Jump to content


Photo

Ryszard Kapuscinski


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
18 replies to this topic

#16 Hal 9000

Hal 9000
  • Members
  • 488 posts

Posted 25 June 2004 - 11:22

u iranu je na delu bila RADNICKA SOCIJALNA REVOLUCIJA koju su ugusili jebeni KONTRAREVOLUCIONARNI KONZERVATIVNI MUHAMEDANSKI VERSKI FANATICI

toliko o tome, ti se edine ni u cemu ne razlikujes od svetog vladike nikolaja i jnjegovih stovalaca

#17 Krampa

Krampa
  • Members
  • 4,481 posts

Posted 25 June 2004 - 11:33

Edin serucka kao i obicno.

Cita ono sto mu se cita i pise ono sto filtrira od procitanog.

Revolucija nema veze sa Islamom. Moglo se desiti nesto sasvim peto, kao recimo komunisticka revolucije ili bilo koja druga. Kada malo vise procitas i sanzas, o Edo, onda mucni sa ta dva klikera u glavi.


Edine, posto jos nisi zajahao labuda, predlazem ti da tu ucinis sto pre.

#18 Konstantin

Konstantin
  • Banned
  • 333 posts

Posted 25 June 2004 - 11:41

Hal 9000 ajde shvati vec jednom covece da je kapitalizam znatno superiorniji sistem od socijalistickog, a da i ne pominjem nekakav anarhizam... Uhhh, sav se najezih na tu pomisao...

Ako "protrcis" kroz istoriju ljudske civilizacije, videces da je upravo kapitralizam sistem koji je svih tih vekova postojao i opstajao, samo u razlicitim formama. Neko vreme kroz robovlasnistvo, pa feudalizam itd. Svima je zajdenicki kapital, privatno vlasnistvo...
Ono sto danas postoji je samo u izvesnoj meri izmenjena forma onog prvobinog, u sustini, tipicno kapitalistickog drustva. Danasnja opcija je naravno i znatno blaza od nekadasnjih, ali je sustina ista - privatna svojina koja pokrece svetsku civilizaciju unapred.
Kapitalisticke zemlje su znatno ispred nekadasnjih komunistickih.
Na kraju krajeva, i sama cinjenica da socijalisticki sistem nije uspeo da opstane ni 70-ak godine trebalo bi da ti dovoljno govori o njegovoj inferiornosti!

Sorry sto malo skrecem sa teme.

#19 Edin

Edin
  • Members
  • 422 posts

Posted 31 August 2004 - 12:06

Ono sto danas postoji je samo u izvesnoj meri izmenjena forma onog prvobinog, u sustini, tipicno kapitalistickog drustva. Danasnja opcija je naravno i znatno blaza od nekadasnjih, ali je sustina ista - privatna svojina koja pokrece svetsku civilizaciju unapred.
Kapitalisticke zemlje su znatno ispred nekadasnjih komunistickih.
Na kraju krajeva, i sama cinjenica da socijalisticki sistem nije uspeo da opstane ni 70-ak godine trebalo bi da ti dovoljno govori o njegovoj inferiornosti!

Sorry sto malo skrecem sa teme.

Iako Islam priznaje privatnu svojinu, novo islamsko društvo morat će jasno izjaviti da će svi krupni izvori društvenog bogatstva, a posebno prirodni izvori, morati biti u svojini zajednice i služiti dobru svih njenih članova. Društveni nadzor nad izvorima bogatstva neophodan je da bi se, s jedne strane, spriječilo neopravdano bogaćenje i moć pojedinaca, a s druge strane, da bi se osigurala materijalna osnova za realiziranje programa razvoja u različitim oblastima života, koje će poduzimati zajednica u skladu sa sve većom ulogom organiziranog društva u životu naroda. Mada je različito postavljeno i sprovedeno, učešće društva u rješavanju sve većeg broja zajedničkih poslova, jednako je veliko u USA, Sovjetskom Savezu ili Švedskoj, što pokazuje da se ne radi o pitanju idejnog ili političkog pristupa, nego o neophodnosti koja izvire iz uvjeta života ljudskih zajednica u suvremenom svijetu.

Privatna svojina podvrgnuta je još jednom ograničenju na osnovu izričite odredbe Kur’ana – obavezi njene upotrebe u opće korisne svrhe (Kur’an, 49/34). U Islamu nema, dakle, privatne svojine u smislu koncepta rimskog prava. U odnosu na rimsku, šerijatska privatna svojima ima jedno ovlaštenje manje (ius abutendi – pravo zloupotrebe) i jednu obavezu više (obavezu upotrebe za opće dobro). Za istinsku islamsku vlast, praktične posljedice ove razlike su dalekosežne. Na osnovu nje i citirane odredbe Kur’ana, legalne su sve zakonske i praktične mjere protiv različitih oblika neupotrebe i zloupotrebe privatne svojine. Eliminiranje nepravde, nejednakosti, a naročito raskoši i rasipanja usred bijede, kao pojave koje razbijaju zajednicu i razdvajaju ljude, postavit će se u jednom trenutku pred islamski poredak kao pitanje njegovog opstanka i kao probni kamen stvarne vrijednosti etičkih i društvenih stavova koje on predstavlja.