no sto su pocele]
u normalnim terminima kad ljudi trebaju kartu, karta kosta
izmedju 69 i 99 € + takse 15/25 € u jednom smjeru kojeg
u pravilu mozes naruciti samo s povratnom kartom!


Pa sad, ne znam šta da ti kažem... smile.gif

Moj rođak, koji živi baš u Kelnu, razradio je strategiju koju je uspešno primenio
već 4-5 puta: sedne na Germanwings i odleti u Zagreb (40 EUR povratna, pri čemu
nikada nije morao da je rezerviše mesecima unapred - do 4-5 nedelja najviše),
odatle doda još 20 EUR za povratnu autobusom do Beograda (pet polazaka
dnevno, autoputem stižeš mnogo brže nego iz Budimpešte), i za ukupnu cifru od
nekih 60-70 EUR ima kompletnu liniju Keln-BGD-Keln.

Dakle, očigledno je da ta fora sa 19 EUR funkcioniše i na letovima koji idu van EU.
Pošto je u pitanju ista aviokompanija, u teoriji bi trebalo da je izvodljivo i u Srbiji.
Ali u praksi je tu čitava plejada mafijaških kartela i njihovih zaštitnika na državnim
funkcijama (počev od Kapitalnog Vepra), pa mi zbog toga čitava stvar izgleda
utopijski.

edit: slovo

Edited by beowl, 22 May 2006 - 09:42.


#17 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 22 May 2006 - 09:54

Ma, to je sve lepo. Samo, pošto će broj putnika biti mizeran, zbog viznog režima koji će od jeseni čak biti i pooštren, veoma brzo će se verovatno ukinuti ta low cost ruta.

Te stvari mogu da funkcionišu samo izmedju zemalja čiji državljani mogu normalno da putuju. Što nije slučaj sa državljanima Srbije.

#18 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 May 2006 - 09:55

QUOTE(Tresko @ 22 May 2006, 10:54)
Ma, to je sve lepo. Samo, pošto će broj putnika biti mizeran, zbog viznog režima koji će od jeseni čak biti i pooštren, veoma brzo će se verovatno ukinuti ta low cost ruta.

Te stvari mogu da funkcionišu samo izmedju zemalja čiji državljani mogu normalno da putuju. Što nije slučaj sa državljanima Srbije.


blink.gif

A mi gastarbajteri?! huh.gif

#19 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 22 May 2006 - 10:19

QUOTE(Rosbacher @ 22 May 2006, 10:55)
blink.gif

A mi gastarbajteri?!  huh.gif

Pa ne znam koliko gastarbajteri mogu da popune kvotu koja će sve to učiniti ekonomski opravdanim.

Naravno, voleo bih da grešim, ali...............

#20 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 May 2006 - 10:38

QUOTE(Tresko @ 22 May 2006, 11:19)
Pa ne znam koliko gastarbajteri mogu da popune kvotu koja će sve to učiniti ekonomski opravdanim.

Naravno, voleo bih da grešim, ali...............


Pa ako Lufthansa i JAT imaju ekonomskog interesa da svaki dan lete iz gomile nemackih gradova, onda ce to sigurno imati i Germanwings. U tom slucaju ce stradati autobuske kompanije kojima ce debelo opasti promet. Posebno sto Germanwings daje do 20kg tereta po putniku besplatno, a to je nesto sto je dodatno odvlacilo ljude od aviona. Jos je dodatni plus sto ce JAT morati spustiti svoje cene ako hoce da bude konkurentna cime ce cela Nemacka biti pokrivena sa avionskim cenama na nivou autobuskih cena. Svako onaj ko je bar jednom isao busom do Srbije zna kakve su to muke sa soferima, busom, saputnicima, madjarskom carinom i jos za sve to platis 160-170€.

#21 Zverilla

Zverilla
  • Members
  • 910 posts

Posted 22 May 2006 - 11:59

QUOTE(Rosbacher @ 22 May 2006, 11:38)
Pa ako Lufthansa i JAT imaju ekonomskog interesa da svaki dan lete iz gomile nemackih gradova, onda ce to sigurno imati i Germanwings. U tom slucaju ce stradati autobuske kompanije kojima ce debelo opasti promet. Posebno sto Germanwings daje do 20kg tereta po putniku besplatno, a to je nesto sto je dodatno odvlacilo ljude od aviona. Jos je dodatni plus sto ce JAT morati spustiti svoje cene ako hoce da bude konkurentna cime ce cela Nemacka biti pokrivena sa avionskim cenama na nivou autobuskih cena. Svako onaj ko je bar jednom isao busom do Srbije zna kakve su to muke sa soferima, busom, saputnicima, madjarskom carinom i jos za sve to platis 160-170€.


najbolju pricu za bus mi je ispricao ortak koji je silom prilika morao autobusom put EU. neki lik je nosio radijator sa sobom i onda u beogradu (ili gde vec usput) je istovar istog potrajao jer su mu se zagubili srafovi smile.gif
(pa je morao da ih trazi po prepunom prtljazniku svercerskog autobusa - kako komsijama na lice da izadje bez srafa!)

na stranu uzivanje u miomirisno-milozvucnom drustvu 20ak sati...

a za GW: thumbup.gif (jest da mi ne treba al nece da se baci, bitno da je neko krenuo)

edit: pa sve (veeelika vecina?) aviokompanije daju 20kg tereta.

Edited by Zverilla, 22 May 2006 - 12:01.


#22 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 May 2006 - 12:21

QUOTE(Zverilla @ 22 May 2006, 12:59)
najbolju pricu za bus mi je ispricao ortak koji je silom prilika morao autobusom put EU. neki lik je nosio radijator sa sobom i onda u beogradu (ili gde vec usput) je istovar istog potrajao jer su mu se zagubili srafovi smile.gif
(pa je morao da ih trazi po prepunom prtljazniku svercerskog autobusa - kako komsijama na lice da izadje bez srafa!)

na stranu uzivanje u miomirisno-milozvucnom drustvu 20ak sati...

a za GW:  thumbup.gif (jest da mi ne treba al nece da se baci, bitno da je neko krenuo)

edit: pa sve (veeelika vecina?) aviokompanije daju 20kg tereta.


Ja sam pre mesec dana, silom prilika, isao busom od FFM do Novog Sada. To je bio haos. Na austrijsko-madjarskoj granici smo dzedzili od 2 do 6 ujutro jer Madjari nisu hteli da puste tipa koji je imao nemacki pasovan, tj. dokument koji sluzi umesto nemackog pasosa. Na kraju su ga skroz odbili i nisu ga pustili unutra, da bih kasnije saznao da je on imao pravo da udje u Madjarsku sa tim dokumentom, ali kako nije nista placeno carinicima eto frke.

U pravu si za prtljag. Doduse, to je ipak u zadnje vreme podignuto jer je prosle godine, recimo, RyanAir davao do 15kg. U svakom slucaju se stvari pokrecu sa nule i ljudi ce se sigurno okrenuti avionu. Mozda ne svaka baba sto ide po penziju, ali mladji sasvim sigurno.

#23 Slaven

Slaven
  • Banned
  • 18,018 posts

Posted 22 May 2006 - 12:23

QUOTE(beowl @ 22 May 2006, 10:41)
Dakle, očigledno je da ta fora sa 19 EUR funkcioniše i na letovima koji idu van EU.
Pošto je u pitanju ista aviokompanija, u teoriji bi trebalo da je izvodljivo i u Srbiji.



Dobro, da, u teoriji wink.gif


no bilo kako bilo, fino je da postoji izbor

jos da se liberalizira to s vizama za EU
[cujem da se nesto prica za Srbiju sljedece proljece]

i ok!

#24 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 22 May 2006 - 13:47

QUOTE(Rosbacher @ 22 May 2006, 11:38)
Pa ako Lufthansa i JAT imaju ekonomskog interesa da svaki dan lete iz gomile nemackih gradova, onda ce to sigurno imati i Germanwings. U tom slucaju ce stradati autobuske kompanije kojima ce debelo opasti promet. Posebno sto Germanwings daje do 20kg tereta po putniku besplatno, a to je nesto sto je dodatno odvlacilo ljude od aviona. Jos je dodatni plus sto ce JAT morati spustiti svoje cene ako hoce da bude konkurentna cime ce cela Nemacka biti pokrivena sa avionskim cenama na nivou autobuskih cena. Svako onaj ko je bar jednom isao busom do Srbije zna kakve su to muke sa soferima, busom, saputnicima, madjarskom carinom i jos za sve to platis 160-170€.

Pa da, samo koliko košta JAT-ova ili Lufthanzina karta? Nije 19 eura sigurno.

#25 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 May 2006 - 14:15

QUOTE(Tresko @ 22 May 2006, 14:47)
Pa da, samo koliko košta JAT-ova ili Lufthanzina karta? Nije 19 eura sigurno.


Nije 19€, ali nisu ni popunjena mesta. Da JAT pusti cena na 100€ sa svim taksama sigurno bi im se isplatilo jer bi avioni bili uvek puni.

#26 Hefeweizen

Hefeweizen
  • Members
  • 702 posts

Posted 22 May 2006 - 15:10

QUOTE(Rosbacher @ 22 May 2006, 15:15)
Nije 19€, ali nisu ni popunjena mesta. Da JAT pusti cena na 100€ sa svim taksama sigurno bi im se isplatilo jer bi avioni bili uvek puni.

Ово је и моја процена. Путника за Немачку и назад има поприлично. Аутобуси возе рецимо из Минхена сваког дана и скоро увек су пуни путника, а повратне карте су 85 еврића плус подмићивање на царинама и дођеш на 100. Ако за сличне паре може да се лети, не видим зашто и авиони не би били пуни. При томе не кажем да ће да лете сваки дан, али око викенда и једном у току радне недеље, не би био лош почетак.

#27 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 24 May 2006 - 14:30

QUOTE(Rosbacher @ 22 May 2006, 15:15)
Nije 19€, ali nisu ni popunjena mesta. Da JAT pusti cena na 100€ sa svim taksama sigurno bi im se isplatilo jer bi avioni bili uvek puni.

E, pa to je realnija opcija, nego German Wings za 19 Eura. Jer, JAT i sa avionom koji je pola pun, sa cenama od 250 EURA ili 100 EURA ima neku računicu. German Wings sa 19 EURA, teško.

#28 guimaraes

guimaraes
  • Members
  • 592 posts

Posted 24 May 2006 - 17:23

Od leta bi trebalo da krene i Centavia sa letenjem.Posadu su odskolovali,avioni su navodno vec zakupljeni,ostaje jos samo dozvola.
Ovo dobih mailom:

QUOTE
Jako nam je drago da možemo da objavimo da su krajem prošle nedelje završeni pregovori izmedju novoosnovane avio kompanije Centavia (Central European Aviation) iz Beograda i BAE Sistems iz Velike Britanije. Tom prilikom potpisan je Ugovor o lizingu 2 aviona BAe 146 (džambolino). U pitanju je četvoromotorni mlazni avion izuzetno povoljan za regionalni saobraćaj, koji zbob svog bezbučnog načina letenja ima nadimak "Whisperjet" (šaputavi jet). Ovaj tip aviona u svojoj floti imaju Lufthansa, Swiss, British Airways i mnoge druge kompanije u okruženju (Grčka, Italija, Bugarska, Rumunija). Avion je opremljen sa 98 udobnih kožnih sedišta i u toku letnje sezone ce obavljati saobraćaj na turističkim destinacijama za Grčku, Tursku, Egipat i Španiju.
Od jeseni nova kompanija Centavia planira saobracaj iz Beograda ka destinacijama u Nemačkoj, Švajcarskoj, Italiji i Slovačkoj uz primenu tarifa na bazi "Low cost" principa.


#29 BeatrisDal

BeatrisDal
  • Banned
  • 5,317 posts

Posted 25 May 2006 - 15:46

QUOTE(Slaven @ 20 May 2006, 12:01)
http://www35.germanw...n/skylights.cgi
i kakvi su to naslovi Do Nemačke za 19 evra od jeseni?
tih jeftinih (?) karata ima malo morgen tj. ima ali ih
ali u pravilu moras buchovati

7/8 mjeseci unaprijed na nekim akcijama
[koje su prije zavrsile no sto su pocele]
u normalnim terminima kad ljudi trebaju kartu, karta kosta
izmedju 69 i 99 € + takse 15/25 € u jednom smjeru kojeg
u pravilu mozes naruciti samo s povratnom kartom!

sto onda iznosi 200/300 € a tu cijenu ovdje u Njemackoj mozes postici
i preko neke od turistickih agencija i za Croatiu ili JAT.
karte od 19 € su pusti san za nas 'dolje', to je jednostavno "izmisljotina".
[eventualno zracna luka - Banja Luka  wink.gif ]
sve to, tih 19 € ali vrijedi za destinacije unutar europske Unije.




ovo sam ja htela da napisem ali me slaven pretekao.takvi letovi (low cost)su vec uvedeni u hrvatskoj tako da ta prica da vaze samo za EU nije tacna.
cula sam da karte po toj jeftinoj ceni moras kupiti 2-3 meseca unapred (jer kompaniji naravno ni u snu ne ide u racun da avion ne odleti pun) a kako se priblizava vreme polaska cena raste,mogu se bukirati (i kompanija posluje) samo preko interneta,avioni slecu na aerodrome na kojima ne moraju placati one dazbine koje inace placaju pri sletanju na 'normalan' aerodrom ( tako da ti opet dodje dodatni trosak dok nadjes prevoz za mesto do kog zelis da stignes) pa nije sve bas tako lako kao sto izgleda.

Edited by BeatrisDal, 25 May 2006 - 15:50.


#30 Amelija

Amelija
  • Members
  • 6,996 posts

Posted 30 May 2006 - 11:18

nemojte bre ljudi stalno nesto konstruisati, sigurno to nije tako kako izgleda, avion ne sme ni u snu biti nekrcat, ma sigurno se iza toga krije ko zna sta, sve su to zavere, prevare, itd, itd

super je sto je pocelo smile.gif
a ja sam letela po Evropi raznoraznim tim kompanijama (ukljucujuci i Germanwings) i mogu da kazem par stvari:
- prvo, uopste i nimalo nije tacno da avion mora biti pun;
- nije tacno ni da se mora rezervisati mesecima unapred, mada jeste tacno da je verovatnoca manje cene veca sto se ranije kupi karta;
- sve te kompanije s vremena na vreme imaju popuste koji se cine neverovatnima ali su ipak istiniti: npr zimus je bilo letova od nemacke do spanije (sto je manje-vise ista razdaljina kao od nemacke do srbije) za 3 (slovima: tri) evra! naravno broj takvih mesta jeste bio nevelik, ali svasta je moguce i nije nikakva velika prevara niti ista slicno;
- uopste i nimalo nije tacno da sve te kompanije slecu samo na neke tamo bezvezne aerodrome od kojih ti treba 3 dana jahanja do civilizacije - ja sam uvek letela samo i jedino po najnormalnijim aerodromima;
- inace ima da se jede i pije i u njihovim avionima ali mora da se plati (npr sendvic 4-5-6 evra, pice 2-3 evra, itd);

e sad sta se meni licno tu bas i ne svidja mada i nije neka velika stvar:
- u cenu koja se vidi kad se ode na internet da se rezervise uglavnom nisu uracunate takse, tako da ti onda mislis da ti je let npr 20 evra a kad kliknes da rezervises ispadne ti 40, sto kao sto rekoh sustinski nije nikakva ultra-velika grozna stvar ali meni licno to mnogo ide na zivce jer mislim da bi bilo mnogo bolje da ti odmah lepo u startu napisu da je u pitanju 35 evra;
- druga stvar koja me zivcira je sto sedista nisu numerisana pa ako ima dosta ljudi a ti putujes u grupi moze lako da se desi da ne mozete da sedite zajedno iako ste se zajedno cekirali

i jos jednom: ovo je super vest smile.gif