Jump to content


Photo

The Passion of the Christ


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
148 replies to this topic

#106 Vajtlajt

Vajtlajt
  • Banned
  • 648 posts

Posted 11 April 2004 - 14:49

[Zloba? Licemerje? Gde to, Isusa ti? 'Ajd još da razumem da si cinizam protumačio kao zlobu (razgraniči to malo; rečnik u ruke ako treba), al gde nađe licemerje?

Verovatnije je da vrlo dobro znaš šta koja reč znači, nego da si nekako morao da napadneš pa si skrpio prvo što ti je palo na pamet, nema veze što optužbe nisu primenljive. I ostatak tvog posta ovo potvđuje - nabacao si sve zamerke koje si čuo na račun ovog filma i "pripisao" ih meni i Bati, iako se recimo, jasno sećam, i bez kopanja po prethodnim postovima, da je on napisao da u filmu ne vidi ništa antijevrejsko. Nema veze, šta je takav detaljčić za tebe, daj da se kaže ono što se naumilo, istina je uvek na strani Branilaca Vere, nećemo dozvoliti takvim sitnicama poput činjenica da nam odvlače pažnju.

Sve u svemu, još jedan dokaz da o umetničkim vrednostima ovog filma ne treba diskutovati s onima koji su otišli da ga gledaju ne bi li se nahranili patetikom i narajcrali svoj religijski zanos. A pogotovu ne na Uskrs kad mistika i ekstaza ferceraju jače neg' inače.



Maxivida


1) #Što se tiče tog frljanja s "autentičnim" jezicima, cilj toga je da se malom Johnnyju stvori privid neposrednosti i uverljivosti. Da su zaista želeli da budu autentični, kažu ovi ljudi da su morali da uvedu grčki u igru#

2) #Važno da je šareno i da je tužno i da su kostimi lepi i da je muzika utter cosmic stuff...#

3) #Koliko ja razumem, hrišćanima to jeste hepiend, jer veruju da se baja posle povampirio.#

4) Bata dileja Ilich

#Mislis, poj'o je govna umesto njih? Pa jeste, moz' i tako da se gleda. Al' opet - bio je dobrovoljac...


U vezi kacenja na krst - pazi kako bi bilo jednostavnije da su tada imali selotejp...#

Itd itd

Kada sam izneo zamerke koje se iznose o filmu nisam govorio o vama nego o VAMA.Valjda shvatas razliku.Osobe koje pricaju o baji koji se povampirio i jedenju govana jednostavno nisu nista drugo no zlobne i licemerne.Zlobne same po sebi a licemerne zato sto kao toboze zanima ih iskljucivo umetnicka strana filma, pa su eto glumci losi,muzika nikakva,scene bicevanja presurove(koliko bi kapi krvi na Isusovih ledjima "zadovoljilo" vas "estetski" ukus?),fali eto grcki jezik,rimljani su presurovi,jevrejima nosovi neodgovarajuci...

To sto je za tebe hranjenje patetikom i rajcanje religioznog zanosa je za mnoge ljude duboko spiritualno iskustvo.Uopste mi nije jasno zasto osobe poput Bate i tebe i gledaju filmove za koje unapred znaju da ce im biti odvratni(filmovi o povampirenim bajama koji jedu govna samo mogu biti odvratni i grozni), da bi kasnije dosli i prosipali smece na forumu?
Kao sto rekoh cista zloba i licemerje.

#107 maxivida

maxivida
  • Members
  • 3,167 posts

Posted 11 April 2004 - 15:22

Kada sam izneo zamerke koje se iznose o filmu nisam govorio o vama nego o VAMA.Valjda shvatas razliku.


Osobe koje pricaju o baji koji se povampirio i jedenju govana jednostavno nisu nista drugo no zlobne i licemerne.Zlobne same po sebi a licemerne zato sto kao toboze zanima ih iskljucivo umetnicka strana filma, pa su eto glumci losi,muzika nikakva,scene bicevanja presurove(koliko bi kapi krvi na Isusovih ledjima "zadovoljilo" vas "estetski" ukus?),fali eto grcki jezik,rimljani su presurovi,jevrejima nosovi neodgovarajuci...

To sto je za tebe hranjenje patetikom i rajcanje religioznog zanosa je za mnoge ljude duboko spiritualno iskustvo.Uopste mi nije jasno zasto osobe poput Bate i tebe i gledaju filmove za koje unapred znaju da ce im biti odvratni(filmovi o povampirenim bajama koji jedu govna samo mogu biti odvratni i grozni), da bi kasnije dosli i prosipali smece na forumu?
Kao sto rekoh cista zloba i licemerje.

Aha! Pa što odmah nisi rekao? Moram priznati da mi je promaklo to petokolonaško etiketiranje. Mi & Vi! Nego, reci, je l' međ "našim" redovima i ovaj pop što mu se smučio film, il njemu ipak treba progledati kroz prste? Možda mu treba "oprostiti jer ne zna šta radi"? :lol:

Još jednom bih ti preporučila da se prihvatiš rečnika i upoznaš se sa razlikom između "zlobe" i "sprdnje". Osim ako ti to ne ruši koncepciju izlaganja. O licemerju nema govora: naravno da sam otišla da gledam film zato što me je interesovala isključivo njegova umetnička strana (ako si u stanju da pojimiš da nas ima i takvih). Šta drugo? Da ne misliš možda da sam se potajno nadala da ću doživeti "spiritualno iskustvo" pa se razbesnela kad do njega nije došlo? Spiritualno iskustvo mogu proživeti samo torture-fetišisti i poklonici Svetog Kiča. Ove prve još i razumem.

#108 Vajtlajt

Vajtlajt
  • Banned
  • 648 posts

Posted 11 April 2004 - 15:58

[Aha! Pa što odmah nisi rekao? Moram priznati da mi je promaklo to petokolonaško etiketiranje. Mi & Vi! Nego, reci, je l' međ "našim" redovima i ovaj pop što mu se smučio film, il njemu ipak treba progledati kroz prste? Možda mu treba "oprostiti jer ne zna šta radi"?  :lol:

Još jednom bih ti preporučila da se prihvatiš rečnika i upoznaš se sa razlikom između "zlobe" i "sprdnje". Osim ako ti to ne ruši koncepciju izlaganja. O licemerju nema govora: naravno da sam otišla da gledam film zato što me je interesovala isključivo njegova umetnička strana (ako si u stanju da pojimiš da nas ima i takvih). Šta drugo? Da ne misliš možda da sam se potajno nadala da ću doživeti "spiritualno iskustvo" pa se razbesnela kad do njega nije došlo? Spiritualno iskustvo mogu proživeti samo torture-fetišisti i poklonici Svetog Kiča. Ove prve još i razumem.



Ti i g.Bata mozete lagati sami sebe ako vam eto tako odgovara, da ste otisli u bioskop da bi gledali "umetnicki kvalitet" filma.Bilo kakav film o
Isusu zasnovan na evandjeljima(da je prikazan Isus kako se fiksa te seksa sa M.Magdalenom-to bi bilo nesto drugo), sa bilo kakvim glumcima, na bilo kom jeziku i uz bilo kakvo bicevanje bi vam svejedno bio smesan,los,i pravili bi ste sprdnju od njega.

Zato ste i otisli u bioskop, da bi ste vase bezverje ucvrstili sto vise , da bi "fanatici" koji veruju u "povampirenog Baju" postali jos veci fanatici u vasim ocima,i da bi ste ,izmedju ostalog; dosli ovde na forum i presipali iz supljeg u prazno.


Drago mi je sto razumes fetisiste ali ne i pristalice "Svetog kicha".
Za razliku od tebe, ja tebe potpuno razumem.Savrseno.I zato kazem da sam na ovu temu rekao sve sto imam i da bi nastavak price bio cisto gubljenje vremena.

#109 Goranz

Goranz
  • Members
  • 11,307 posts

Posted 11 April 2004 - 16:11

Ne znam zasto neko uopste pokusava da diskutuje sa Maxividom obzirom da se odavno znaju osnovni postulati njene kinematografske teorije : ono sto dolazi iz holivudske produkcije je komercijala koja po svaku cenu treba da se izbegava,sem ako su u pitanju romanticne komedije koje su jedino svetlo na kraju tunela...shodno tome,dok se ne pojavi Love Actually 2 ili neki novi subkulturni fenomen sa Hugh Grantom treba se drzati podalje od bioskopa,ukloniti CD citac na komp itd...

#110 Bata.Ilich

Bata.Ilich
  • Members
  • 5,646 posts

Posted 11 April 2004 - 16:41

Ne da bi nastavak price bio gubljenje vremena, nego je sve sto si do sada napisao bilo najobicnije gubljenje vremena. Zasto? Zato sto u svom verskom fundamentalizmu nisi uspeo primetiti da smo komentarisali i ocenjivali film kao rad Gibsonovih ruku, a ne veru. Cak naprotiv, ako napregnes svoj piccolo um i pogledas recimo Batin komentar filma videces kritiku filma upravo u tome sto se Mel nije potrudio da prikaze ni sta je Isus ucio ni kako, te da je film tako na neki nacin ogoljen od sve duhovnosti i sveden na najobicnije i prenaglaseno kasapljenje - niti zasto je Isus smetao, zasto su ga uhapsili, itd. Naravno, bilo ko moze da kaze 'pa za te razloge se zna, oni su poznati' - ali onda se moze takodje reci 'da, ali je takodje onda poznato da je Pilat bicevao i razapeo Hrista; zna se, zasto prikazati i naglasiti bas taj deo, a ne njegov "dobrotvorni rad" koji ima neku moralno-vaspitnu poruku?'. Ali naravno, u stoci je uvek bio jaci strah od fizickog bola, mucenja i patnje, koji potice od instiktivnog ugradjenog animalistickog straha, nego sto se 'primalo' ucenje o dobrotvornom zrtvovanju za druge samo od sebe bez ikakve pretnje sranjem kao protivtezom. Iako ateista, procitao sam bibliju i jos neka ucenja i nigde bicevanje Hrista nije bilo ovako opisao. Ako jeste, molio bih ljubazne vernike da pejstuju ovde opis bicevanja da vidimo i mi nevernici. Pomoci ce i u oceni filma.
Sa druge strane, ne znam zasto dolazis ovde tako gord i lazes sve ovde da nas razumes? Ne razumest ti nista prijatelju, glup si ko balvan najblaze receno. Nase "bezverje" nema nikakve potrebe da se ucvrscuje, jer nema nikakve opasnosti ni da bude poljuljano. Kao sto gledanje Supermena nece sigurno da me ubedi da ljudi lete, tako me ni gledanje religioznog filma nece odjednom naterati da preispitujem svoje verske stavove. I zato mogu da gledam sasvim slobodno i bezbrizno filmove religioznog karaktera i mogu slobodno da kazem da u poredjenju sa nekim drugim filmovima te prirode (ko npr. Ben Hur, Deset Zapovesti ili Poslednje Hristovo iskusenje) ovaj Mel Gibsonov film jednostavno i neizostavno los. To sto tvoj skuceni religiozni mozak tumaci to kao komentar da je 'ta vasa religija losa', e to je vec tvoj licni problem.

A sto se tice 'baje koji je pojeo govno umesto svi ostalih' - kazi da nije? Ako ti je to vec tolika svetina za odbrambeni refleks tih razmera, uzmi prijatelju deklarisi da preuzimas grehove celog covecanstva na svoja pleca i zafrljaci se sa solitera. Mozda ce te drugi istomisljenici videti kao spasioca njihovih dusa. A mozda i ustanes par meseci nakon toga. Ti, uostalom, u takve stvari ionako verujes.

Edited by Bata.Ilich, 11 April 2004 - 16:44.


#111 maxivida

maxivida
  • Members
  • 3,167 posts

Posted 11 April 2004 - 17:08

Čoveče, baš se radujem što na forumu ima ovoliko poznavalaca mog lika i dela. Ovaj jedan se juče pojavio, već mu je sve jasno. Ovaj drugi je takođe prosvetljen iako ja pojma nemam ko je on, ne sećam se da sam mu se ikad obratila.

Svejedno, nisam baš impresionirana, traljavi su ovi "prilozi za biografiju". Pokušajte s nekim drugim hobijem. Zar vam danas nije dan za tucanje jajima? Sigurna sam da ste u toj disciplini uspešniji - em ne iziskuje intelektualni napor, em je bogougodno.

#112 Goranz

Goranz
  • Members
  • 11,307 posts

Posted 11 April 2004 - 17:54

Maxi,tesko da tvoj lik i delo mogu da prodju nezapazeno na ovom Forumu,stoga i ne treba da te cudi sto imas toliko obozavalaca....mislim,tek si nekih 8 meseci clan ali si vec usla u "Hall of Fame" izjavama : "Nisam videla/cula/procitala odredjeno delo ali sam na osnovu plakata,novinskih isecaka,kupona za hleb i saveta sa deklaracije na bocici parfema uspela da dedukujem da to delo ne valja, i to tako uspesno dedukujem da bi klub fanova momka sa 221B Baker Street mogao da mi u znak priznanja bar posalje Serlokovu lulu,ako vec ne moze Votsonove stidne dlacice"...
sad,to sto ti je kafe-kuvarica u nekom trecerazrednom kafeu u Svarcforverstbratfursthsmitfridrihleopoldlederhozenhauzenu bolecivo klimala glavom dok si joj objasnjavala svoj pogled na gnusni method-acting te izgleda prevarilo pa si umislila da ces na Forumu naci odgovarajuce foke,koje ce radosno tapsati svaki put kad "zasviras" svoju melodiju...

Naravno,uveren sam da te svaka eventualna kritika nece mnogo pogoditi posto si navikla da svoje nebuloze skrivas iza floskula tipa : "superiorna sam brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrre,bavite se necim sto ne iziskuje intelektualni napor itd".Samim tim,unapred se radujem citanju tvojih "prosvetljenih" i pravovremenih komentara u narednom periodu...

#113 maxivida

maxivida
  • Members
  • 3,167 posts

Posted 11 April 2004 - 19:37

Gorane, ulepšao si mi dan. Once again. :lol:

Šteta što se češće ne javljaš.

ljubi te tvoja
Maxi

#114 Gee

Gee
  • Members
  • 106 posts

Posted 11 April 2004 - 20:09

Vajtlajt izbor rijeci "antihriscani" ti je malo cudnovat, to po principu ili dijelis nase misljenje (jednoumno) ili si protiv nas.
Film je orgija nasilja, sasvim nepotrebnog, takvo misljenje moze imati i hriscanin i nehriscanin. Mel je napravio los pa jos losiji od loseg filma ( za drugo nije ni spoasoban )
Kad bi mene ovakav Mad Maxov prikaz Isusuovih posljednjih casova ucvrstio u vjeri ja bih se onda stvarno pitala jesam li normalna.

#115 Vajtlajt

Vajtlajt
  • Banned
  • 648 posts

Posted 11 April 2004 - 21:30

Vajtlajt izbor rijeci "antihriscani" ti je malo cudnovat, to po principu ili dijelis nase misljenje (jednoumno) ili si protiv nas.
Film je orgija nasilja, sasvim nepotrebnog, takvo misljenje moze imati i hriscanin i nehriscanin. Mel je napravio los pa jos losiji od loseg filma ( za drugo nije ni spoasoban )
Kad bi mene ovakav Mad  Maxov prikaz Isusuovih posljednjih casova ucvrstio u  vjeri ja bih se onda stvarno pitala jesam li normalna.



Imam respekt prema tvom misljenju mada se ne slazem sa njim.Imam respekt jednostavno zato sto nisi dosla na filmski forum da na najbljutaviji i najbolesniji nacin vredjas i omalovazavas necija religijska uverenja(Isus koji je,Boze me oprosti, jeo govna, povampireni baja itd), poput pojedinih.Jednostavno ti se film ne svidja i to je ok, ima i hriscana kojima se ne svidja.

Medjutim:

1) Potpuna je neistina da se film sastoji od dva sata "sadistickog mucenja" jer se sve to odigrava da kazemo u cetrdesetak minuta filma.

2) Kada coveka bicujes,tuces i razapinjes , krv neminovno pljusti na sve strane.Mogu da razumem da ti se to ne svidja, da te uzasava ali to je realnost.

3) Film me jeste ucvrstio u veri mozda zato sto i nisam bio neki veliki vernik.Ne smatram da sam nenormalan i siguran sam da postoji veliki broj ljudi koji su doziveli isto.Evo pogledaj uostalom reakcije nekih americkih gledaoca medju kojima ima i nehriscana:Link
http://entertainment...x?mp=r&m=549602

#116 Hippie

Hippie
  • Members
  • 4,385 posts

Posted 11 April 2004 - 21:36

Vajtlajt izbor rijeci "antihriscani" ti je malo cudnovat, to po principu ili dijelis nase misljenje (jednoumno) ili si protiv nas.
Film je orgija nasilja, sasvim nepotrebnog, takvo misljenje moze imati i hriscanin i nehriscanin. Mel je napravio los pa jos losiji od loseg filma ( za drugo nije ni spoasoban )
Kad bi mene ovakav Mad  Maxov prikaz Isusuovih posljednjih casova ucvrstio u  vjeri ja bih se onda stvarno pitala jesam li normalna.

to dal su Gibsonovi filmovi losi ili dobri zavisi ko sta voli i kako se kome ucini ....meni su recimo jako dobri, i sta sad ...[different people - different views :lol:] ....posebno The Passion, smatram da je pre svega prevazisao granice holivudskih sminkera, fancy filmova, cini mi se da je aenima sasvim jasno to iznela ..malo mi je cudno da je bila jedina ovde koja je to, i jos puno toga naravno, primetila, dok svi ovde raspravljaju o delu o bicevanju/mucenju Hrista ..o religijskim cinjenicama, a ja opet kazem da je Gibson lepo izjavio da je ovo njegova vizija Isusovih poslednjih 12 casova a apropo Jevandjelja ....tacno je da je to preterano ali Gibson je tako hteo da bude, extremno, kontraverzan film ...ko nije spreman da to shvati, bolje da ne gleda film ...sto je i Gibson rekao ...mislim, ponavljam se vise, ali prosto ne mogu da verujem da neko gleda na sve to tako zadrto i slepo

i jos nesto Gee, mislim da od sve te orgije nasilja nisi videla najbitniji deo u filmu, odnosno poentu, poruku ....a to je ljubav ...opet ponavljam, meni ovaj film nije promenio moju veru, ma kakva ona bila, u suprotnom nasla bih sebe kao vrlo nestabilnu licnost ....

ako se usudimo da zanemarimo da je Isus zaista bio sin Bozji i okrenemo se samo cinjenicama, dobijamo jedno predivno ljudsko bice puno ljubavi ...prastanja, mira, spokojnosti ...i cega vec ....potpuno cisto srce i dusu ....dakle bez obzira na sve, ostaje cinjenica da je Hrist sirio ljubav i mir medju ljude - moje najdublje postovanje ...a da li je Hrist zaista sin Bozji, ostaje na ljudima da veruju ili ne veruju, da se dele na ove i one, i da se eto, svadjaju

Edited by Hippie, 11 April 2004 - 21:48.


#117 Vajtlajt

Vajtlajt
  • Banned
  • 648 posts

Posted 11 April 2004 - 21:52

[to dal su Gibsonovi filmovi losi ili dobri zavisi ko sta voli i kako se kome ucini ....meni su recimo jako dobri, i sta sad ...[different people - different views :lol:] ....posebno The Passion, smatram da je pre svega prevazisao granice holivudskih sminkera, fancy filmova, cini mi se da je aenima sasvim jasno to iznela ..malo mi je cudno da je bila jedina ovde koja je to, i jos puno toga naravno, primetila, dok svi ovde raspravljaju o delu o bicovanju/mucenju Hrista ..o religijskim cinjenicama, a ja opet kazem da je Gibson lepo izjavio da je ovo njegova vizija Isusovih poslednjih 12 casova a apropo Jevandjelja ....tacno je da je to preterano ali Gibson je tako hteo da bude, extremno, kontraverzan film ...ko nije spreman da to shvati, bolje da ne gleda film ...sto je i Gibson rekao ...mislim, ponavljam se vise, ali prosto ne mogu da verujem da neko gleda na sve to tako zadrto i slepo

i jos nesto Gee, mislim da od sve te orgije nasilja nisi videla najbitniji deo u filmu, odnosno poentu, poruku ....a to je ljubav ...opet ponavljam, meni ovaj film nije promenio moju veru, ma kakva ona bila, u suprotnom nasla bih sebe kao vrlo nestabilnu licnost ....

ako se usudimo da zanemarimo da je Isus zaista bio sin Bozji i okrenemo se samo cinjenicama, dobijamo jedno predivno ljudsko bice puno ljubavi ...prastanja, mira, spokojnosti ...i cega vec ....potpuno cisto srce i dusu ....dakle bez obzira na sve, ostaje cinjenica da je Hrist sirio ljubav i mir medju ljude - moje najdublje postovanje ...a da li je Hrist zaista sin Bozji, ostaje na ljudima da veruju ili ne veruju, da se dele na ove i one, i da se eto, svadjaju



Naravno da si u pravu, ali sa ljudima koji pisu onakve gnusnosti i nebuloze to ne prolazi.Za tebe i za one koje bi ovo zanimalo prenosim pozitivnu recenziju filma iz jednih hrvatskih novina(Novi List Rijeka), koja na mnogo umesniji nacin od mene izrazava moja(i ne samo, moja ocito) misli i osecanja.

#Izvrsno vizualizirana mistika

Zajedno s Benedictom Fitzgeraldom, Gibson je napisao scenarij vjerodostojno čitajući Sveto pismo s naracijskim žarištem, vremenski utkanim u posljednjih dvanaest sati Kristova zemaljskog života. Uvodni prizor je noćni, u Getsemanskom vrtu. Ozračje je sablasno. Mjesec izranja iz oblaka i lije svjetlost na tamu, drveće i vegetaciju, pretvarajući crno u svijetlo i tamnomodro. Apostole hvata san. Isus je uznemiren. Stiže apostol Juda s hramskim redarstvenicima i židovskim zapovjednicima i cjelivanjem Krista ispuni izdajničko potkazivačku pogodbu sa židovskim vjerskim moćnicima. Hramski redarstvenici vežu Isusa i grubo ga udaraju te odvode pred Veliko vijeće židovskih svećenika. Juda već ima krizu savjesti.
Gibson je izvrsno vizualizirao mistiku i realizam te noći svih noći. U istom prostoru prirode, budnoga Krista, usnulih apostola i protokola nasilnog uhićenja, brige, molitve, prepada i pokoravanja sudbini, pribiva čudesna i nepovratna sveza ljudskog i božanskog. I spoznaja da drukčije nije moglo biti. To je sveta kronologija redateljski nadahnuto izvedenih biblijskih prizora, uvod u ritual patnje, smrti i uskrsnuća.
Radnja u Getsemanskom vrtu ima nezvanog gosta. Tajanstvenog, neodredljivog u podrijetlu, statusu i spolu, sklonog Krista propitivati, izazivati i osujetiti u žrtvovanju. Taj gost je Sotona. Ima androgino tijelo u tamnoj odori, s pokrivenom glavom. Vidimo lice. Ledeno hipnotičkog pogleda i glasa.


Dramska, vizualna i pripovjedna koheretnost

U »Posljednjem Kristovom iskušenju« Scorsese je Sotonu vidio i prikazao kao gorući dah vatre kako izbija iz pustinjskog pijeska (naftonosnog polja?) i govori Kristu na britanskom engleskom. Kod Scorsesea Nečastivi ima utjelovljenje i glas omamljivanja, upornosti i prijetvornosti. Glas podsjeća na glas demona u opsjednutoj djevojčici Regan u Friedkinovom »Egzorcistu«, ali je pročišćen od animalnih upadica i neljudskih zvukova. Osim na kraju. U porazu pred Bogom Vrag je izbezumljen i nemoćan u urlicima rastrojenog tijela na sotonskoj pozornici. Slava Bogu, a Sotoni ecstasy.
Mel Gibson je u 125 minuta filma (hrvatski kritičari viču o tri sata sadomazohističkog spektakla, gdje su to zapravo bili i što su gledali, oni to ne znaju) pokazao veliku dramsku, pripovjednu i vizualnu koherentnost u protjecanju vremena muke Kristove i vremenskom istjecanju Isusova života u ovozemaljskom trajanju torture Zla. Predah u groznim mukama Gibson daje preko flashbackova. Oni pružaju reminiscencije iz Novog zavjeta, recimo Posljednju večeru, uvijek kao prisjećanje aktera, Krista poglavito, Bogorodice, apostola Petra, Marije Magdalene. Gibson je dao (i to vrijedi pohvale), osim uvida biblijske izvornosti u poslanje i nauk Kristov, u retrospekcijskim prizorima ljudsku, običnu, svakodnevnu stranu življenja Svete obitelji.
Isus je izučio tesarski zanat. Napravio je stol. Bogorodica je sumnjičava prema uratku. Isprobava u pantomimi mogućnosti sjedenja te unatoč Isusovim tvrdnjama kako će napraviti visoke stolce, ona je uporna u odbijanju praktične i korisne uporabe stola. Takav stol Bogorodica ne bi kupila.


Povezanost majke i sina

I ponovo drvo. Ali sada je to golemi križ i Krist nakon grozovitog šibanja nosi drvo na putu prema Golgoti. Neprestano udaran bičevima rimskih vojnika, posrće i pada pod teretom. Bogorodica puna boli i hrabrosti hrli za sinom i kad vidi Isusa oborena na zemlji, u flashbacku ona izvuče prizor iz djetinjstva Isusova. Mali Isus zauzet igrom nespretno pada u dvorištu, a Bogorodica u slowmotionu s brigom i strahom krene podići dijete.
Gibson ističe iznimnu povezanost Majke Isusove i Krista i to preko suprotnosti sa Sotoninom porugom. U sceni šibanja i bičevanja Krista, zakratko u mimohodu, kadrirano kao susret pogleda, ugledamo Vraga kako u rukama nosi dijete. Vidimo da dijete na rukama ima neke tetovirane znakove, zatim ono polako okrene glavu: to nije dijete spasiteljsko ni ljudsko, to je mala nakaza, stari izrod i odurna Sotonina lakrdija. Cinizam obmanjivanja i prezir prema Bogorodici s djetetom što trajno nadahnjuje kršćansku civilizaciju.
Gibson je pretjerao, i to odista pretjerao, u nasilju šibanja i bičevanja Krista jer traje predugo, preokrutno i ubija svaku mogućnost uživljavanja u Kristovu muku i identifikaciju s Kristom. Ogromni čavli, veliki malj (čekić kao instrument smrti star je nekoliko tisućljeća), usporeni pokreti (time jače bode percepciju i osjećaje), tijelo je probodeno i uskoro pribijeno na križ. I to je grozno za vidjeti? Izaziva sablazan u osjetljivih kritičara. A gdje je tu duhovnost? – viču raznovrsni hrvatski kolumnisti neosjetljivi na Krista, ali im takvo pitanje dolazi kao mali spas u pustinji nepoticajnog pisanja.
Duhovnost ne dobivamo na pladnju. Niti yoga udisajima i izdisajima, niti drijemežom na misi ili pasivnim slušanjem Bachove ili Mahlerove glazbe. Duhovnost je traganje, poziv, napor i muka. Ona ne nastaje, niti nam treba i pomaže bez tijela. A Gibson je mudro odbacio alegorijske, simboličke i umjetnički sublimirane pristupe Kristu i ukazao, tako jako bolno i zgusnuto, na golu tvarnost mesa, krvi, kostiju u ceremoniji zlotvorno neljudski izvedene smrti.


Ljudske ruke i Kristove ruke

Što sve mogu ljudi bez čovječnosti učiniti s rukama, a muka Kristova je vječna rukotvorina Zla. Učinak ljudskih ruku nad Kristom Gibsonov film ne samo što prati, već i krvavo osjeća. Ali i Krist ima ruke. Za tesarski posao. Iscjeljivanje. Čuda. Molitvu. Blagoslov. I Bogorodica za nježnost i ljubav. I Veronika da rupcem obriše krv s Kristova lica. I čovjek Židov, natjeran rimskom prinudom Kristu pomagati nositi križ, uskoro i sam prihvaća predano i zadivljeno pomagati Isusu pod križem.
Nasilje na filmu ne sablažnjava niti šokira. Tek siječe obruče i skida maske sebičnosti, samozavaravanja i samozadovoljstva. Crna ptičurina slijeće na križ gdje je razapet onaj nepopravljivi, zlu do posljednjeg daha odani zlikovac. I ona mu udarcem kljuna iskopa oko i potom otrgne komadić mesa s lica. To je pak zagonetka, prokletstvo i permanentni usud nasilja. Suho je na Golgoti, na suncu i pijesku. Izdaleka kadar iz ptičje perspektive, nazivan i »God's eye view«, kao pogled iz svemira. Suza božanska. Takoreći nevidljiva, prozirna i razorna. Nastaje pomrčina i potres. Hm, izgleda da nije Gibsonova Muka Kristova samo u šibanju, bičevanju i razapinjanju.
Film je snimljen na aramejskom i latinskom jeziku. Mrtvi jezici nadživljeni Kristovom žrtvom i kršćanstvom. Krist je često na filmu govorio engleski, kao da je imao diplomu s Oxforda i usputno nastupao u Shakespeareovim predstavama i izgledao kao Viking s modrim očima. Puno toga je Gibson izmijenio, podario nam celuloidnog Krista kao opomenu i poziv na prekid s dokolicom, hedonizmom, egoizmom i duhovnim cirkusom New Agea. Šibajući. Bičujući. Razapinjući. Ali zar je bilo drukčije?
Zbog vlastite umrtvljenosti u gledateljskom komoditetu kinodvorane ne možemo tražiti humano i promptno razapinjanje. Pa mi gledamo samo jedan film... #

Edited by Vajtlajt, 11 April 2004 - 22:07.


#118 Hella

Hella
  • Sleepers
  • 6,199 posts

Posted 12 April 2004 - 00:04

Puno toga je Gibson izmijenio, podario nam celuloidnog Krista kao opomenu i poziv na prekid s dokolicom, hedonizmom, egoizmom i duhovnim cirkusom New Agea. Šibajući. Bičujući. Razapinjući.

Ali zar je bilo drukčije?

apropo ovog, fala bogu da će se naći zilion razloga u filmu da se asketizam i nafali kao jedino valjani Izlaz, Cilj, Put, šta već sve ne, a da se xedonizam ispljuje kao Pandorina kutija svih mogućih zala.
staro oružje pastira gnevnih zbog sopstvene neatraktivnosti koju je progutala široka i šarena ponuda Industrije Traćenja Vremena.

i otkud sad to da ovaj baja zna da je bilo Baš Tako?

od onih batina bi beli kit iskrvario, a ne čova od cca 70 kila žive vage, tj. usro bi se, upišo i umro posle onog leđnog batinanja, da ne spominjem roštiljanje kad su ga okrenuli poleđuške.
onolko krvi nema ni crveni krst u mirnodopskim rezervama.

dosada bre - bolje bi se proveo da sam sedeo kući i gledo u zid.

prva posledica filma (javlja mi se) će biti hrpe novopečeni Vernika, koji će odjednom da Saznaju i Skapiraju Sve.
Sve = mamu im židovansku, trebo ih istretirati u Aušvicu do poslednjeg.

druga:
imal ko uvid dal skače prodaja crkveni drangulija, đinđuva i kalendarčića?

#119 Rostokovsky

Rostokovsky
  • Members
  • 3,260 posts

Posted 12 April 2004 - 00:10

od onih batina bi beli kit iskrvario, a ne čova od cca 70 kila žive vage, tj. usro bi se, upišo i umro posle onog leđnog batinanja, da ne spominjem roštiljanje kad su ga okrenuli poleđuške.


pa Jeshua je bio taf gaj zato se zene toliko loze do dana danasnjeg
sve je to na seksualnoj bazi

#120 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 12 April 2004 - 00:16

Citat (veeelikim slovima)

Puno toga je Gibson izmijenio, podario nam celuloidnog Krista kao opomenu i poziv na prekid s dokolicom, hedonizmom, egoizmom i duhovnim cirkusom New Agea. Šibajući. Bičujući. Razapinjući. Ali zar je bilo drukčije?


Tacno sam znao da je film takav, Gibson nas je sve isibao jer smo odustali od srednjevekovlja. I'll take duhovni New Age cirkus any day over that :lol: Nek' mi Krusty the Klown bude patrijarh...

Vidis sta dobijes kad covek sa mentalitetom seoskog djilkosa ima milione dolara da pravi filmove...