Jump to content


Photo

Lou kost avio-kompanije u Srbiji


  • Please log in to reply
668 replies to this topic

#151 MilanNY

MilanNY
  • Members
  • 104 posts

Posted 01 October 2006 - 09:08

QUOTE(likota39 @ 1 Oct 2006, 00:47)
[/i]

Sve mi izgleda da pokusavaju da love u mutnom i da nece zadugo. Vjerujem da im n.pr. Lufthansa i drugi placaju daleko vise kadaovima obezbijede putnike recimo za S. Ameriku.

A da ovo predstavlja samo gimmick, evo jednostavnog dokaza: ako aerodrom "Tesla" naplacuje samo 1900 E za troskove sletanja/poletanja, Svabama treba 100 putnika samo da pokriju iste.

Posto si vidim nov na forumu,a i ja sam, imam jedan dobronameran savet za tebe.Drzi se tema u koje se bar malo razumes i ne zabadaj nos svuda.

#152 Minja 2

Minja 2
  • Members
  • 523 posts

Posted 01 October 2006 - 12:31

QUOTE(MilanNY @ 1 Oct 2006, 11:08)
Posto si vidim nov na forumu,a i ja sam, imam jedan dobronameran savet za tebe.Drzi se tema u koje se bar malo razumes i ne zabadaj nos svuda.

ph34r.gif yucky.gif

#153 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 03 October 2006 - 08:51

Ne znam koliko ovo ima veze sa istinom, ali na forumu airliners.net pre neki dan pisalo sledeće:

BELGRADE - Serbian Low cost carrier, Centavia, is said to have their first scheduled flights from October 21st. Basel Mulhouse will become their first destination on their list in which they will serve, with the flights operating 3 times a week, on Mondays, Thursdays and Saturdays. Initially, the flights will be charters, but will become scheduled flights. All flights will be operated with their only a/c type in their fleet, the BAe 146-200. The last flights to operate between the 2 cities was with JAT, and they flew with B733's twice a week.

Centavia is to this year operate to many cities throughout Europe, which include: Hamburg and Bonn/Cologne (Germany), Athens Eleftherios Venizelos (Greece), Budapest (Hungary), Bergamo (Italy), Bratislava Milan Stefanik (Slovakia), Portoroz (Slovenia), Istanbul Sabiha Gokcen (Turkey) and of course Basle Mulhouse (France).

CNA620 BEG: 1400 BSL: 1610
CNA621 BSL: 1710 BEG: 1950

#154 Bata.Ilich

Bata.Ilich
  • Members
  • 5,646 posts

Posted 04 October 2006 - 13:10

Ma najbolje su te destinacije iz Srbija - Nemacka; velika vecina ljudi zainteresovanih da lete za BG se nalaze na juznom potezu Minhen-Stutgart-Frankfurt, a majstori lete za Keln i Hamburg laugh.gif

Ocigledno ostavljaju JAT-u da odradjuje "najgusce" letove.

Edited by Bata.Ilich, 04 October 2006 - 13:12.


#155 likota39

likota39
  • Members
  • 432 posts

Posted 06 October 2006 - 03:04

QUOTE(MilanNY @ 1 Oct 2006, 04:08)
Posto si vidim nov na forumu,a i ja sam, imam jedan dobronameran savet za tebe.Drzi se tema u koje se bar malo razumes i ne zabadaj nos svuda.


Hvala Milance.

Bivsi manager JAT-a, i dugogodisnji manager za SAS i Air Maroc.

Mozes nam reci svoja iskustva oko avio-saobracaja?

#156 dare...

dare...
  • Members
  • 2,004 posts

Posted 07 October 2006 - 17:33

QUOTE(likota39 @ 6 Oct 2006, 04:04)
Hvala Milance.

Bivsi manager JAT-a, i dugogodisnji manager za SAS i Air Maroc.

Mozes nam reci svoja iskustva oko avio-saobracaja?


Super!

A jel mogu ja da se predstavim (a neću ko Bata Ilić: -I'm not a gynecologist, but I'll take a look...) kao relevantni faktor za Low Cost letenje (više Low, manje Cost).

Dare popravljač, naslednik Grunfovih tehnologija... tongue.gif

Popravljač aviona, kamiona, automobila i drugih vozila... Pegli, veš mašina, televizora i kompjutera (pa i onih avionskih... wink.gif )

Popravljač velikih i malih aviona bombardera,cesni, dromadera... Saobraćajnih aviona svih vrsta i boja...

Popravljač karaktera sujetnih ljudi na forumu i van njega...

I sve to u granicama svojih skromnih mogućnosti običnog smrtnika... innocent.gif


Edited by dare..., 07 October 2006 - 17:46.


#157 vukad

vukad
  • Sleepers
  • 71 posts

Posted 07 October 2006 - 19:36

QUOTE(likota39 @ 1 Oct 2006, 01:47)
Sve mi izgleda da pokusavaju da love u mutnom i da nece zadugo. Vjerujem da im n.pr. Lufthansa i drugi placaju daleko vise kadaovima obezbijede putnike recimo za S. Ameriku.


Lufthansa placa Germanwings-u da putnike iz Srbije za Sev. Ameriku voze na Cologne-Bonn? blink.gif Ovo je stvarno teorija zavere dostojna menadzera u JAT-u.

#158 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 07 October 2006 - 20:20

QUOTE(vukad @ 7 Oct 2006, 19:36)
Lufthansa placa Germanwings-u da putnike iz Srbije za Sev. Ameriku voze na Cologne-Bonn? blink.gif Ovo je stvarno teorija zavere dostojna menadzera u JAT-u.

naročito što je GW vlasništvo Lufthanse.
no dobro, to je nebitan podatak jer su obe kompanije male, pa jedan dugogodišnji menadžer air maroc-a to i ne bi trebalo da zna.

#159 likota39

likota39
  • Members
  • 432 posts

Posted 08 October 2006 - 01:15

QUOTE(miloos @ 7 Oct 2006, 15:20)
naročito što je GW vlasništvo Lufthanse. 
no dobro, to je nebitan podatak jer su obe kompanije male, pa jedan dugogodišnji menadžer air maroc-a to i ne bi trebalo da zna.


Bravo, bravo.... Vidim da ni John Maynard Keynes ne bi ovdje prosao kao ekonomista. smile.gif

Da vidimo: Nemci su odlucili da pomognu Srbiji—pa nakon toliko zla kojeg su nam nanijeli, zato ne—pa voze putnike u Njemacku za 19 eura. Nista mi draze nego vidjeti primjere covjekoljublja u danasnjoj konkurenciji madju avioprevoziocima. A vidim da i vas nekolicina smatra da je to normalan i solidan posao koji donosi dobru zaradu. Posto ste to rascistili, vama ne treba nista vise objasnjavati.

Za one koji su zainteresovani evo malo sireg objasnjenja: avio prevoz pravi najveci profit na dugim relacijama. Lufthansi i slicnima je veoma vazno dobiti putnika bilo kuda unutar Evrope za odredista van Evrope u koje... vidi cuda... potpada i S. Amerika. O ostalim razlozima niskih tarifa—ka n.pr. uvodjenje novog servisa—nema potrebe diskutovati.

Troskovi koristenja aerodromskih usluga su danas astronomski. O cijenema goriva da i ne govorimo. Uostalom, ako nekome nije tesko, neka nazove AP Tesla pa neka se propita.

Ako te usluge Tesle staju "sacoloski" samo 2000 eura (plus ostali troskovi za prevozioca), hajde sada genijalci objasnite nam gdje je racunica avio kompanije da leti po ovakvim tarifama.

Siguran sam da se samo nekoliko mjesta prodaje po ovoj tarifi, i to pod odredjenim uslovima. Pun avion za 19 eura po osobi ne bi se ni "odlijepio" od piste...

#160 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 08 October 2006 - 07:49

QUOTE(likota39 @ 8 Oct 2006, 01:15)
Bravo, bravo.... Vidim da ni John Maynard Keynes ne bi ovdje prosao kao ekonomista. smile.gif

Da vidimo: Nemci su odlucili da pomognu Srbiji—pa nakon toliko zla kojeg su nam nanijeli, zato ne—pa voze putnike u Njemacku za 19 eura. Nista mi draze nego vidjeti primjere covjekoljublja u danasnjoj konkurenciji madju avioprevoziocima. A vidim da i vas nekolicina smatra da je to normalan i solidan posao koji donosi dobru zaradu. Posto ste to rascistili, vama ne treba nista vise objasnjavati.

Za one koji su zainteresovani evo malo sireg objasnjenja: avio prevoz pravi najveci profit na dugim relacijama. Lufthansi i slicnima je veoma vazno dobiti putnika bilo kuda unutar Evrope za odredista van Evrope u koje... vidi cuda... potpada i S. Amerika. O ostalim razlozima niskih tarifa—ka n.pr. uvodjenje novog servisa—nema potrebe diskutovati.

Troskovi koristenja aerodromskih usluga su danas astronomski. O cijenema goriva da i ne govorimo. Uostalom, ako nekome nije tesko, neka nazove AP Tesla pa neka se propita.

Ako te usluge Tesle staju "sacoloski" samo 2000 eura (plus ostali troskovi za prevozioca), hajde sada genijalci objasnite nam gdje je racunica avio kompanije da leti po ovakvim tarifama.

Siguran sam da se samo nekoliko mjesta prodaje po ovoj tarifi, i to pod odredjenim uslovima. Pun avion za 19 eura po osobi ne bi se ni "odlijepio" od piste...

O, bajni menadžeru, 2006-ta godina je, duboko se zašlo u prvu deceniju 21.veka, a ti i dalje nisi čuo za low cost kompanije. U kojoj si ti zabiti proveo zadnjih 10-tak godina? Kad na cene GW reaguješ sa "Zavera!", bojim se da pomislim kako bi prokomentarisao cene Ryanair-a.
Da si se barem upustio u proveru cena karata na Germanwings.com. Eto, nek ti bude to domaći zadatak. Javi se da popraviš ocenu, za sada: Sedi, jedan!

#161 Maltese

Maltese
  • Banned
  • 2,634 posts

Posted 08 October 2006 - 12:47

QUOTE(likota39 @ 8 Oct 2006, 02:15)
Bravo, bravo.... Vidim da ni John Maynard Keynes ne bi ovdje prosao kao ekonomista. smile.gif
Nista mi draze nego vidjeti primjere covjekoljublja u danasnjoj konkurenciji madju avioprevoziocima. A vidim da i vas nekolicina smatra da je to normalan i solidan posao koji donosi dobru zaradu. Posto ste to rascistili, vama ne treba nista vise objasnjavati.


Trebao si pogledati fin izvestaje kompanija i videti po kom principu funkcionisu (letelice slicnog ili istog tipa kako bi troskovi odrzavanja bili sto nizi i sl...)?


QUOTE
Za one koji su zainteresovani evo malo sireg objasnjenja: avio prevoz pravi najveci profit na dugim relacijama. Lufthansi i slicnima je veoma vazno dobiti putnika bilo kuda unutar Evrope za odredista van Evrope u koje... vidi cuda... potpada i S. Amerika. O ostalim razlozima niskih tarifa—ka n.pr. uvodjenje novog servisa—nema potrebe diskutovati.


Ovde te bas nisam shvatio, jer nisi zavrsio misao, u najboljem slucaju.
Ako si managheriso, znas kako je konkurentska Lufthansa podeljena (cargo, technics... [btw technics obezbedjuje navigacione sisteme za Swiss i nekoliko avio kompanija u SE Asia]), odatle dolazi i jedan deo profita te kompanije. A sama podela unutar organizacije je odlicna. Ako zamslimo value-chain avio komanije (u ovom slucaju to nije VC, ali recimo da su to sve potrebne usluge a avio kompaniju) i gde su oni uspeli da zadrze sve te usluge znaci da oni ka daljem snizavanju tih troskova za razliku od Swissa koji mora da renta te usluge od Lufthansa technics.

QUOTE
Troskovi koristenja aerodromskih usluga su danas astronomski. O cijenema goriva da i ne govorimo. Uostalom, ako nekome nije tesko, neka nazove AP Tesla pa neka se propita. Ako te usluge Tesle staju "sacoloski" samo 2000 eura (plus ostali troskovi za prevozioca), hajde sada genijalci objasnite nam gdje je racunica avio kompanije da leti po ovakvim tarifama.

Mislim da je o ovome vec bilo iznad reci.
Kada letis Wizzom za Brisel sleteces na Sarloa, jedan od bangavijih aerodroma koje sam video u zivotu i bar jedno sat vremena udaljen od Brisela.
Kada letis u Berlin ides na Schönefeld.
Znaci koriste se aerodromi koji su malo izbaceni iz grada i/ili imaju nize troskove odrzavanja i prema tome jeftiniju "rentu". Takozvani secondary airports
A Nikola Tesla, da se ne lazemo, nema valjanu referentnu cenu. Jer znamo da su Srbi dobro poznati po efikasnom menadzmentu i u nasem poslovnom bicu duboko usadjenom cost-cuttingu.



QUOTE
Siguran sam da se samo nekoliko mjesta prodaje po ovoj tarifi, i to pod odredjenim uslovima. Pun avion za 19 eura po osobi ne bi se ni "odlijepio" od piste...


Naravno da nikada u istoriji nije poleteo avion pun karata za 19 ojra.
Na svaki odredjeni broj kupljenih karata cena skace, ili u zavisnosti od priblizavanja datuma leta.

Kada sam leteo za Varsavu, let u subotu je stajao 80 evra, let u ponedeljak svega 50. Razlog je da je jednostavno bila mala potraznja za ovim letom i drzali su manju cenu kako bi taj let bio profitabilniji, a za prvi je ostalo svega nekoliko mesta koja ce neko pazariti po velikim cenama, jer mu je bitno da leti u subotu, a i dalje je jeftinije od bilo cega ne-lowcost sto leti po evropi.


Ja nesto ne ljubim avio-industry, ipak sam mornar, al ovo iznad je bilo ipak nesto osnovno.
Inace u tim Lowcost zezancijama mene najvise fascinira SouthWest airlines i njihova korporativna, zajebantska, kultura.

Edited by Maltese, 08 October 2006 - 14:18.


#162 MilanNY

MilanNY
  • Members
  • 104 posts

Posted 09 October 2006 - 09:56

QUOTE(likota39 @ 6 Oct 2006, 03:04)
Hvala Milance.

Bivsi manager JAT-a, i dugogodisnji manager za SAS i Air Maroc.

Mozes nam reci svoja iskustva oko avio-saobracaja?

Moram ti priznati da i nisu velika.Letim par puta godisnje po Evropi za 30-40 eura sa raznim low- cost kompanijama i odusevljen sam njima.

Edited by MilanNY, 09 October 2006 - 09:57.


#163 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 10 October 2006 - 12:57

http://www.centavia....ndex.php?lan=sr

odbrojavanje (?)

#164 dare...

dare...
  • Members
  • 2,004 posts

Posted 10 October 2006 - 14:48

QUOTE(miloos @ 10 Oct 2006, 13:57)


Živi bili pa videli... rolleyes.gif

#165 Bata.Ilich

Bata.Ilich
  • Members
  • 5,646 posts

Posted 10 October 2006 - 15:26

"Olajavanje je pocelo" laugh.gif