Totalna antipreporuka
#31
Posted 27 July 2004 - 14:28
mazohizam kao umetnicki a bogami i herojski cin.
sin razvlaci bolesnu majku (bez da su nas obavestili koja je bolest u pitanju) puna 2 ipo sata po pejsazu, onako na krkace, ko u kamenom dobu [911 is a joke? ]
sumnjam da je bilo poente na kraju.
usput i likovnost ima dodatno sedativno dejstvo, ko treci sat proveden u muzeju.
never again.
#32
Posted 27 July 2004 - 14:31
unapred hvala na razumevanju
stanari bauera
Edited by jack bauer, 27 July 2004 - 14:33.
#33
Posted 27 July 2004 - 14:35
'majka i sin' by sokurov.
mazohizam kao umetnicki a bogami i herojski cin.
sin razvlaci bolesnu majku (bez da su nas obavestili koja je bolest u pitanju) puna 2 ipo sata po pejsazu, onako na krkace, ko u kamenom dobu [911 is a joke? ]
da li ovo mozda znaci da je posle 9/11 nastalo neko novo doba ?
za koga i zasto ?
i jos:
kako se odnos majke i sina promenio u tom novom dobu ?
edit:
da li bi u tom Novom Dobu sin koji nema nacina da drugacije nosi bolesnu majku trebalo da je ostavi, napusti, baci, dekonstruise, apstrahuje...
Edited by 3opge, 27 July 2004 - 14:38.
#34
Posted 27 July 2004 - 14:45
ocu li ja da ispadnem glup ako kazem da ne pise 9/11 nego 911?'majka i sin' by sokurov.
mazohizam kao umetnicki a bogami i herojski cin.
sin razvlaci bolesnu majku (bez da su nas obavestili koja je bolest u pitanju) puna 2 ipo sata po pejsazu, onako na krkace, ko u kamenom dobu [911 is a joke? ]
da li ovo mozda znaci da je posle 9/11 nastalo neko novo doba ?
za koga i zasto ?
i jos:
kako se odnos majke i sina promenio u tom novom dobu ?
edit:
da li bi u tom Novom Dobu sin koji nema nacina da drugacije nosi bolesnu majku trebalo da je ostavi, napusti, baci, dekonstruise, apstrahuje...
(nije da ikoga branim... ili napadam)
#35
Posted 27 July 2004 - 14:48
this place is crawling with terrorist sympathisers
#36
Posted 27 July 2004 - 14:49
So get up, get, get get down
911 is a joke in yo town [sokurov]
Get up, get, get, get down
Late 911 wears the late crown
Ow, ow 911 is a joke
public enemy. obrada duran duran.
#37
Posted 27 July 2004 - 15:10
Hehe...opet >> bustinu
od t.v.-a sam gledao samo FESTEN, i mogao bih dosta toga da izgutam glede poredjenja ove dvojice, ali da je t.v. izbalansiraniji* od larsa?!!!
malo me plasis
*dogville/dancer in the dark/breaking the waves/kingdom/ pa cak i europa.
Tomas "izbalansiraniji" nego Lars kao licnost & umetnik. Ono sto sam cuo jeste da je Lars bio pre nekih osam-devet godina (nisam ga poznavao tada) ono sto je donekle Tomas danas. Taj neki balans izmedju kreativnosti, mogucnosti da se komuniciraju osecanja i iskrene zainteresovanosti za svet oko sebe.
Nekako mi se cini da je Lars postao veci i od samog sebe tako da su desavanja i emocije samo njegove i pomalo prosle. Cini mi se da gubi ono "contemporary" u smislu drustva i kritike istog. Poslednja dela mi izgledaju kao puka erupcija emocija nagomilana u njegovom melanholicno-depresivnom "skandinavskom bicu". Sto, naravno, ne mora da bude lose ali ja definitivno osecam kao prepotentno.
Tomas s' druge strane obradjuje cesto slicne teme i osecanja ali na meni mnogo pristupacniji nacin. Nekako se lakse izrazava i komunicira jer likovi nisu malesni patuljci u njegovoj glavi vec "moje komsije Jesper i Kesper". Komunikativniji, Tomas uspeva da predstavi osecanja na mnogo direktniji nacin. Ona su cesto sabijena jer to drustvo ocekuje pa kada konacno licnost ili drustvo pocinje da se raspada po svim savovim pocinju da izlaze na povrsinu.
Kako sam vec pomenuo taj neki opis skandinavskog a pogotovo danskog drustva i individue u njemu, moram da predlozim dva sjajna filma od rezisera po imenu Per Fly:
Baenken
Arven
Ukratko, filmovi obradjuju konstrukte staleza i pripadnika tih staleza u jednom poprilicno horizontalnom drustvu. Neverovatno dobri filmovi. Znam da je i treci film u izradi koji govori i o tom srednjem ovdasnjem stalezu ali ne znam ime.
Edited by Bustin, 27 July 2004 - 15:15.
#38
Posted 27 July 2004 - 15:54
mislim da dobar deo tvoje t.v. eksplikacije ne pije vodu, a kao sto rekoh sudim samo na osnovu FESTEN.
s druge strane, sta GOD mi mislili o DOGVILLE, taj film je po UIGRANOSTI (balansu) i obimu svih stvari koje se dotice i provocira apsolutno remek delo. a kao umetnicko delo je sedam miliona puta vece od, recimo, CREMASTERA. (poredim samo zbog ocigledne prevage KONCEPTA nad svim ostalim...)
#39
Posted 27 July 2004 - 16:17
Pravo mucenje. Bila bolesna i "primorana" da gledam.Dan nezavisnosti - besmisleno i bolno
Edit: setila se i "Jesen u NY"
Edited by pametnica, 27 July 2004 - 16:18.
#40
Posted 27 July 2004 - 17:55
ah, moral dakle.edit:
da li bi u tom Novom Dobu sin koji nema nacina da drugacije nosi bolesnu majku trebalo da je ostavi, napusti, baci, dekonstruise, apstrahuje...
now: zasto deckic nema nacina?
sokurov je toliko shkrtario informacijama da mogu eventualno umesto njega da odmeditiram da ovi nasi velikomuchenici mozda biraju da zive van civilizacije.
ipak, kao gledaoca, taj nedostatak informacija me, avaj, retko navodi na mistiku i spiritual journeys, vec na utisak da me reditelj zamajava.
ovaj, abstrahuje.
[p.s. telefonski 911 je /lokalni?/ 92 koji dovodi i hitnu pomoc.
za one koji su propustili]
#41
Posted 27 July 2004 - 18:53
.ipak, kao gledaoca, taj nedostatak informacija me, avaj, retko navodi na mistiku i spiritual journeys, vec na utisak da me reditelj zamajava
Bice da je takav utisak tvoj problem
#42
Posted 27 July 2004 - 21:26
ah, moral dakle.edit:
da li bi u tom Novom Dobu sin koji nema nacina da drugacije nosi bolesnu majku trebalo da je ostavi, napusti, baci, dekonstruise, apstrahuje...
now: zasto deckic nema nacina?
zaista sam se pribojavao da ces pogresno
shvatiti moja pitanja te da ces pomisliti
kako se divim samo na povrsini vidljivim prizemnim moralnim poukama Sokurova
da vidimo, medjutim, zasto tu uopste nije rec o povrsinskoj skrami morala
odgovor na ovo, naime, lezi u odgovoru na tvoje ironicno pitanje:
zasto dakle deckic nema nacina ?
deckic nema nacina zato sto razlog za nemanje nacina tu nije uopste vazan.
ono sto jeste vazno je pecat emocija, gustina cutanja, napor da se podnese
toliko mocan a nezamucen divlji potok toplote koja se izliva na zbunjenog gledaoca koji posle svega ne veruje da je vise od 2 sata gledao nesto tako neverovatno jednostavno
i posle izasao iz bioskopa u neki sasvim drugi svet
#43
Posted 27 July 2004 - 21:40
Kada sam odgledao taj film, prestao sam da gledam domace filmove.Eto toliko me je smorio.
#44
Posted 27 July 2004 - 22:13
a ne, to nije moj problem.Bice da je takav utisak tvoj problem
to je problem mene kao gledaoca, a pitanja se trudim da postavim pre svega sa stanovista medija.
[poznato je da u pojedine filmske impresije (i problematiku, je l' te) na ovom forumu ulazi i kojekakav 'herrov espresso'].
mislim, moguce je poigravanje informacijama u filmovima suspensa, al' ovo mu se racuna u lousy script.
sokurov propusta da odgovori na najelemetarnija pitanja u jednom ipak realistickom filmu (ma koliko sentimentalnom, elegicnom i 'metaforicnom'): ko su ovi ljudi i zasto ne potraze pomoc?
naravno, moguce je da sve ovo nije vazno u slucaju da je konzument posrnuo od opijata, dugih kadrova i heavy duty-tarkovskog.
#45
Posted 27 July 2004 - 22:18
da bas ne odgovorim istom recenicom kao ulisdeckic nema nacina zato sto razlog za nemanje nacina tu nije uopste vazan.
ono sto jeste vazno je pecat emocija, gustina cutanja, napor da se podnese
toliko mocan a nezamucen divlji potok toplote koja se izliva na zbunjenog gledaoca koji posle svega ne veruje da je vise od 2 sata gledao nesto tako neverovatno jednostavno
i posle izasao iz bioskopa u neki sasvim drugi svet
mozda sokurov i ti imate lirski odnos prema stvarnosti i/ili filmu, ali to nema mnogo veze sa valjanim scenarijem.
gledalac je zbunjen iskljucivo zbog mistifikacije majke, sina, i njihove ljubavi (i bolesti) . mistifikacija najcesce raste sa manjkom dogadjaja i kauzalnosti u filmu.
mislim da je sokurov morao da ubedi gledaoca da nema drugog nacina, a ne da nacin nije vazan.
no tako je to kad se prerano prepustis metafori.