Jump to content


Photo

slike


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
180 replies to this topic

#16 kuku

kuku
  • Members
  • 243 posts

Posted 11 April 2006 - 21:44

@niko

Ritratto di Papa Innocenzo X, Diego Velazquez
ako mislimo na istu wink.gif

#17 niko

niko
  • Banned
  • 1,846 posts

Posted 11 April 2006 - 21:49

Jao ,jeste ! To je ta...e bas ti hvala ...koje su to boje ,koji izraz lica ,koja realisticnost ,pogledaj kako je naslikan materijal - papina odora ...fenomenalno. Koje remek-delo..savrseno. smile.gif Ovo mi je omiljena slika jos iz detinjstva. Sto rece neko ,prvo mi je bila antipaticna i sto sam vise ulazila u sliku ,sve sam se vise odusevljavala. Stvarno treba biti majstor ,pa ovako naslikati cipku ili ogrtac ,znoj na njegovom licu ...i nijednog trenutka nije pao u kvalitetu slikanja...nema praznog hoda u slici...

Edited by niko, 11 April 2006 - 21:55.


#18 juliana

juliana
  • Members
  • 1,408 posts

Posted 11 April 2006 - 21:55

chudno ja sam prvo pomislila na ovog inocentija X
smile.gif))) dobro je da ...dobro je!



#19 niko

niko
  • Banned
  • 1,846 posts

Posted 11 April 2006 - 22:01

uf ,kako je dobra ova slika ! Prepoznatljiv umetnik ,samo sam zaboravila kako se zove...daj ,reci ,da ne razvlacim knjige...odmah stavite i ime slike i umetnika...sto da se mucimo...

#20 juliana

juliana
  • Members
  • 1,408 posts

Posted 11 April 2006 - 22:09

bejkon fransis smile.gif

#21 niko

niko
  • Banned
  • 1,846 posts

Posted 11 April 2006 - 22:18

Bejkon - Pikaso: Život slika
Paralelna izložba u pariskom muzeju Pikaso, do 30. maja
Dušica Nikolčić
Dela britanskog slikara Fransisa Bejkona (Francis Bacon), izložena su od 2. marta u pariskom muzeju Pikaso, paralelno sa radovima njegovog uzora Pabla Pikasa, a moći će da se pogledaju sve do 30. maja. Ova izložba objedinjuje dela koja, već od njegovih tridestih godina, svedoče o fascinaciji koju je na Bejkona izvršila Pikasova poetika. Fransis Bejkon (rođen u Dablinu, 1909, umro u Madridu, 1992), svojim delom izražava ljudsku neprilagođenost i to nasilnim formacijama i hladnim bojama. Uticao je na novi talas svetske figuracije. Stotinak dela na ovoj izložbi, posetiocu otkrivaju estetsku, tematsku i filozofsku dimenziju koja spaja dva umetnika i koja prerasta u virtuelni dijalog. Studija o odnosu koji je Bejkon imao (naročito na svojim počecima) sa Pikasovim delom, esencijalna je za razumevanje njegovog slikarstva. Bejkon je uvek, na vrlo otvoren i nedvosmislen način govorio da odluku da postane slikar duguje Pikasu, ali taj odnos i obožavanje nisu dosad bili predmet dubljeg proučavanja.
Ova postavka predstavlja Bejkonov kreativni period između 1927. i 1944. godine. Priča je započeta njegovim dolaskom u Pariz (1927/1928), gde prvi put otkriva Pikasove crteže u Galeriji Rozenberg. To ga, definitivno, opredeljuje za slikarstvo i posle brojnih umetničkih iskustava stvara triptih "Tri studije figure", u čijoj osnovi je "Raspece", slika koju je Pikaso naslikao 1930. godine. Taj triptih predstavljen je aprila 1945. u Galeriji Lefervr i automatski izazvao skandal svojim misterioznim formama koje su smatrane nakaznim, bez sličnosti sa naslovljenom temom. U periodu kada se upoznaje sa delom španskog majstora (koje je po rečima biografa i prijatelja ostavilo "neizbrisiv utisak"), Bejkon je adolescent, besan na prestrogog oca koji ga je oterao od kuće, otkrivši da ovaj isprobava majčino rublje. Bez ijednog sata provedenog u umetničkoj školi, baca se na crtanje i slikanje, ali, po povratku u London počinje karijeru dekoratera. Vrlo brzo postaje slavan crtajući jednostavan nameštaj, tepihe geometrijskih motiva, a upotrebljava i cevastu tehniku, čestu kod Bauhaus pokreta i Le Korbizjea (elementi dekora su vrlo često u pozadini njegovih slika).
U novoj fazi napušta to zanimanje i, zbunjen, tokom sledeće decenije, ustručavajući se, slika i uništava stotine platana, ne odustajući od praćenja Pikasovog rada. Zanimanjem dekoratera je nezadovoljan, između ostalog, i zato što njime nije uspevao da izrazi svoju homoseksualnu prirodu, koje se, manje-više, stideo. Nakon godina upornog rada stiže do svog, danas prepoznatljivog stila. Pikaso iz tog perioda, još uvek, pripada nadrealistima, dok Bejkon deformiše, dekonstruiše telo i lice, i može se reći da pripada slikarstvu 19. veka, u kome još postoji vera u čoveka. Iako mu Pikaso služi kao model, njegov stil je radikalno različit. Nazovimo to "dislokacija", gde ljudsko telo i lice gube svoje fizičke karakteristike tvrdog materijala i postaju "tečni". Čovek na "Autoportretu" je "čovek bola", pitanje ljudskog identiteta ostaje bez odgovora. Takvi Bejkonovi slikarski efekti pripadaju drugom registru, daleko nasilnijem, onom iz 20. veka, gde u sredini ravnih boja, slikanih izuzetnom elegancijom, čitamo sudbinu čovečanstva, odsad bez nade. Bejkon kao da ide dalje od Pikasa u "promeni" ljudskog bića, sa ledenom nevinošću deteta pred svetom koji se ruši.
Sam izložba u muzeju Pikaso, organizovana je oko velikih, zajedničkih tema dva slikara - započinje prvim Bejkonovim delima, bez obrazloženja zašto je uništen gotovo celokupni opus iz mladosti (sačuvano je desetak platana iz tog perioda, naporedo okačenih sa Pikasovim nadrealističkim radovima iz preioda od 1927. do 1930). U nastavku ova postavka, najzad nudi, i radove dva slikara različitih tematika, kao što su raspeće, portreti, aktovi... što omogućava razumevanje veza između dva umetnika, koji se, uzgred, nisu poznavali.

Edited by niko, 12 April 2006 - 18:00.


#22 niko

niko
  • Banned
  • 1,846 posts

Posted 28 April 2006 - 20:01


La Belle Jardiniere
by Paul Klee

Edited by niko, 28 April 2006 - 20:12.


#23 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:18

Hockney David - MrAndMrsClarkAndPercy



#24 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:26

Sir Lawrence Alma-Tadema




Edited by Belizar, 28 April 2006 - 23:27.


#25 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:34

John William Waterhouse







#26 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:38

Lucien Freud





#27 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:44

Edvard Munch



#28 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:46

Gustave Moreau


Edited by Belizar, 28 April 2006 - 23:47.


#29 Belizar

Belizar
  • Banned
  • 203 posts

Posted 28 April 2006 - 23:51

Paul Klee



#30 niko

niko
  • Banned
  • 1,846 posts

Posted 29 April 2006 - 03:43

Divota. Kako si uspeo da okacis ove vece slike ?Nikad nisam videla sliku dame sa kucetom .Jel mozes da napises ukratko ko ,sta,kako ...za tu sliku ?