Jump to content


Photo

The Passion of the Christ


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
148 replies to this topic

#76 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 23 March 2004 - 14:28

Interesuje me cemu toliki broj neproporcijalno velikih noseva u filmu. Gotovo svaki glumac, a i extra's imaju ogromne noseve :lol:

To bi bio jedan od konceptualnijih detalja.

Imagine! Film sa borama i nosevima! I krivim zubima.
U sred Holivuda!
Belucci, kurva i svetica, pokrivena od glave do pete, glumi otecenim ocima.

A ovo nas vodi i do kljucnog pitanja: kako u danasnjem svetu prikazati (tumaciti?) dela starih majstora.
Kako zamisljate Shakespearovog Shylocka?
Othella?

:lol:

Edited by aenima, 23 March 2004 - 14:30.


#77 2121 Ala Wai Blvd#3404

2121 Ala Wai Blvd#3404
  • Banned
  • 590 posts

Posted 23 March 2004 - 14:58

Interesuje me cemu toliki broj neproporcijalno velikih noseva u filmu. Gotovo svaki glumac, a i extra's imaju ogromne noseve :lol:

To bi bio jedan od konceptualnijih detalja.

Imagine! Film sa borama i nosevima! I krivim zubima.
U sred Holivuda!
Belucci, kurva i svetica, pokrivena od glave do pete, glumi otecenim ocima.

A ovo nas vodi i do kljucnog pitanja: kako u danasnjem svetu prikazati (tumaciti?) dela starih majstora.
Kako zamisljate Shakespearovog Shylocka?
Othella?

:lol:

Ta, Belucci, 'kurva i svetica', je hotter than motherf.....! Great or wow? Wow!, ipak. :lol:
Baraba je, takodje, bio cool sa njegovim dental work :lol:
Othello je black, zar ne, ako me secanja sa skolske 'ekskurzije' u Jugoslovensko Dramsko Pozoriste ne varaju :lol:

#78 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 23 March 2004 - 15:24

Bad ass black.
Bez politicki korektne protivtezze?
Shylock - gramzivi, krvozedni Jevrejin?

Shakespeare in love?

:lol: :lol:

#79 maxivida

maxivida
  • Members
  • 3,167 posts

Posted 23 March 2004 - 17:13

Shylock - gramzivi, krvozedni Jevrejin?

Shakespeare in love?

:lol: :lol:

Hm, da. Šajlok je svakako bad guy. Ali kod Šekspira ništa nije crno-belo, he's so much smarter than that. Kao prvo, treba se podsetiti da su elizabetanci gledali na Jevreje kao na neki "bu!" stereotip iz bajke (big bad wolf), a ne sa pravom mržnjom prema "bližnjem svom", zato što ih u to vreme u Engleskoj jednostavno nije bilo. Koliko se sećam, Jevreji su proterani sa Ostrva nekih 300 - 400 godina ranije, a vratili su se posle Šekspirove smrti, u vreme Komonvelta.

Osim toga, ako je Šajlok zao zato što je Jevrejin, to nije zato što su svi Jevreji po defaultu zli, nego zato što su ozlojađeni i, na neki način, psihološki osakaćeni konstantnim zlostavljanjem i okrutnostima kojima su izloženi od strane hrišćana. Šekspir je vrlo nedvosimislen u "određivanju uzroka":

"I am a Jew. Hath not a Jew eyes? hath not a Jew hands, organs,
dimensions, senses, affections, passions? fed with the same
food, hurt with the same weapons, subject to the same diseases,
healed by the same means, warmed and cooled by the same winter
and summer, as a Christian is? If you prick us, do we not bleed?
if you tickle us, do we not laugh? if you poison us, do we not
die? and if you wrong us, shall we not revenge? If we are like
you in the rest, we will resemble you in that. If a Jew wrong a
Christian, what is his humility? Revenge. If a Christian wrong a
Jew, what should his sufferance be by Christian example? Why,
revenge. The villany you teach me, I will execute, and it shall
go hard but I will better the instruction."


Meni je, recimo, mnogo okrutnije od one "funte mesa u zalog" delovalo šutiranje i prebijanje Šajloka kao deo svakodnevne razonode na gradskoj pjaci. Ukratko, ni ostali likovi u Mletačkom trgovcu mi nisu ništa simpatičniji od njega, naprotiv.

#80 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 24 March 2004 - 06:00

Hm, da. Šajlok je svakako bad guy. Ali kod Šekspira ništa nije crno-belo, he's so much smarter than that. Kao prvo, treba se podsetiti da su elizabetanci...

Pardon, ne bih da prosirujem temu o Shekspiru na temi o Gibsonu, vise me je zanimao princip, bez neke obaveze da posebno iskazujem respekt prema velikom dramskom piscu. Kad vec nismo u skoli. :lol:
Dakle, pitala sam se kako danasnji svet iscitava Shylocka.
Ko bi ga glumio (moze i u smislu ovde pomenutog nosa) i kako bi ga branio; da ne kazem i u koliko ravni.
A Dickensovog Fagina?
Meni izgleda da je ljudsko ponasanje prilicno konstantno, sto se moze videti i u Gibsonovom filmu (shikaniranje drugacijih; pleme protiv plemena; itd), ali verujem su se neke stvari u savremenom svetu ipak promenile - mislim na sociolosku/drustvenu ravan. Zatim, verujem da danas niko ne bi pozurio da stvori onakav lik u literaturi (pokvareni Jevrejin) from the scratch. Neke civilizacijske ideje kao da su se iskristalisale i dejstvuju znatno snaznije i univerzalnije.

Osim toga, ako je Šajlok zao zato što je Jevrejin, to nije zato što su svi Jevreji po defaultu zli, nego zato što su ozlojadeni i, na neki nacin, psihološki osakaceni konstantnim zlostavljanjem i okrutnostima kojima su izloženi od strane hrišcana.


Bacanja ovakvog svetla na nevolje jednog naroda, izgleda mi kao prilicno problematicna i zloupotrebljavana ideja, pa makar Shakespeare i bio
kako tvrdis "vrlo nedvosimislen u odredivanju uzroka" u navedenom pasusu.
Licno od pisaca uopste ne ocekujem da mi odredjuje uzroke, niti mislim da oni to ocekuju od sebe, vise volim da mi pokaze kako se zivoti i ideje pojedinaca/grupe prelamaju u zadatim okolnostima kada treba da odgovore na neki unutrasnji/spoljni konflikt...izmedju ostalog.

"... If a Jew wrong a Christian, what is his humility? Revenge. If a Christian wrong a Jew, what should his sufferance be by Christian example? Why, revenge. The villany you teach me, I will execute, and it shall go hard but I will better the instruction."


Upravo to me i zanima.
I sam Gibson krece sa ambicijom da utvrdi prapocetak (zadatkog biblijskog okvira), da bi celu stvar odmeditirao do tacke da su upravo osveta i ponizavanje drugog potpuno neprihvatljivi. - Danas.
I dok na jednoj strani vrlo jasno prikazuje u cemu lezi zlo (posto jelte to jeste ta vrsta filma), u isto vreme imamo cudnu situaciju u (kolektivnoj?) zbilji, gde je Gibson propovednickih aspiracija zapravo izlozen hipnotickim tumacenjima tabora, skoro kao i njegov junak.

Ne da na to nije racunao.

Some friggin' villany, man! :lol:

#81 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 24 March 2004 - 06:08

Aenimche

Sta je hipnoticko u tome sto mu cale tvrdi da je od nacista postradala sacica Jevreja, a on na to samo odgovara da nema nameru da na ta pitanja odgovara...?

Meni licno uopste ovo nije neki argument protiv Gibsona, then again, nisam Jevrejin :lol: ... Kao sto sam vec rekao, stomach-churning nasilje na ekranu me ne zanima iz istog, ali obratnog, razloga iz kojih puno ljudi nikada ne bi ni pomislilo da gleda Romance, Intimacy, itd...

#82 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 24 March 2004 - 06:31

Ne, cale nije hipnotican, ali bi mogao biti u hipnozi.
Ja bih to proverila.

:lol:

#83 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 24 March 2004 - 06:47

Ja bih to proverila.

Zato imam forum da ne moram da proveravam. :lol:

#84 maxivida

maxivida
  • Members
  • 3,167 posts

Posted 24 March 2004 - 10:50

Pardon, ne bih da prosirujem temu o Shekspiru na temi o Gibsonu, vise me je zanimao princip, bez neke obaveze da posebno iskazujem respekt prema velikom dramskom piscu. Kad vec nismo u skoli. :lol:

Ne moraš da iskazuješ respekt prema Šekspiru, ali sama si ga spomenula na topiku o Gibsonu, što sam ja protumačila kao povlačenje paralele. Pa sam ukazala na pogrešno shvatanje Šekspira kao "antisemite". Da li je Gibson antisemita ili nije, ne znam.

Dakle, pitala sam se kako danasnji svet iscitava Shylocka.
Ko bi ga glumio (moze i u smislu ovde pomenutog nosa) i kako bi ga branio; da ne kazem i u koliko ravni.


Koliko sam obaveštena, u Beogradu (valjda u JDP-u) je baš nedavno postavljen Mletački trgovac. Šajloka i igra Predrag Ejdus, Jevrejin. Ne mislim da mu je nos prvo što upada u oči. Osim toga, pretpostavljam da se Mletački trgovac trenutno igra u x pozorišta u svetu. Ako je postavljen u Japanu ili u Kini, teško da će naći glumca s velikim nosem. Hoću da kažem da nisam primetila da postoji neka unisona politika tumačenja dramskih dela u današnje vreme, da bismo mogli da očekujemo konkretan odgovor na pitanje "kako bi se danas nešto iščitavalo?". Reditelji uzimaju velike slobode pri tumačenju, dramaturzi pri intervencijama na izvornom tekstu. Može se desiti da je u jednom delu sveta Mletački trgovac izrazito antisemitska predstava, u drugom nekakav new age hepening, u trećem balet.

Zatim, verujem da danas niko ne bi pozurio da stvori onakav lik u literaturi (pokvareni Jevrejin) from the scratch. Neke civilizacijske ideje kao da su se iskristalisale i dejstvuju znatno snaznije i univerzalnije.


Naravno, slažem se. Zato me i čudi što se Gibson služi simplifikovanim crno-belim prikazivanjem likova i etničkih zajednica. Pokušala sam da objasnim da Šekspir to nije uradio; Šajlok se ne može posmatrati izolovano od političko-istorijskog konteksta vremena u kome je njegov autor živeo; takođe sam pokušala da skrenem pažnju na to da Šajlok nije stereotipni "pokvareni Jevrejin" i da Šekspir, za razliku od Gibsona, nije pribegao jednostavnom rešenju.

Licno od pisaca uopste ne ocekujem da mi odredjuje uzroke, niti mislim da oni to ocekuju od sebe, vise volim da mi pokaze kako se zivoti i ideje pojedinaca/grupe prelamaju u zadatim okolnostima kada treba da odgovore na neki unutrasnji/spoljni konflikt...izmedju ostalog.


Šekspir je upravo to i pokazao. Ali ne možeš očekivati da pisac stvori psihološki uverljiv lik, a da se ne pozabavi motivacijom koja stoji iza njegovih postupaka, ili, u ovom slučaju, okolnostima koje su doprinele formiranju njegove ličnosti. Portretisanje nekog lika kao "devil incarnate" negativca, bez ambicije da se ponudi odgovor na neminovno pitanje šta ga tera da bude zao, mene lično ne bi interesovalo.

#85 Kampokei

Kampokei
  • Members
  • 424 posts

Posted 24 March 2004 - 19:38

Sa index.hr:




ČUVENI britanski komičari okupljeni pod imenom Monty Python odlučili su odgovoriti na neviđenu histeriju koja se razvila oko filma "Pasija" Mela Gibsona.

Punih 25 godina nakon premijere filma "Life of Brian", Pythonovci će u SAD-u isti film ponovo pustiti u kino distribuciju kao odgovor na "Pasiju", film o životu Isusa koji ovih dana obara sve rekorde gledanosti, javlja BBC.

"Life of Brian" je biblijska satira u kojoj glavnog lika, Židov iz Nazareta s imenom Brian, narod prihvati kao Mesiju nakon čega ga Rimljani razapnu.

Film Pythonovaca bio je obilježen kao blasfemičan i prije nego što je prvi put prikazan u kinu. EMI Films, tvrtka koja je u početku financirala film, povukla se iz projekta u strahu da će film biti previše kontroverzan. No tada je uskočio slavni Beatle George Harrison, koji je financirao projekt do realizacije.

Henry Jaglom, predsjednik tvrtke Rainbow, koja je distributer filma "Life of Brian", izjavio je za BBC kako će re-izdanje čuvene komedije "poslužiti kao protuotrov za histeriju oko Gibsonova filma".

Jaglom je dodao kako su se preživjeli članovi Monty Pythona složili kako je "pravo vrijeme za reizdanje filma".

Reklame za "Life of Brian" koje će se emitirati na američkim TV stanicama sadržavat će slogane "Mel or Monty?" i "The Passion or The Python?".

#86 Bustin

Bustin
  • Members
  • 4,490 posts

Posted 25 March 2004 - 11:17

Pogledacu Melov film iz samo jednog razloga... Interesuje me ko glumi Stan-a (Loretta-u). I kako je obradjena ova osetljiva tema

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#87 maxivida

maxivida
  • Members
  • 3,167 posts

Posted 25 March 2004 - 11:35

Pogledacu Melov film iz samo jednog razloga... Interesuje me ko glumi Stan-a (Loretta-u). I kako je obradjena ova osetljiva tema

:lol:  :lol: :lol:  :lol:  :lol:

Curiosity killed the cat. :lol:

#88 Bata.Ilich

Bata.Ilich
  • Members
  • 5,646 posts

Posted 25 March 2004 - 12:29

Da, film je losh & gadan. Izgleda da se unapred sva ova prasina digla namerno da bi ljudi uopste isli da ga gledaju. Radnje nema - bukvalno ide od 'privodjenja' Hrista do razapinjanja i svodi se na jedno obicno kasapljenje i nista vise. Nema nista o Hristovom zivotu, nema nista od duhovnosti, nista od predstavljanja nekog ucenja koje je on navodno radio (da je Mel taj deo oko ucenja pokusao da interpretira, tek bi se digla prasina). Postoji par flashova glede zivota pre 'hapsenja', koji sve zajedno traju 5 minuta mozda, a sve ostalo (dva sata) se svodi na najobicnije skidanje mesa sa kostiju koje ste mogli da pogledate i u lokalnoj kasapnici.
Puko insistiranje na repetitivnosti (udaraju ga 500 puta, on ustaje 250 puta; pada sa krstom malo ovako, pa pada sa krstom malo onako; iako je zbog krvarenja trebao da umre jos u 23. minutu filma) daje film vrlo dvodimenzionalno, pa je sa stanovista glume, rezije i scenarija film na vrlo niskom nivou - dobar je eventualno u oblasti kostima i scenografije. Ne vidim nikakve posebne antisemitske poruke u filmu; bilo je jevreja da se smakne, bilo ih je protiv toga - Rimljani su se izivljavali na njemu (i razapese ga na kraju), pa ne vidim da je iko sad pokretao pitanje anti-latinskog raspolozenja. Dakle, licno ne vidim film ni kao posebno filmsko ostvarenje, ni kao duhovni i kao antisemitski, nego jednostavno kao losh.

Zbog glavne teme filma, nasi vajni prevodioci ne bi uopste pogresili da su "Passion of Christ" preveli kao "Pasiranje Hrista".

#89 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 25 March 2004 - 12:40

2 B92

Za prikaze filmova losije od ovog Batinog, neki placaju lepe pare. Samo da znate kol'ko ste srecni. :lol:

#90 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 28 March 2004 - 17:54

Ne moraš da iskazuješ respekt prema Šekspiru, ali sama si ga spomenula na topiku o Gibsonu, što sam ja protumačila kao povlačenje paralele. Pa sam ukazala na pogrešno shvatanje Šekspira kao "antisemite". Da li je Gibson antisemita ili nije, ne znam... Šajlok se ne može posmatrati izolovano od političko-istorijskog konteksta vremena u kome je njegov autor živeo; takođe sam pokušala da skrenem pažnju na to da Šajlok nije stereotipni "pokvareni Jevrejin" i da Šekspir, za razliku od Gibsona, nije pribegao jednostavnom rešenju.

Opet kazem, nije me interesovalo da se bavim ociglednostima tipa Shakespeare je odlican pisac i Shakespeare nije anti-semita.
I on se, bas kao i ostali pisci pre i posle njega, koristio stereotipom, uobicajenim zanatskim zahvatom u dramaturgiji.
Kad vec argumentujes prilikama medju elizabetancima, "The Jew of Malta", crna komedija Christophera Marlowea, bio je jedan od najpopularnijih komada toga doba, sto znaci da su odredjene 'karakterne crte' (bas kao i situacije) usvojene kao stereotipi koje je publika prepoznavala - i jos dalje: koji su je zabavljali i bili izvor smeha.

Koliko sam obaveštena, u Beogradu (valjda u JDP-u) je baš nedavno postavljen Mletacki trgovac. Šajloka i igra Predrag Ejdus, Jevrejin. Ne mislim da mu je nos prvo što upada u oci.


Onda ti nece smetati ni nosevi u Isusovoj pasiji.
Licno mi je taj komentar o fizickom izgledu ukazao da se mozda promenila nasa percepcija kako glumci na filmu, (ljudi?) treba da izgledaju.

Hocu da kazem da nisam primetila da postoji neka unisona politika tumacenja dramskih dela u današnje vreme, da bismo mogli da ocekujemo konkretan odgovor na pitanje "kako bi se danas nešto išcitavalo?".


Pa neka vrsta politike ipak postoji, te se ne isticu detalji koji bi mogli da vredjaju pripadnike rasa, manjina, vera. Cak i u americkom zanrovskom filmu koji ocigledno koristi stereotipe, generalno uvek postoji i neka ravnoteza, bilo izvedena dramaturski, bilo samoironijom.

Zato me i cudi što se Gibson sluzi simplifikovanim crno-belim prikazivanjem likova i etnickih zajednica.


Ne znam zasto se cudis. Gibson nije rezirao dramu Virginije Woolf, nego za svoj predlozak uzeo deo biblije. Ako si nekad pokusala da je citas, tamo je sve vrlo simplifikovano.

aenima: Licno od pisaca uopste ne ocekujem da mi odredjuje uzroke, niti mislim da oni to ocekuju od sebe, vise volim da mi pokaze kako se zivoti i ideje pojedinaca/grupe prelamaju u zadatim okolnostima kada treba da odgovore na neki unutrasnji/spoljni konflikt...izmedju ostalog.
maxivida: Šekspir je upravo to i pokazao. Ali ne mozeš ocekivati da pisac stvori psihološki uverljiv lik, a da se ne pozabavi motivacijom koja stoji iza njegovih postupaka, ili, u ovom slucaju, okolnostima koje su doprinele formiranju njegove licnosti.


Ne razumem sta si tacno suprostavila ili dodala mom iskazu?

Portretisanje nekog lika kao "devil incarnate" negativca, bez ambicije da se ponudi odgovor na neminovno pitanje šta ga tera da bude zao, mene licno ne bi interesovalo.


Vecina literature i filmova ce ti obavezno ponuditi odgovor na pitanje 'sta ga tera da bude zao', ali ga ta ambicija retko cini boljim.
Npr. najdosadnijii deo Hitchcockovog 'Psiha' je ono objasnjenje na kraju, zasto Norman ubija.
Najkrvaviji primerci kod Gibsona su izvrsioci naredjenja - dzelati, Rimljani; i tu naravno nema objasnjavanja zasto to cine. Eto zato; zato sto su sadisti.

Posted Image

Najprovokativniji deo filma je, zapravo, u liku Poncija Pilata, u istoriji poznatog po nemilosrdnosti i paranoji. On je u filmu prikazan kao covek sa licnim sumnjama i zeljom da nastupa pravedno, ako ne i humano - i Gibsonovo vidjenje ga stavlja u situaciju da je isprovociran od Jevreja da izda naredbu o uklanjanju Isusa.
Ovim i jos nekim pitanjima se bavi clanak iz Village Voicea
ovde

:lol:

Edited by aenima, 28 March 2004 - 17:57.